به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : ۴۰۳۷۱۱

هشدارهایی برای مصرف روغن بادام تلخ

هشدارهایی برای مصرف روغن بادام تلخ
گروه سلامت:بادام بسته به نوع درختی که از آن تولید می شود ، می توانند شیرین یا تلخ باشند. بادام شیرین از یک نوع درخت بادام (Prunus amygdalus var. dulcis) تولید می شود و حاوی مواد شیمیایی سمی نیست. بادام تلخ از نوع دیگری از درخت بادام (Prunus amygdalus var. amara) حاصل می شود و حاوی مواد شیمیایی سمی است.
 
به گزارش بهداشت نیوز، با وجود نگرانی های جدی در زمینه ایمنی ، روغن آن از مرکز (هسته) بادام تلخ تهیه می شود و برای اسپاسم ، درد ، سرفه و خارش استفاده می شود. با وجود انکه روغن بادام تلخ فواید بسیاری دارد و به ویژه برای سلامت پوست و مو مفید است. اما این روغن به دلیل وجود مواد سمی خوراکی نیست و در کل فقط باید به صورت موضعی و خارجی به کار رود. (Prunus amygdalus var. dulcis) تولید می شود و حاوی مواد شیمیایی سمی نیست.
 
بادام تلخ از نوع دیگری از درخت بادام (Prunus amygdalus var. amara) حاصل می شود و حاوی مواد شیمیایی سمی است. با وجود نگرانی های جدی در زمینه ایمنی ، روغن آن از مرکز (هسته) بادام تلخ تهیه می شود و برای اسپاسم ، درد ، سرفه و خارش استفاده می شود. با وجود انکه روغن بادام تلخ فواید بسیاری دارد و به ویژه برای سلامت پوست و مو مفید است. اما این روغن به دلیل وجود مواد سمی خوراکی نیست و در کل فقط باید به صورت موضعی و خارجی به کار رود.

روغنهای فرار "بادام تلخ" همچنین از سایر هسته های میوه ای مرتبط از جمله زردآلو (Prunus armeniaca) ، هلو (Prunus persica) و آلو (Prunus domestica) تولید می شود. مشابه روغن بادام تلخ ، این روغنهای فرار سمی تلقی می شوند. این روغن حاوی یک ماده شیمیایی سمی به نام اسید هیدروسیانیک (HCN) است.عوارض جانبی جدی مانند کاهش سرعت سیستم عصبی ، مشکلات تنفسی و مرگ رخ می دهد. همچنین ممکن است باعث خواب آلودگی شود. داروهایی که باعث خواب آلودگی می شوند ، آرام بخش نامیده می شوند. مصرف بادام تلخ به همراه داروهای آرامبخش ممکن است باعث خواب آلودگی بیش از حد شود.
برچسب ها: روغن بادام تلخ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها