به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۴۱۲۵۹۲

2 کتاب اولی برنده جوایز جورج اورول شدند

2 کتاب اولی برنده جوایز جورج اورول شدند
گروه فرهنگی:تام کرو و پیتر اپس با اولین کتاب‌های خود، جوایز جورج اورول 2023 ویژه رمان و مقاله سیاسی را دریافت کردند.به گزارش ایبنا، در مراسمی که 22 ژوئن در سالن کانوی لندن برگزار شد، تام کرو جایزه اورول را در بخش رمان سیاسی برای اولین رمان خود به نام «زندگی جدید» دریافت کرد.

پیتر اپس نیز جایزه اورول ویژه مقاله سیاسی را برای «جسدها را نشانم بده: چگونه اجازه دادیم گرنفل اتفاق بیفتد» دریافت کرد. هر دو نویسنده 3000 پوند برنده شدند.«جسدها را نشانم بده» روایتگر انبوهی از شکست‌ها و تصمیمات متمرکز است که منجر به تراژدی برج گرنفل شد. اپس، روزنامه‌نگار برنده جایزه و معاون سردبیر اینساید هاوسینگ، ۳۴ روز قبل از آتش‌سوزی گرنفل، گزارشی درباره خطرات روکش‌های قابل احتراق منتشر کرده بود.
 
جایزه اورول اولین بار در سال 1994 اعطا شد و اپس، سی‌امین برنده بخش مقالات سیاسی است که هدف آن «تبدیل نوشتن سیاسی به یک هنر» است. تام کرو نیز با دریافت جایزه در بخش رمان به نویسندگان برنده این جایزه از جمله آنا برنز، کولسون وایتهد، علی اسمیت و کلر کیگان می‌پیوندد که از زمان راه‌اندازی جایزه اورول در بخش داستان در سال 2019 برنده این جایزه شده‌اند.امسال 17 کتاب شامل 8 اثر داستانی و 9 عنوان غیرداستانی از سوی بنیاد جورج اورول در فهرست نهایی جایزه کتاب اورول قرار داشتند.
برچسب ها: جوایز ادبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها