به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۶ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۴۱۰۱۳۲

۵آهنگی که نمی‌دانستید جانی‌دپ نوشته و ساخته

۵آهنگی که نمی‌دانستید جانی‌دپ نوشته و ساخته
گروه فرهنگی: جانی دپ قبل از آنکه هنرپیشه شود در عرصه موسیقی فعالیت می‌کرد. او از ۱۲ سالگی شروع به نوازندگی در گروه های موسیقی کرد و بعدا به گروه کیدز (The Kids) و راک سیتی انجلز (Rock City Angels) پیوست.او در طول دوران بازیگری خود با هنرمندان شناخته‌شده‌ عرصه موسیقی نظیر پتی اسمیت، ایگی پاپ، ایروسمیت، مرلین منسون و اوئیسیز همکاری کرد. در سال ۲۰۱۲ گروه هالیوود ومپایرز (The Hollywood Vampires) را با آلیس کوپر و جو پری تاسیس و دو آلبوم به همراه این گروه منتشر کرد.
 
در سال ۲۰۲۰ دپ همکاری دیگری را با گیتاریست فقید، جف بک، به نمایش گذاشت و این دو اندکی پیش از مرگ بک در ژانویه ۲۰۲۳ آلبوم مشترکی به نام «۱۸» منتشر کردند.دپ در این سال‌ها برای برخی هنرمندان، فیلم‌ ها و دیگر پروژه های موسیقی، ترانه نوشته یا گیتار نواخته است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به ۵ آهنگی که دپ در طول زندگی حرفه‌ای خود نوشته است.

۱. «مری»، راک سیتی انجلز
این گروه راک آمریکایی در سال ۱۹۸۱ در فلوریدا آمریکا شکل گرفت و جانی دپ از اواسط دهه ۸۰ به عنوان گیتاریست به آن پیوست. او در طول دوران کوتاه حضورش در این گروه، قطعه Mary را به همراه پاتریک واتسون، سایمون انجل، رابرت کاستر و میخائیل استین نوشت که بعدا در اولین آلبوم این گروه به نام Young Man’s Blues در سال ۱۹۸۸ جای گرفت.

۲. «سنت ژرمن»، ونسا پارادی
زمانی که ونسا پارادی (Vanessa Paradis) خواننده و مدل فرانسوی و همسر سابق جانی دپ، چهارمین آلبوم خود به نام Bliss را در سال ۲۰۰۰ منتشر کرد، دو آهنگ آن با همکاری مشترک این زوج نوشته شده بود: St. Germain و Bliss. او همچنین نوازندگی گیتار آهنگ Firmaman را بر عهده داشت.دپ در آلبوم سال ۲۰۱۳ پارادی به نام ترانه های عاشقانه (Love Songs) هم، قطعه سال نو (New Year) را با همکاری همسر سابقش نوشت.

۳. «سندز»، روزی روزگاری در مکزیک
با آنکه Sands (Theme Song) هیچ ترانه‌ای ندارد، دپ آهنگسازی آن را برای فیلم وسترن رابرت رودریگز، Once Upon a Time in Mexico در سال ۲۰۱۳ انجام داد که خودش به همراه آنتونیو باندراس و سلما هایک در آن بازی کرد.رودریگز از هر یک از بازیگران اصلی خواسته بود چند نت از یک ملودی برای کاراکتر خود برای موسیقی متن فیلم به او بدهند. دپ اما یک قطعه کامل به این کارگردان داد. او برای شخصیت خود، شلدون سندز، آهنگ Sands را با نام مستعار Tonto’s Giant Nuts ساخت.

۴. «آخرین خون آشام»، هالیوود ومپایرز
کریستوفر لی، اسطوره فقید فیلم های ترسناک نه تنها به عنوان میهمان در قطعه The Last Vampire، آهنگ آغازین نخستین آلبوم گروه The Hollywood Vampires در سال ۲۰۱۵ حضور یافت، بلکه به عنوان ترانه‌سرا نیز در این آهنگ با جانی دپ و باب ازرین همکاری کرد. دپ در این آلبوم چندین آهنگ دیگر هم نوشت.در آلبوم دوم این گروه به نام Rise که سال ۲۰۱۹ منتشر شد، دپ در نوشتن اکثر ۱۶ قطعه آن همکاری کرد.

۵. «این آهنگ برای خانم هدی لامار است»، جف بک و جانی دپ
آلبوم مشترک جف بک فقید و جانی دپ در سال ۲۰۲۲ به پاس اولین ملاقاتشان در سال ۲۰۱۶، «۱۸» نامگذاری شد. بک گفته بود: «وقتی با جانی شروع به نواختن کردیم واقعا روحیه و خلاقیت جوانی‌مان برانگیخته شد و احساس کردیم دوباره ۱۸ ساله‌ایم. برای همین اسم آلبوم را هم ۱۸ گذاشتیم.»
در این آلبوم دو قطعه This Is a Song for Miss Hedy Lamarr و Sad Motherfuckin’ Parade توسط دپ نوشته شده است.
مرجع : روزیاتو
برچسب ها: جانی دپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها