به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۸ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۴۱۰۵۸۱

قتل فجیع پسر جوان به خاطر یک دختر

قتل فجیع پسر جوان به خاطر یک دختر
گروه حوادث: درگیری قدیمی میان چند جوان سر یک دختر که منجر به مرگ یکی از آنها شده است، باعث شد پس از چهار سال متهمان بار دیگر پای میز محاکمه بروند.به گزارش اعتماد آنلاین،متهمان قبلاً همگی به پرداخت دیه و زندان محکوم شده ‌بودند اما رأی صادره مورد اعتراض اولیای‌ دم قرار گرفت و با نقض حکم از سوی دیوان عالی کشور آنها بار دیگر پای میز محاکمه رفتند.
 
چهار سال قبل مردی با پلیس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. او گفت به ماشینش حمله شده و پسر جوانش را مقابل چشمانش کشته‌اند.با حضور پلیس و آغاز تحقیقات، پدر جوان زخمی تحت بازجویی قرار گرفت. پدر امیر گفت: من و پسرم داشتیم از یک مراسم عروسی برمی‌گشتیم که یک ماشین دنبال ما افتاد. آنها سعی کردند برای من ایجاد مزاحمت کنند و نگذارند رانندگی کنم اما من ادامه دادم و توجهی نکردم. در نهایت جلو من پیچیدند و ماشین را متوقف کردند، بعد هر چهار نفر از ماشین پیاده شدند و تا سرحد مرگ پسرم را با شمشیر و چاقو زدند.

آنها با من کاری نداشتند و فقط پسرم را می‌زدند. من زورم به آنها نرسید و نتوانستم جلوشان را بگیرم.در حالی که تحقیقات پلیس ادامه داشت خبر رسید پسر جوان جان باخته است.جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و کارشناسان جای بریدگی‌های متعدد روی بدن قربانی را تایید کردند اما گفتند مشخص نیست علت تامه مرگ کدام‌ یک از ضربه‌ها بوده و امیر به خاطر شدت خونریزی ناشی از جراحات جان سپرده است.

به دنبال اطلاعاتی که پدر امیر به ماموران داده بود صاحب پژو و سه همدستش ردیابی و بازداشت شدند. در بررسی‌ها مشخص شد آنها از دوستان امیر بوده‌اند و به خاطر یک دختر با او اختلاف داشته‌اند. اختلاف دنباله‌دار آنها از مدت‌ها قبل شروع و بارها به زد و خورد منجر شده بود.متهمان همگی به درگیری با امیر اعتراف کردند و پای میز محاکمه ایستادند.

در جلسه دادگاه اولیای دم درخواست قصاص کردند. هر چهار متهم گفتند، قبول داریم با امیر درگیر شدیم و به او ضربه زدیم.در پایان جلسه و در حالی که پزشکی قانونی اعلام کرده بود ضربه کشنده‌ای که به قربانی وارد شده مشخص نیست به دست کدام متهم و به کدام ناحیه از بدن قربانی وارد شده و همه ضربات می‌توانسته کشنده ‌باشد، قضات دادگاه چهار متهم را به پرداخت دیه، 10 سال زندان و دو سال تبعید محکوم کردند.

اولیای دم به حکم صادره اعتراض کردند. به این ترتیب پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور خواستار رسیدگی دوباره به پرونده شدند تا مشخص شود کدام یک از متهمان ضربه کاری را به قربانی وارد کرده است.

به این ترتیب چهار متهم بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.در ابتدای جلسه وکیل اولیای دم به دفاع پرداخت و گفت: چهار متهم رضایت پدر قربانی را جلب کرده‌اند. مادر قربانی نیز به متهمان ردیف دوم تا چهارم رضایت داده اما برای هادی که متهم ردیف اول است قصاص خواسته است .سپس متهمان یک به یک در جایگاه ویژه ایستادند.

نخستین متهم هادی بود که روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: من و امیر به خاطر یک دختر با هم اختلاف داشتیم و قبلاً چند بار با هم درگیر شده بودیم. به همین خاطر من و دوستانم تصمیم گرفتیم او را ادب کنیم. آن شب وقتی او و پدرش را سوار پراید دیدیم به سمت‌شان حمله‌ور شدیم. من و دوستانم هر کدام با چاقو چند ضربه به او زدیم؛ اما هیچ‌کدام از ما نمی‌دانیم کدام ضربه کاری بوده است. من فقط چند ضربه به دست و پای او زدم و ضربه‌ای به شکمش وارد نکردم.سه متهم دیگر نیز یک به یک به دفاع پرداختند. آنها نیز مدعی شدند ضربه کاری را به قربانی نزده و چند ضربه فقط به دست و پای او وارد کرده‌اند.در پایان جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند تا رأی صادر کنند.
برچسب ها: قتل حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها