به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۱۱۰۳۹

هدف جدید ترکیه که برای ایران آرزو شده است

هدف جدید ترکیه که برای ایران آرزو شده است
گروه فرهنگی: ترکیه که یکی از توریستی ترین کشورهای جهان به شمار می رود، در حال برنامه ریزی برای پذیرش ۹۰ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۸ است."محمد ارسوی" وزیر گردشگری ترکیه که به دلیل عملکرد موفق اش در دولت قبلی اردوغان، در کابینه جدید نیز ابقا شده است، اعلام کرد: در سال ۲۰۲۸ درآمد گردشگری ترکیه به ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.
 
وی همچنین درباره وضعیت کنونی گردشگری ترکیه گفت: در چهار ماه نخست سال جاری میلادی، 9 میلیون و 300 هزار گردشگر به ترکیه آمده اند که این آمار 27.5 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است. در سه ماه اول سال جاری نیز درآمد گردشگری ترکیه به عدد 8 میلیارد و 690 میلیون دلار رسیده است.وزیر گردشگری ترکیه پیش بینی کرد که تعداد گردشگران ترکیه تا پایان امسال به عدد بی سابقه 60 میلیون نفر برسد و 56 میلیارد دلار به اقتصاد ترکیه تزریق شود.

وی با اعلام این که ترکیه در سال 2022 با جذب 45 میلیون گردشگر در رتبه سوم دنیا قرار گرفت، اعلام کرد که این موفقیت برغم 4 عامل منفی تاثیر گذار بر گردشگری ترکیه به دست آمده است.ارسوی همه گیری کرونا، آتش سوزی جنگل ها در ترکیه، جنگ روسیه و اوکراین و زلزله امسال را عواملی دانست که در 5 سال اخیر بر رشد گردشگری ترکیه اثر منفی داشته اند.

محمت ارسوی ، مردی که پشت این جاه طلبی بزرگ قرار دارد

محمت (محمد) و مورات (مراد ) برادران دوقلو در سال ۱۳۴۸ خورشیدی در استانبول به دنیا آمدند.محمت (محمد)، از ۱۸ تا ۲۲ سالگی همزمان با تحصیل در رشته بازرگانی به زبان انگلیسی، تورلیدری هم می کرد. او که علاقۀ وافری به مدیریت تور داشت در سال ۱۳۷۰ در ۲۲ سالگی به همراه برادرش شرکت "Ersoy Turistik Servisleri" (ETS) همان ets معروف - را تاسیس کردند و‌ موفق به یک رشد فوق‌العاده در گردشگری ترکیه شدند؛ آن هم درست در زمانی که اقتصاد ترکیه در افول بود و از تورم شدید رنج می برد.

آنها هر روز اتفاق تازه ای در گردشگری ترکیه رقم زدند، شرکت دیدیم تور در ۱۳۷۸ در این گروه تاسیس شد، هواپیمایی اطلس جت هم سه سال بعد و باز توسط این دو برادر و نیز ساخت بهترین هتل های آنتالیا و تشکیل برترین تورگردانان داخلی ترکیه.

همه این قابلیت‌ها و شناخت صفر تا صدی محمت ارسوی از کار گردشگری ( 30 سال سابقه لیدری ، مدیر توری ، مدیرعاملی آژانس ، مدیر ایرلاین ، مدیر هتل و حضور در بیش از صد کشور جهان) سبب شد رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه بدون نگاه سیاسی از سال ۱۳۹۷ او را به عنوان وزیر گردشگری ترکیه منصوب و در دولت جدید نیز ابقا کند.
مرجع : عصر ترکیه
برچسب ها: گردشگری ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها