به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۱۱۱۳۶

۴۰ روز بدون فوتی از شروع کرونا در ایران

۴۰ روز بدون فوتی از شروع کرونا در ایران
گروه جامعه: آخرین روزهای بهمن ۹۸ بود که وزارت بهداشت به طور رسمی، از شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در کشور خبر داد و به دنبال آن، آمار مرگ و میر ناشی از ابتلاء به این ویروس ناشناخته، خودنمایی کرد.هرگز روزهای تلخ و سیاه کرونا را فراموش نمی‌کنیم که آمار روزانه مرگ و میر به بالای ۷۰۰ نفر هم رسید. به طوری که بر اساس آمار وزارت بهداشت، از ابتدای شروع پاندمی کرونا در کشور تا کنون، بیشترین تعداد فوتی با ۷۰۹ نفر در تاریخ دوم شهریور ۱۴۰۰ بود.

به گزارش مهر، در همین حال، با سرعت گرفتن برنامه کشوری واکسیناسیون که از نیمه دوم ۱۴۰۰ کلید خورد، توانستیم از تعداد موارد ابتلاء و فوتی‌ها کم کنیم؛ تا جایی که اولین روز بدون فوتی کرونا در کشور رقم خورد.۱۲ خرداد ۱۴۰۱، اولین روز بدون فوتی کرونا در کشور است که حاصل تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان و برنامه واکسیناسیون کشوری بود.

از ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۲، آمارهای رسمی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که ۴۰ روز بدون مرگ و میر کرونا در کشور داشته‌ایم که ۳۶ روز آن مربوط به ۱۴۰۱ و ۴ روز هم در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ بوده است.
به نظر می‌رسد که روزهای بدون فوتی کرونا در کشور، رو به افزایش است و شاید دیگر مرگ و میر ناشی از کرونا نداشته باشیم. اما، نباید از جانفشانی مدافعان سلامت بی اعتنا عبور کرد؛ کسانی که در سخت‌ترین روزهای کرونایی در کشور، دست از خدمت برنداشتند و جان خود را فدای سلامت مردم کردند.

پرستار، پزشک، رادیولوژیست، متخصص علوم آزمایشگاهی، داروساز، جراح و…، در این سه سال و ۴ ماه که کرونا را تجربه کرده‌ایم، مراقب جان بیماران بوده‌اند.شهدای سلامت همچون شهیدان دوران دفاع مقدس، در خط مقدم جنگ ایستادند؛ جنگ با ویروس ناشناخته‌ای که دنیا را به وحشت انداخته بود.واقعیت این است که ویروس کرونا، آخرین ویروس ناشناخته‌ای نبوده که سراغ ما آمده است. از همین رو، باید آماده مقابله با بیماری‌های نوپدید و ناشناخته باشیم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها