به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۶:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب : ۴۱۱۷۳۹
بانوی اول مادر شهید است نه همسر رئیس جمهور

سخنان جمیله علم‌الهدی موضع حاکمیت نیست

سخنان جمیله علم‌الهدی موضع حاکمیت نیست
گروه سیاسی: نماینده شیراز در واکنش به تحرکات سیاسی جمیله علم‌الهدی همسر رئیس جمهور  می‌گوید: تا به حال در انقلاب اسلامی چنین چیزی نبوده که همسران رییس‌جمهور در سفر‌های خارجی رسمی همسران‌شان را همراهی کنند.

 به گزارش رویداد۲۴، علیرضا پاک‌فطرت افزود: هرچند به نظر من اگر هم قرار به سفر با همسران‌شان دارند، بد نیست بتوانند مواضع جمهوری اسلامی را در بحث زن مطرح کنند، البته به شرطی که اول بلد باشند به خوبی صحبت کنند و دوم اینکه مواضع جمهوری اسلامی را بیان کنند و از طرف خودشان حق ندارند، صحبتی کنند. درباره خانم علم‌الهدی اینکه ایشان، بانوی اول هستند را تایید نمی‌کنم. بانوی اول، مادر شهیدی است که فرزندش را در راه انقلاب، خاک وطن و عِرق ملی داده است. من به این تیپ آدم‌ها، الگوی زن ایرانی و بانوی مملکت را می‌دهم و این‌ها اولویت دارند.
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید: تا به حال ندیده‌ام همسر رهبر انقلاب، در هیچ مجلس و مجموعه رسمی حاضر شود و مصاحبه کنند. از طرفی هم می‌توان گفت اگر قرار باشد بانوی اول به کسی گفته شود، همسر حضرت امام یا همسر رهبر انقلاب یا مادر یا همسر شهدایی که چند کودک یتیم را بزرگ می‌کنند، هستند.

پاک‌فطرت می‌گوید: باز هم تاکید می‌کنم اینکه همسر رییس‌جمهور به این سفر‌ها برود و با درنظر گرفتن مواضع نظام، حساب‌شده و در چارت صحبت کند، به نظرم مفید است، ولی ممکن است صحبت‌هایی بشود که نباید مطرح شود و برای جمهوری اسلامی هزینه‌بر باشد، چون امروز بحث «زن زندگی آزادی» متاسفانه چیزی است که غرب در حال سوءاستفاده از آن است. 

عضو مجمع نمایندگان استان فارس می‌گوید: من همیشه می‌گویم این شعار «زن زندگی آزادی» مال جمهوری اسلامی است، چون جمهوری اسلامی به مادران، دختران و حتی پسران خودش خیلی بها می‌دهد و احترام می‌گذارد. تعجب می‌کنم که چه اتفاقی افتاد که از این موضوع علیه خودمان سوءاستفاده کردند. 

وی می‌گوید: غرب اصلاً به زن اعتقاد و اعتمادی ندارد و زن را به شکل کالا می‌بیند، در صورتی که جمهوری اسلامی این‌گونه عمل نمی‌کند، چون دین‌مان به زن احترام گذاشته است. پیامبر اکرم (ص) هر وقت که غمگین می‌شد، به چهره حضرت فاطمه (س) نگاه می‌کرد و این نشان می‌دهد که پیامبر چقدر به زن احترام می‌گذاشته است. به نظر می‌رسد ما باید در مجامع بین‌المللی، بیشتر روی بحث زن کار و صحبت کنیم و بتوانیم مطالب و مواضع خودمان را بر اساس دین‌مان به گوش دنیا برسانیم.

پاک‌فطرت می‌گوید: ما هم باید در مسائلی که به آن اشاره کردم، در عرصه بین‌المللی فعال‌تر بشویم که دنیا نتواند از این موضوع علیه خودمان سوءاستفاده کند. حال، خانم رییس‌جمهور هم در سفری که با همسرش به ونزوئلا داشته، مواضع خودش را بیان کرده و به نظرم چیز‌هایی گفته که مواضع جمهوری اسلامی نیست.

نماینده شیراز می‌گوید: اینکه باید در کشور تشکیلاتی برای همسر رییس‌جمهور در قالب بانوی اول داشته باشیم یا نه، بحثی مربوط به حاکمیت است و در ۴۵ سالی که از انقلاب می‌گذرد تاکنون چنین چیزی نداشته‌ایم. حاکمیت باید تصمیم بگیرد که آیا زن رییس‌جمهور، بانوی اول هست یا نه؟ و یا نیاز است زیرساختی برای این موضوع داشته باشیم یا ضرورتی ندارد؟ دنیای غرب معمولًا به زن رییس‌جمهور می‌گوید بانوی اول، اما در جمهوری اسلامی اینکه زن رییس‌جمهور واقعاً بانوی اول هست یا نه، من فکر نمی‌کنم این‌طور باشد. خانم جمیله علم‌الهدی از نظر علمی، کرسی هیات علمی دارند و استاد دانشگاه هستند. فکر می‌کنم می‌تواند در کنار همسرشان به سفر‌ها برود و مواضع زن ایرانی را بگوید، ولی اینکه آیا مواضع سفر اخیر ایشان، مواضع حاکمیت بود؟ باید بگویم نه.
برچسب ها: جمیله علم الهدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها