به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۸:۴۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۰۰۲۱۵

 طالبان و داعش دو روی یک سکه اند

 طالبان و داعش دو روی یک سکه اند
 گروه بین الملل: رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان گفت: طالبان و گروه تروریستی داعش «دو روی یک سکه» هستند.
احمد مسعود در یك نشست خبری در وین اتریش گفت که طالبان با مردم افغانستان همان رفتاری را می‌کنند، داعش انجام می‌دهد.
او گفت: رفتار طالبان و داعش با هم شباهت کامل دارد ولی طالبان به صورت «تاکتیکی» طوری می‌خواهند نشان بدهند که فعالیت‌هایشان از مرزهای افغانستان فراتر نمی‌رود ولی فرامین رهبر طالبان نشانگر اعلام جهاد «فراتر از مرزهای افغانستان» است.
احمد مسعود «انحصارگرایی» در «جبهه مقاومت ملی» افغانستان را رد کرد و گفت که مبارزه ما برای قدرت نیست. مسعود در پاسخ به سوالی در مورد اتهامات «انحصارگرایی در جبهه مقاومت ملی» از سوی یک «منطقه و جمع خاص» گفت: «ما بخاطر قدرت مبارزه نمی‌کنیم، ما برای آزادی مبارزه می‌‎کنیم. مشکل افغانستان توسط یک فرد، یک گروه و قوم حل نمی‌شود.»
او افزود که برای پاسخ به این سوال «از شما می‌خواهم به ساختار تشکیلاتی جبهه مقاومت ملی مراجعه کنید و چیزی به نام انحصار در آن نخواهید دید.»
حدود دو هفته پیش یک منبع نزدیک به «جبهه مقاومت ملی افغانستان»، که نخواست نامش اعلام شود،از «انحصار قدرت توسط خانواده احمد مسعود» از یک طرف و «فساد» از طرف دیگر صحبت کرد و گفت این دو پدیده مدت‌هاست که جبهه مقاومت را با «خطر فروپاشی» روبرو کرده است.
احمد مسعود می‌گوید که به رسمیت شناختن طالبان «آخرین میخ بر تابوت مردم افغانستان، آزادی و دموکراسی» خواهد بود.
 مسعود در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل که اخیرا از «گام‌ها کوچک به سمت بر رسمیت شناختن طالبان» صحبت کرده بود، گفت که واکنش مردم افغانستان در این مورد روشن دیده شد.او در مورد جنجال‌های به وجود میان سازمان ملل و طالبان گفت که با وجود این مشکلات خواهان ادامه کار ماموریت سازمان ملل در افغانستان است و مردم به عملیات کمک‌رسانی سازمان ملل نیاز دارند.احمد مسعود می‌گوید «جبهه مقاومت ملی» افغانستان آماده است با طالبان گفتگو و مذاکره کند ودلیل آن این است که ما نمی خواهیم تنها یک گروه جنگی باشیم، بلکه در ما برای مذاکره باز است.
او گفت با این وجود مطمئن هستیم مقاومت و نبرد ما در درازمدت نتیجه خواهد داد. او گفت جبهه مقاومت ملی با کمبود منابع مواجه است ولی این موضوع در دراز مدت حل خواهد شد.
او گفت برخی از اعضای جامعه جهانی از ما می‌خواهند طالبان را به عنوان یک واقعیت افغانستان قبول کنیم ولی ما به آنها می‌گوییم آیا شما حاضر هستید تحت شرایطی که طالبان بر افغانستان حاکم کرده‌اند اجازه بدهید، فرزندان شما، زنان شما و مردان شما زندگی کنند.
او تاکید کرد که طالبان واقعیت افغانستان نیستند و آنها نه به حرف جهان، نه به حرف کشورهای منطقه و نه هم به حرف مردم افغانستان گوش می‌کنند ولی مقاومت ما آنها را بالاخره مجبور خواهد ساخت خود را تغییر دهند.
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها