به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ - ۲۱:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۲ ساعت ۲۰:۲۸
کد مطلب : ۴۰۳۹۹

مردم از نمایشگاه کتاب چقدر خرید کردند؟

گروه اقتصادي: استقبال مردم از نخستین نمایشگاه کتاب در دولت یازدهم در دو روز نخست برگزاری بسیار قابل تامل و چشمگیر بوده است.
مردم از نمایشگاه کتاب چقدر خرید کردند؟
گرانی کاغذ و متعاقب آن کتاب از میانه سال 91 باعث شد مردم از «یار مهربان» فاصله بگیرند و به اعتقاد بسیاری هم با این کالای فرهنگی قهر کنند. با این حال نمایشگاه بیست و هفتم کتاب که نخستین نمایشگاه در دولت تدبیر و امید است گویی با وجود گرانی و مشکلات اقتصادی، توانسته اعتماد مردم را بار دیگر جلب و آشتی نسبی میان مردم و کتاب برقرار کرده است. بر این اساس آمار تراکنش مالی دستگاه‌های کارت‌خوان در دو روز اول نمایشگاه که اصولا هنوز تنور حضور و خرید مردم در نمایشگاه گرم نشده است، رشد 100 درصدی را نشان می‌دهد.

معاون اجرایی نمایشگاه کتاب با تایید این خبر گفت: سال گذشته 8 هزار و 810 تراکنش و امسال 25 هزار و 912 تراکنش در روز اول داشته‌ایم. همچنین سال گذشته روز دوم نمایشگاه 95 هزار و 689 تراکنش را شاهد بودیم که امسال 125 هزار و 849 تراکنش را شاهدیم و مجموعاً در دو روز اول نمایشگاه، سال گذشته 114 هزار تراکنش و امسال 151 هزار تراکنش را شاهدیم. به گفته اللهیاری سال گذشته طی دو روز اول نمایشگاه 2 میلیارد و 880 میلیون تومان و امسال حدود 5 میلیارد تومان خرید از طریق تراکنش صورت گرفته است و آمار فروش نقدی نشان می‌دهد رشد 5 برابری را شاهد هستیم. بیست و هفتمین نمایشگاه یین المللی کتاب تهران تا 20 اردیبهشت ماه هر روز از ساعت 10 تا 20 در مصلای تهران میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.
مرجع : خبرآنلاين