به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۱۹ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۴۱۱۷۹

تابلو پیکاسو 31 میلیون دلار چکش حراج خورد

گروه فرهنگي:تابلو «نجات» پیکاسو به مبلغی بیش از 31 میلیون دلار در ساتبی، چکش حراج خورد.
تابلو پیکاسو 31 میلیون دلار چکش حراج خورد
 از چند روز قبل مجموعه‌ای از آثار هنری نقاشان سبک‌های امپرسیونیسم، مدرن و معاصر به ارزش تقریبی 1.5 میلیارد دلار در موسسات ساتبی و کریستی در حال حراج بوده که در آخرین مورد آن تابلو «نجات» پابلو پیکاسو، نقاش مشهور سبک کوبیسم به مبلغی بیش از 31 میلیون دلار در شعبه نیویورک موسسه حراجی ساتبی چکش حراج خورد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، قیمت پایه این تابلو پیکاسو که در سال ۱۹۳۲ خلق شده حدود 14 میلیون دلار تخمین زده شده بود که در نهایت به مبلغی بیش از دو برابر برآورد اولیه چکش حراج خورد. در این حراج ۵۰ اثر هنری به قیمت حدود ۲۱۹ میلیون دلار به فروش رفت. این دومین شبی بود که یک نقاشی اثر پیکاسو به فروش می‌رسید. در شب اول نیز تابلو دیگری از پیکاسو با عنوان «تصویر دورا مار» در شعبه نیویورک موسسه حراجی کریسیتی به مبلغ ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار به فروش رفت.

در حال حاضر رقابت میان این دو موسسه حراجی در بازاری که از مشتریان بسیار ثروتمند و شرایط سخت مالکیت برخوردار است، شدت گرفته است. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که قیمت هر اثر هنری در این حراجی‌ها از 142 میلیون دلار قیمتی که تابلوی سه‌گانه فرانسیس بیکن فروخته شد، فراتر نخواهد رفت. علاوه بر پیکاسو آثاری از «کلود مونه»، «اندی وارهول» و «جف کونز» که یکی از تابلوهایش به تازگی لقب گران‌قیمت‌ترین اثر هنرمندان معاصر را به خود اختصاص داده است در روزهای آتی در ساتبی و کریستی عرضه خواهند شد.

«پابلو پیکاسو» نقاش، طراح صحنه، پیکرتراش و سرامیک‌کار اسپانیایی و یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم بود که به دلیل جست‌وجوگری، نوآوری، پرکاری و اثرگذاری بر هنرمندان معاصران، به عنوان مهم‌ترین هنرمند قرن می‌خوانند.