به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۰۴۶۱۹
گام بلند برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای در گوشی‌های هوشمند

خبر بد جدید برای حامیان فیلترینگ

/
خبر بد جدید برای حامیان فیلترینگ
گروه فناوری: قرارداد جدید با AST SpaceMobile به این معنی است که ای‌تی‌اندتی برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای از طریق تلفن‌های هوشمند، یک گام به مشتریانش نزدیک‌تر شده است.به گزارش خبرآنلاین،شرکت T&AT طیف رادیویی را به AST SpaceMobile اجاره می‌دهد تا بتواند اینترنت ماهواره‌ای را بدون هیچ گونه تغییری در تلفن همراه مشتریان، برای آنها ارسال کند.
 
شرکت AST سال گذشته برای پرتاب یک نمونه اولیه ماهواره‌ای عظیم، که با بزرگترین سیستم ارتباطی تاریخ ساخته شده بود، خبرساز شد. ماهواره آزمایشی BlueWalker ۳ اساساً مثل یک برج سلولی در فضا و با هدف ارائه سرعت‌های G۴۵G/ به کاربران روی زمین طراحی شده است.ماه گذشته، شرکت AST اولین تماس صوتی خود را از همان فرکانس‌های رادیویی شبکه سلولیT& AT (طیف ۸۵۰ مگاهرتز)،از تگزاس به ژاپن و از طریق ماهواره BlueWalker ۳ انجام داد. این تماس با استفاده از یک گلکسی S۲۲ سامسونگ که در آن تغیری ایجاد نشده بود برقرار شد.

تا زمان تایید FCC (کمیسیون ارتباطات فدرال) ،اکنون T&AT می‌خواهد طبق یک پرونده نظارتی، طیف ۸۵۰ مگاهرتز و ۷۰۰ مگاهرتز را به AST اجاره دهد. هدف آنها ارائه «پوشش تکمیلی» از طریق پهنای باند ماهواره‌ای، برای شرایط اضطراری، و هنگام وقوع هر گونه فاجعه است.

همین پهنای باند ماهواره‌ای به T&AT کمک می‌کند تا کاربران را در «مناطق بدون خدمات و بدون سرویس‌ دهی»، بدون ایجاد هر گونه تداخلی با سایر شبکه‌های سلولی به این سیستم متصل کند. این اپراتور اضافه کرد: «از آنجایی که فناوری AST می‌تواند پوشش ماهواره‌ای را در بخش‌های دورافتاده از مناطق دارای مجوز متمرکز کند، برای رساندن خدمات، دیگر نیازی به مجوز اپراتورهای شبکه‌های تلفن همراه زمینی، که خدماتی را به این مناطق ارائه نمی‌دهند ندارد.»

صحبتی در مورد بازه زمانی که T&AT قصد دارد خدمات ماهواره‌ای تلفن‌های هوشمند را به کاربران ارائه دهد، وجود ندارد. اما AST انتظار دارد پنج ماهواره BlueBird را در سه ماهه اول ۲۰۲۴ پرتاب کند تا پهنای باند فضایی را در بازارهایی مشخص ارائه دهد.

همچنین AST در حال آزمایش فناوری ماهواره‌ای خود با سایر اپراتورهای تلفن همراه از جمله Vodafone، Rakuten Mobile و Orange است. اما این شرکت‌ها رقیبانی مانند T-Mobile دارند که از Starlink SpaceX برای ارائه ویژگی پهنای باند ماهواره‌ای مشابه به تلفن‌ها استفاده می‌کند. همچنین شرکت اپل نیز که در حال حاضر از سیستم SOS اضطراری مبتنی بر ماهواره استفاده می‌کند، یکی دیگر از رقبا محسوب می‌شود.

صدرا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۲:۴۴
پس بد به حال امریکا. دیگه نمیتونه هر شبکه اجتماعی مثل تیک تاک که ضدش باشه رو کلا از دسترس خارج کنه. هرچند ۹۰ درصد شبکه های اجتماعی تحت مدیریت کامل خودش هستن (430172)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۰۱:۳۰
برادر جهت اطلاع،تو امریکا تیک تاک واسه مردم ممنوع نشده و فیلترم نشده،فقط کارمندان دولت در بخش های حساس نمیتونن تیک تاک داشته باشن. ولی بقیه مردم ازادن.برعکس ایران (432604)
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۳:۲۴
اگه این اتفاق بی افته، مثل ممنوعیت آب انگور فروشی در میدان تره بار، ورود گوشی هوشمند به کشور رو ممنوع خواهند کرد (430177)
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۳:۴۳
و خبر خوب برای مردم ایران (430180)
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۳:۴۴
و اینجاست که باید گفت: جلوی پیشرفت و فناوری و تکنولوژی را نمی‌توان گرفت و باید تسلیم آن شد. علم مهار ناشدنی است. (430181)
ایرانی...
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۱۳:۴۷
نگران نباشید ! این هم راهکاردارد .....استفاده از تلفن همراه ممنوع!! (430183)
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۲۱:۰۶
چرا کامنتها و تایید نمی کنید آخه؟؟؟؟؟؟ (430201)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها