به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۵ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب : ۴۰۷۴۰

مهمانی پیکاسو و سالوادور دالی در تهران

گروه فرهنگ وهنر: نمایشگاهی از آثار چاپ‌های دستی هنرمندان خارجی با عنوان «تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.
مهمانی پیکاسو و سالوادور دالی در تهران
احمد وکیلی –دبیر نمایشگاه- درباره این نمایشگاه اظهار کرد: حدود 240 اثر از 74 هنرمند در زمینه چاپ دستی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهد شد. پابلو پیکاسو، سالوادور دالی، مارک شاگال، جسپرجونز، ادوارد مونش، هنری تولوز لوترک، جیمز ویستلر، جیم داین، خوان میرو، آنتونیو تاپیس، کامیل پیسارو و اندی وارهول از هنرمندانی هستند که آثار آن‌ها در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود. او افزود: چاپ‌های دستی نقش خیلی مهمی در روند آموزشی و خلاقانه یک اثر هنری ایفا می‌کنند. هنری که باید به آن توجه کرد و اهمیت داد. گنجینه و ثروت بزرگی در این حوزه از هنرمندان مطرح در موزه هنرهای معاصر وجود دارد که به اعتقاد من باید در معرض نمایش قرار بگیرد و مردم و هنرمندان با آن‌ها آشنا شوند.

وکیلی همچنین عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه تازه بودن به نمایش گذاشتن این آثار است. برخی از این آثار برای اولین بار است که به نمایش درمی‌آیند. این هنرمند در ادامه درباره وضعیت چاپ دستی در کشور گفت: متاسفانه هنر چاپ دستی در کشور ما مهجور واقع شده و نقاشان ما با آن بیگانه هستند. در اروپا هیچ نقاشی نیست که در زمینه چاپ دستی کار نکرده باشد.

وکیلی ادامه داد: اهمیت چاپ‌های دستی در دوره معاصر نه از باب تکثیر آثار، بلکه به عنوان غنی‌ترین مدیا در حوزه هنرهای تجسمی است تا بتوان تجربیات تازه را برای رسیدن به بیان ناب تصویر تجربه کرد. اهمیت چاپ‌های دستی در حوزه آموزش و همچنین تجسس هنرمندان به مدیای جدید انکارنشدنی است. برگزاری این نمایشگاه می‌تواند راهگشای فضای تجسمی در آموزش و در حوزه بیان باشد. دبیر نمایشگاه «تاریخ معاصر چاپ‌های دستی از امپرسیونیسم تا امروز» در پایان خاطر نشان کرد: برگزار ورکشاپ در زمان برگزاری نمایشگاه و استفاده از شیوه مختلف در چاپ با تکنیک‌های مختلف با حضور علاقه‌مندان و استادان چاپ دستی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه است. آثار این نمایشگاه که از گنجینه موزه انتخاب شده‌اند از روز 22 اردیبهشت ‌ماه ساعت 5 بعدازظهر در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته می‌شوند.
مرجع : ايسنا