به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۱ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۳۹۸۹۷۲

چین رقیبی سیستماتیک نه شریکی تجاری

چین رقیبی سیستماتیک نه شریکی تجاری
گروه بین الملل: وزیر امور خارجه آلمان بخش‌هایی از سفر اخیر خود به چین را «بسیار تکان‌دهنده» توصیف کرد و گفت که پکن به طور فزاینده‌ای به یک رقیب سیستماتیک تبدیل می‌شود تا یک شریک تجاری.
این اظهارات آنالنا بربوک،  پس از دیدارش از پکن در هفته گذشته صورت گرفت، جایی که وی هشدار داد که هرگونه تلاش چین برای کنترل تایوان غیرقابل قبول است.
 پکن به نوبه خود از آلمان خواست تا از "اتحاد مجدد" تایوان حمایت کند و گفت چین و آلمان دشمن نیستند بلکه شریک هستند.بربوک به بوندستاگ آلمان (مجلس سفلی پارلمان) در مورد سفر خود به چین گفت: «برخی بخش‌هاواقعاً تکان دهنده بود».او در مورد جزئیات بیشتر توضیح نداد، بربوک گفت که برای آلمان، چین یک شریک، رقیب و رقیب سیستمی است، اما تصور او اکنون این است که "جنبه رقابت سیستمی بیش از پیش در حال افزایش است".
بربوک گفت چین بزرگترین شریک تجاری آلمان است، اما این بدان معنا نیست که پکن نیز مهم ترین شریک تجاری آلمان است. او گفت که دولت آلمان می خواهد با چین کار کند اما نمی‌خواهد اشتباهات گذشته را تکرار کند، به عنوان مثال مفهوم "تغییر از طریق تجارت"، که به گفته او غرب سعی دارد از طریق تجارت به تغییرات سیاسی دست یابد.بربوک همچنین گفت که چین موظف است برای صلح در جهان، به ویژه استفاده از نفوذ خود بر روسیه در جنگ اوکراین، تلاش کند.او از وعده پکن مبنی بر عدم ارائه تسلیحات به روسیه از جمله موارد استفاده دوگانه استقبال کرد، هرچند افزود که برلین خواهد دید که چنین وعده‌ای در عمل چگونه خواهد بود.
با انحراف از سیاست‌های آنگلا مرکل، صدراعظم سابق، دولت اولاف شولتس در حال توسعه یک استراتژی جدید برای چین برای کاهش وابستگی به ابرقدرت اقتصادی آسیا، بازار صادراتی حیاتی برای کالاهای آلمانی است.


 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها