به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۲۱:۱۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۲ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب : ۴۱۱۵۲۳
واکنش هنرمندان به پیامد واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما

سونامی ممنوع الکاری هنرمندان

 گروه هنری:  جمعی از هنرمندان در واکنش به واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما در یک استوری مشترک اعتراض خود را مطرح کردند.
سونامی ممنوع الکاری هنرمندان
به گزارش شفقنا واگذاری نظارت بر شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما خبری بود که سه روز پیش منتشر شد. به عبارتی روز سه شنبه  شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی جلسه ای با ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی برگزار کرد که به بحث درباره سیاست‌ها و ضوابط حوزه صوت و تصویر فراگیر پرداخت و ماده واحده «تعیین الزامات ساماندهی حوزه صوت و تصویر فراگیر» را به تصویب رساند.
اما در این ماده واحده به چه مواردی اشاره شده و چرا سبب واکنش جمعی از بازیگران به آن شد؟ در این ماده واحده حیطه اختیارات و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی مشخص و تعیین شده که پلتفرم‌های پخش صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی باید در چه بخش‌هایی از سازمان صدا و سیما و در چه بخش هایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کنند، از همه مهم تر  ذکر شده که وظیفه نظارت در حوزه سکوهای صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی به سازمان صدا و سیما واگذار شده است.
روز بعد از انتشار این خبر پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در شبکه اجتماعی ویراستی از تدوین «آیین‌نامه تخلفات» برای بازیگران و پلتفرم‌های آنلاین نمایش خانگی خبر داد و گفت که « شورای عالی انقلاب فرهنگی در مصوبه دیروز، وظیفه قانونی صدا و سیما را در نظارت بر نمایش خانگی تثبیت کرد. امیدوارم با کمک دولت و مجلس هر چه زودتر آیین نامه تخلفات این حوزه هم تصویب شود تا چرخه تنظیم گری کامل شود.»
این صحبت ها باعث اعتراض جمعی از هنرمندان در صفحات اجتماعیشان شد. هنرمندانی مثل پرویز پرستویی، محمدحسین مهدویان، نیما جاویدی، شهرام شاه‌حسینی، محسن کیایی، مهراب قاسم‌خانی، هدی زین‌العابدین، علی شادمان، آناهیتا افشار، ایمان صفا، مجید مطلبی، عباس جمشیدی‌فر، کامران حجازی، احسان ظلی‌پور، محمدرضا منصوری، امین حسین‌پور و… در یک استوری مشترک اعتراض خود را مطرح کردند و با اشاره به اینکه چنین تصمیمی به معنای «پایان نمایش خانگی» است، نوشتند: «با چراغ سبز رئیس دولت، نمایش خانگی هم دست صداوسیما افتاد و این یعنی سونامی ممنوع الکاری هنرمندان و پایان سرگرمی های مردم».
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها