به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۷ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۴۰۲۳۳۴

چطور هزینه‌های سفر خارجی را کاهش دهیم؟

گروه گردشگری: سفر به‌خصوص خارج از کشور، می‌تواند بار مالی زیادی داشته باشد، به همین خاطر خیلی سریع بسیاری از ما فرصت سفر را به دلیل هزینه‌هایی که ممکن است ایجاد کند از دست می‌دهیم. خوشبختانه راهکارهایی برای کنترل هزینه‌های سفر خارجی وجود دارد؛ بنابراین شما می‌توانید با نظم و برنامه‌ریزی دقیق هزینه‌ها را به حداقل رسانید. ما در این مقاله شما را با روش‌های کاهش هزینه‌های سفر خارجی آشنا خواهیم کرد.
چطور هزینه‌های سفر خارجی را کاهش دهیم؟
راه‌هایی برای کاهش هزینه‌های سفر خارجی
سفر کم‌هزینه لازم نیست به معنای تعطیلات غیر لذت‌بخش یا خسته‌کننده باشد. همان‌طور که گفتیم سفر خارجی می‌تواند هزینه بر باشد؛ ولی با ترفندهایی می‌توانید هزینه‌های خود را کاهش دهید. ما با همراه باشید تا راه‌های کاهش هزینه و انتخاب بهترین مقصد سفر خارجی‌ را با هم بررسی کنیم.

سفر در فصول خارج از فصل
ممکن است متوجه نشده باشید که سفر، فصل‌های درون و برون فصلی دارد که هر دو تأثیر بسزایی بر هزینه‌ها دارند. در برخی از فصول هزینه‌های سفر گران‌تر خواهد بود، زیرا افراد زیادی در این مدت تمایل به سفر دارند. در چنین شرایطی خطوط هوایی و هتل‌ها می‌دانند که می‌توانند قیمت‌های خود را بدون تأثیر منفی بر تعداد فروش افزایش دهند.
معمولاً کریسمس و سال نو نیز زمان‌های پرطرف‌داری برای سفر هستند که باعث می‌شود بر افزایش قیمت‌ها تأثیر بگذارد. برعکس این زمان یعنی دورانی که افراد کمتری تمایل به سفر دارند خطوط هوایی و هتل‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا مردم را متقاعد کنند که با آنها رزرو کنند. این اغلب مستلزم کاهش شدید قیمت آنها است؛ بنابراین اگر سفر خود را در زمان خارج از فصل مسافرت‌ها برنامه‌ریزی کنید شاهد کاهش قیمت انواع تور مثل قیمت تور دبی خواهید بود.

تاثیر انتخاب هتل ارزان بر تور تاجیکستان
قبل از سفر بهتر است هتل‌های کشور مقصد خود را بررسی کنید. باتوجه‌به پیشنهادهای ویژه هرکدام می‌توانید هتلی را که از نظر مالی با بودجه شما مطابقت دارد و همچنین از نظر کیفیت به‌صرفه است را انتخاب کنید. به طور مثال در تور تاجیکستان هتل‌هایی با هزینه‌های مختلف برای تمامی سلیقه‌ها وجود دارد.

کارهای رایگان برای انجام‌دادن پیدا
شاید فکر کنید وقتی در محل تعطیلات خود فرود آمدید باید پول زیادی خرج کنید. هتل‌ها و وسایل حمل‌ونقل قابل‌توجه‌ترین این موارد خواهند بود، اما بیش از چند فعالیت رایگان وجود دارد که سفرهای خارجی می‌توانید در آنها شرکت کنید. طبیعت‌گردی، رفتن به ساحل یا پیاده‌روی می‌تواند گزینه‌های مناسبی باشند. این کارها نه‌تنها رایگان خواهند بود، بلکه می‌توانند بسیار لذت‌بخش‌تر از آنچه انتظار دارید نیز باشند.



در خصوص خرید بلیط هواپیما انتخاب هوشمندانه داشته باشید
یکی از راه‌هایی که برای سفر خارجی باید از آن استفاده کنید حمل‌ونقل هوایی است و ازآنجایی‌که بیشترین هزینه‌هایی که در چنین سفرهایی باید متحمل شوید خرید بلیط هواپیما است انتخاب هوشمندانه بلیط هواپیما می‌تواند در کاهش هزینه‌های سفر بسیار مؤثر باشد. به طور مثال شما می‌توانید از تورهای لحظه آخر که قیمت مناسب‌تری دارند استفاده کنید. بسیاری از آژانس‌های مسافرتی به دلیل خالی ماندن تعدادی صندلی هواپیما و همچنین اتاق‌های هتل‌ها در لحظه آخر تورهای قیمت مناسبی را عرضه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال در چنین شرایطی شما می‌توانید قیمت تور استانبول را بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی از آژانس‌های مسافرتی دریافت کنید.

اعتبار ویزای خود را بررسی کنید
اگر می‌خواهید در یک کشور خارجی برای چندین روز یا هفته اقامت داشته باشید بهتر است ویزایی تهیه کنید که اعتبار لازم را داشته باشد. زیرا دیگر لازم نیست برای تمدید اعتبار هزینه‌ای را متحمل شوید.

ارز مسافرتی را از فرودگاه تهیه نکنید
یادتان باشد که سفرهای خارجی نیاز به برنامه‌ریزی دقیقی دارد تا به همه کارها خود برسید. یکی از کارهای مهم که قبل از سفر باید انجام دهید این است که ارز موردنیاز خود را حتماً از بانک تهیه کنید؛ زیرا نرخ تبدیل ارز در فرودگاه‌ها معمولاً جز بدترین نرخ تبدیل ارز است.

به‌صورت گروهی و با تور سفر کنید
ازآنجایی‌که اکثر برگزارکننده‌های تورهای مسافرتی به‌خصوص سفرهای خارجی با ایرلاین‌ها و هتل‌ها همکاری می‌کنند و برای تعداد زیادی مسافر بلیط و هتل رزرو می‌کنند؛ بنابراین تخفیف‌های بسیار خوبی دریافت می‌کنند. شما وقتی با این تورها همراه شوید از مزایای آنها می‌توانید بهره‌مند شوید که تأثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های سفر شما خواهد داشت و در نهایت می‌توانید تور تاجیکستان را باکیفیت بالا اما ارزان‌تر از سفر شخصی تهیه کنید.

در کشور مقصد سیم‌کارت تهیه کنید
یکی دیگر از راه‌های بسیار مهم در کنترل هزینه‌های سفرهای خارجی استفاده از سیم‌کارت کشور مقصد شما است. به دلیل اینکه اگر از سیم‌کارت خود برای دریافت اینترنت و یا ارتباط با عزیزانتان بخواهید استفاده کنید هزینه‌های سرسام‌آور نرخ‌های بین‌المللی برای شما حساب خواهد شد. به همین جهت وقتی به کشور موردنظر رسیدید جزو اولویت‌های خود خرید سیم‌کارت اعتباری را قرار دهید.



از سرویس‌های حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید
از تاکسی را زمانی که از فرودگاه با چمدان‌ها و وسایل خود می‌خواهید به محل اقامتتان بروید استفاده کنید. امروزه اکثر کشورهای پیشرفته سیستم حمل‌ونقل عمومی بسیار قوی دارند؛ بنابراین شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خود به‌جای استفاده از تاکسی و اوبر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

جمع‌بندی
سفر به‌ویژه سفرهای خارجی جذابیت‌های زیادی دارد؛ اما بسیاری از ماها به دلیل هزینه‌‍های بالای سفر خارجی از رفتن به این نوع مسافرت‌ها صرفه نظر می‌کنیم. اما ترفند‌های مختلفی برای کاهش هزینه‌های سفر وجود دارد و ما در این مقاله شما را با این نکات و ترفندها آشنا کرده‌ایم. در نهایت کافی است که شما با به‌کارگیری این نکات سفری لذت‌بخش و کم‌هزینه را برای خود به ارمغان بگذارید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها