به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : ۴۰۹۹۹۹

چند روش کاربردی برای مدیریت استرس

چند روش کاربردی برای مدیریت استرس
گروه سلامت: استرس در زندگی همه وجود دارد و باید توانایی این را داشته باشیم که آن را کنترل و مدیریت کنیم. با چند روش مفید و کاربردی برای مدیریت استرس آشنا شوید.
 
برای تمدد اعصاب زمان بگذارید
راه‌های آرامش بخش را پیدا کنید. یاد بگیرید که چطور فکر کنید یا از تمرین‌های تمدد اعصاب استفاده کنید. موسیقی آرام بخش گوش کنید. دوش بگیرید. هر آنچه که به آرامش شما کمک می‌کند انجام دهید! شاید پیش خود فکر کنید اگر این روش‌ها اثر داشت به خواندن این مقاله نمی‌پرداختیم؛ پس در ادامه هم راه ما باشید.
 
 یک روال معمولی را حفظ کنید
تا آنجا که ممکن است سعی کنید یک روال روزانه عادی را ادامه دهید. مسئولیت‌های اضافه خود را محدود کنید و یاد بگیرید که «نه» بگویید.

 رژیم غذایی سالم داشته باشید
بر مصرف غلات، میوه‌ها و سبزی‌ها متمرکز شوید. از مصرف زیاد شکر، غذاهای چرب و کافئین و خود درمانی پرهیز کنید؛ چون می‌تواند استرس منفی را بدتر کند.

ورزش را به عنوان بخشی از فعالیت‌های روزانه خود قرار دهید
شرکت در برخی از فعالیت‌های ورزشی متعادل برای حداقل ۳۰ دقیقه در روز به شما کمک می‌کند تا از استرس خلاص شوید، سطح انرژی‌تان را بالا برده و به خوابیدن شما کمک می‌کند؛ همچنین می‌تواند روحیه‌تان را بهبود بخشد. ورزش همچنین برای قلب، ریه و بهبود قوه تفکر شما مفید است. این فعالیت‌ها شامل قدم زدن، آهسته دویدن، دوچرخه سواری، شنا، ایروبیک و پیاده‌روی هستند.

نگرش مثبت داشته باشید
به جای اینکه تسلیم افکار منفی شوید، فکرتان را مثبت نگه دارید؛ این کار می‌تواند در تداوم بخشیدن تفکر مثبت به شما کمک کند. در مورد خودتان مثبت فکر کنید. حضور افراد مثبت، الهام بخش و شاد در اطراف‌تان می‌تواند به تقویت روحیه شما کمک کند.۶ در فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌برید شرکت کنید.برای سرگرمی‌ها و علایق‌تان وقت بگذارید. عضو یک تیم ورزشی شوید. برای خدمت رسانی داوطلب شوید. به اشخاصی که به کمک شما نیاز دارند کمک کنید.
 
 به اندازه کافی بخوابید

۷ الی ۸ ساعت خواب شب، غلبه بر استرس و پریشانی را آسان‌تر خواهد کرد. کسی که به اندازه کافی استراحت می‌کند هوشیارتر بوده و کمتر عصبانی می‌شود.

 با شخص مورد اطمینان خود صحبت کنید
صحبت کردن با دیگران در مورد احساسات شدید خود وقتی پریشان هستید می‌تواند مفید باشد. احساسات‌تان را با یک دوست مورد اطمینان، یکی از اعضای خانواده یا متخصص مشاور در میان بگذارید. در میان گذاشتن رنج و اندوه کمک می‌کند که استرس مخرب خود را کاهش دهید. شرکت در یک گروه حامی یا کسانیکه تجربه شرایط یا وقایع مشابه را داشته‌اند می‌تواند در رهانیدن فرد از استرس منفی مفید باشد.

 یاد بگیرید به جای کنترل، سازگار باشید
قبول کنید شرایط، اتفاقات و کسانی در زندگی وجود خواهند داشت که شما قادر به تسلط بر آن‌‌ها نیستید. یاد بگیرید انعطاف‌پذیر باشید تا بتوانید از پس مشکلات برآیید. این موضوع می‌تواند در کاهش استرس به شما کمک کند.

 خندیدن را فراموش نکنید
خنده یکی از بهترین درمان‌ها است. خنده مواد شیمیایی در مغز آزاد می‌کند که باعث افزایش آرامش می‌شود. کسانی که قادرند در زندگی شوخ طبع باشند، شادتر هستند و تمایل دارند زندگی طولانی‌تری داشته باشند؛ شاید یک خنده مسرت‌بخش در روز بتواند به شما در دور ماندن از عوامل استرس‌زا کمک کند.اعمال دیگری نظیر مدیتیشن، گوش دادن به موسیقی ملایم و نیایش نیز کمک شایانی به مدیریت استرس می‌کنند.
برچسب ها: استرس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها