به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۰۰۶۷۲

۲۰۰ نفر در تصادفات تعطیلات عیدفطر جان باختند

۲۰۰ نفر در تصادفات تعطیلات عیدفطر جان باختند
گروه حوادث: جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از کاهش ۱۷.۴ درصدی جانباختگان صحنه تصادفات در ایام تعطیلات چهار روزه عید سعید فطر خبر داد.به گزارش ایسنا، سردار سید تیمور حسینی  به تشریح گزارشی از ترددهای انجام شده و تصادفات رخ داده در طول تعطیلات عید سعید فطر پرداخت و گفت: امسال با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و همچنین مناسبت تقویمی که منجر به تعطیلات چهار روزه عید فطر شده بود پیش بینی می‌کردیم که میزان سفرها در تعطیلات عید سعید فطر افزایش پیدا کند که همین اتفاق نیز رخ داد و تعداد ۱۷۳ میلیون و ۶۷۵ تردد از تاریخ سی‌ام فروردین ماه تا سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به ثبت رسید که این در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد ترددها ۱۶۴ میلیون و ۲۹۴ مورد بود افزایشی شش درصدی داشت.
 
وی افزود: همچنین یکی دیگر از نگرانی‌های ما ایجاد ترافیک سنگین در روز آخر تعطیلات عید سعید فطر بود. برابر اطلاعات دریافتی وضعیت تردد در روز آخر تعطیلات یعنی سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ۲.۵ درصد افزایش داشت. خوشبختانه مردم همکاری خوبی با پلیس داشتند و تمام تلاش ما این بود که محوری مسدود نشود.

حسینی به آمار تصادفات در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: این آمار صرفا مربوط به صحنه تصادفات است و ممکن است تعداد جانباختگان در گزارش نهایی افزایش داشته باشد اما مقایسه جانباختگان صحنه تصادفات در عید فطر ۱۴۰۲ و مدت مشابه سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که علی رغم افزایش سفرها تعداد جانباختگان در مقایسه با سال قبل ۱۷.۴ درصد کاهش داشته و ۲۰۰ نفر در این تصادفات جان باختند.

حسینی تعداد کل تصادفات رخ داده در این مدت را ۱۹ هزار و ۳۸۰ فقره برشمرد و گفت: این شامل تمامی تصادفات اعم از تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی است که در این آمار نیز در مقایسه با سال قبل ۰.۳ درصد کاهش داشتیم. متاسفانه در طول تعطیلات عید سعید فطر امسال تنها تعداد مجروحان تصادفات افزایش پنج درصدی در مقایسه با سال قبل را نشان می‌دهد که تعداد آن ۴۶۸۱ نفر است.

وی در مورد اینکه شدیدترین تصادفات در ایام تعطیلات عید سعید فطر چه بوده است؟ گفت: در تاریخ دوم اردیبهشت ماه یک دستگاه سواری سپند با یک دستگاه سواری سمند در محور آق قلا برخورد کرد که در جریان آن پنج نفر کشته شدند و سه نفر مجروح شدند.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره تصادفات دارای بیش از سه جانباخته در ایام عید فطر نیز گفت: در مجموع چهار فقره تصادف در جاده‌های کشور رخ داد که در مجموع این تصادفات ۱۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۳۸ نفر نیز مجروح شدند.

حسینی درباره علت وقوع تصادفات در این ایام گفت: ۳۸ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو بوده است. ۱۴.۳ درصد مربوط به ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه بوده و ۱۱ درصد نیز ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بوده همچنین ۳۸۱ مورد از تصادفات نیز منجر به واژگونی وسیله نقلیه شده است.

به گفته جانشین رئیس پلیس راهور فراجا استان دارای بیشترین جانباخته در حوادث رانندگی در ایام تعطیلات عید فطر آذربایجان غربی با ۱۶ کشته بوده، در استان چهار محال و بختیاری هیچ گونه فوتی به ثبت نرسیده است. همچنین باید بگویم که ۱۵۳ نفر از جانباختگان در این ایام که معادل ۷۷ درصد فوتی‌ها هستند در ۱۵ استان دچار تصادف شده و جان خود را از دست دادند.
برچسب ها: تصادف رانندگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها