به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۲۳:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۴۱۲۳۵۶

دلایل زیرکانه کارآگاهان برای اثبات قتل مرد تنها

دلایل زیرکانه کارآگاهان برای اثبات قتل مرد تنها
گروه حوادث: قاتلی که سعی داشت با صحنه سازی روند تحققات جنایی را منحرف کند با وجود ناشناس بودن تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.به گزارش اعتماد آنلاین،بازپرس کشیک قتل تهران ساعت ۳ عصر یکشنبه در جریان کشف جسدی در منطقه پامنار قرار گرفت که روی پنجره افتاده بود و نردبان هم روی او قرار داشت. ماموران کلانتری ۱۱۳ بازار در تماس با محمد‌مهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران گفتند جسد مرد جوان در طبقه دوم ساختمانی دو طبقه،‌ توسط صاحب‌کارش پیدا شده است.
 
به این ترتیب بازپرس جنایی دستور تحقیقات بیشتر و حضور تیم تشخیص هویت و متخصصان پزشکی قانونی را صادر کرد. در تحقیقات بیشتر مشخص شد طبقه اول ساختمان انبار است که چهار افغان در آنجا کار می‌کنند و شب‌ها هم  همانجا می‌مانند. بازپرس کشیک پس از ورود به محل کشف جسد که از یک سالن و یک اتاق تشکیل شده بود متوجه شد جسد متعلق به مرد جوانی متولد ۶۶ است. جسد در حالی روی لبه پنجره افتاده بود که کنار پنجره تخت متوفی قرار داشت و نردبان هم روی او افتاده بود.
 
ماموران اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران و متخصصان پزشکی قانونی پس از بررسی جسد صحنه را غیر عادی تشخیص دادند و در نهایت بازپرس جنایی با جمع بندی گزارش‌ آنها و مشاهدات خود در صحنه مرگ را قتل و صحنه کشف جسد را صحنه سازی با هدف منحرف کردن تحقیقات تشخیص داد. به همین دلیل دستور تحقیقات دقیق‌تر و بازبینی دوربین‌های مدار بسته را صادر کرد. محل جوری چیده شده بود که به نظر برسد مقتول برای انجام کاری روی نردبان رفته و تعادل خود را دست داده و نردبان هم روی او افتاده و مجموع این اتفاقات باعث مرگ او شده است.

کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند ممکن است سقوط از نردبان در شرایط مشابه منجر به مرگ شود اما  شدت آسیبی که به سر وارد شده بیشتر از ضربه‌ یا ضرباتی است که نتیجه سقوط باشد و کارشناسان تیم تشخیص هویت نیز آثار وارده را بیش از ضربات نرده‌بان و پنجره تشخصیص داده بودند. آنها همچنین  اعلام کردند قسمتی از پوست سر کنده شده،‌ دو ضربه به زیر گوش خورده،‌ همچنین آثار دو ضربه در گلو مشهود است و دست و پای متوفی نیز به شکل غیر عادی خونی است به طوری که تردید کمی در مورد شکنجه شدن مقتول وجود دارد.

در بخش دیگری از تحقیقات مشخص شد مرد جوان اهل شهرستان دیگری است و در همان محل زندگی و کار می‌کرد که انبار لوازم یدکی بود. در بازبینی دوربین‌های ورودی محل حادثه نیز معلوم شد او حدود ساعت ۱۱ شب قبل به داخل ساختمان آمده بود. کارشناسان پزشکی قانونی هم زمان مرگ را حدود ۱۲ ساع قبل از کشف جسد یعنی بین ساعت یک تا سه بعد از نیمه شب و یکی دو ساعت بعد از ورود مرد جوان به خانه‌اش تشخیص دادند.

در ادامه تحقیقات چهار مرد افغانستانی که به گفته خودشان در زمان قتل در طبقه پایین حضور داشتند مدعی شدند هیچ صدایی از طبقه بالا نشنیده‌اند به همین دلیل بازپرس دستور بازداشت هر چهار نفر را صادر کرد چون با وجود آثار موجود روی جسد و شدت شکنجه‌ها قبل از مرگ قطعا سر و صدای زیادی به خاطر فریادهای متوفی باید شنیده باشند.

در ادامه  جای تردید در وقوع قتل باقی نماند و بازپرس جنایی به چند دلیل دستور شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان قتل را صادر کرد. دلیل اول شدت جراحات وارده بیش از حد آسیب‌هایی بود که از وقوع حادثه‌ای مشابه که منجر به مرگ هم شده باشد بود.

موضوع دوم قرار داشتن پنجره نزدیک پنجره بود که قاتل یا قاتلان سعی داشتند القا کنند مقتول برای انجام کاری روی نردبان رفته و نردبان روی او سقوط کرده با فرض این اتفاق و نادیده گفتن شدت آسیب‌ها هم مقتول برای انجام کاری باید روی نرده بان رفته باشد، این در حالی بود که لامپ اتاق سالم بود و چیزی هم در نزدیکی سقف یا دیوار محلی که مثلا مقتول آنجا سقوط کرده بود وجود نداشت و در واقع بهانه‌ای نبوده که مقتول روی نردبان برود و موضوع آخر اینکه روی پله‌های نردبان خاکی بود در حالی که اگر کسی از آن بالا رفته بود رد پایش باید دیده می‌شد.

در بررسی محل کشف جسد هم تلفن همراه مقتول به دست نیامد که احتمال سرقت آن توسط عامل یا عاملان جنایت دور از ذهن نیست. به این ترتیب نظریه قتل به شدت قوت گرفت ولی چهار افغان همچنان اظهار بی اطلاعی می‌کردند  بنابراین با بازداشت آنها تحقیقات ادامه دارد.
برچسب ها: قتل حوادث
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها