به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۶ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۰۲۱۱۷

چارلز سوم تاج سلطنت را بر سر گذاشت

چارلز سوم تاج سلطنت را بر سر گذاشت
گروه بین الملل: مراسم تاج‌گذاری چارلز سوم، پادشاه بریتانیا و کامیلا، همسرش و ملکه همنشین این کشور شنبه ۶ مه در کلیسای وست مینیستر لندن برگزار شد.
تاج‌گذاری توسط اسقف اعظم کانتربری انجام شد و مدت این مراسم کمتر از تاج‌گذاری ملکه الیزابت بود. تاج‌گذاری پیشین در سال ۱۹۵۳ سه ساعت طول کشید.
چارلز سوم و کامیلا از کاخ باکینگهام در آغاز با کالسکه سلطنتی در صفوف پادشاهی به سوی کلیسای وست مینیستر حرکت کردند. مردم از اقصی نقاط بریتانیا از روزها قبل به خیابان‌های لندن آمده‌ بودند تا بتوانند پادشاه و ملکه را از فاصله‌ای نزدیک‌تر ملاقات کنند.در طول مراسم چارلز سوم برای محافظت از قانون و کلیسای انگلستان سوگند یاد کرد و سپس تدهین شد.
پس از مراسم تاج‌گذاری پادشاه و ملکه در صفوفی بزرگتر موسوم به صفوف پادشاهی و با کالسکه‌ای مجلل‌تر، به کاخ باکینگهام باز گشتند. سایر اعضای خانواده سلطنتی نیز در این راهپیمایی به آن‌ها ملحق شدند.چالز سوم، پادشاه بریتانیا به همراه کامیلا، همسرش و باقی افراد خانواده سلطنتی در پایان مراسم در بالکن کاخ باکینگهام حاضر شده و با مردم دیدار کردند. 
پیش از این پادشاه پشت پرده‌هایی تدهین شد تا برای مقدس‌ترین لحظه مراسم و بر نشستن بر تخت سلطنت آماده شود. سپس تمامی متعلقات پادشاهی از جمله شمشیر، دست‌بندها، دست‌کش‌ها و دیگر سمبل‌ها به او تحویل داده شد. 
برچسب ها: بريتانيا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها