به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۱۲ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۴۱۳۷۳۵

خواب زیاد می‌تواند نشانه استرس باشد

خواب زیاد می‌تواند نشانه استرس باشد
گروه علمی:استرس مزمن می‌تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد، بنابراین تشخیص و اصلاح به موقع این وضعیت مهم است.پزشک آزمایشگاه INVITRO، تاتیانا نومولوتوا، در مورد علائم استرس مزمن و عواقب آن توضیح داد: استرس واکنش طبیعی بدن به موقعیت‌های استرس زا است که با مجموعه‌ای از واکنش‌ها آشکار می‌شود. با این حال، هنگامی که این واکنش خیلی زیاد و نه توسط عوامل شدید، بلکه توسط عوامل عادی ایجاد می‌شود، می‌توان از احتمال وجود آسیب صحبت کرد.
 
با گذشت زمان، این روند در طول چند ماه به دلیل فشار بیش از حد مداوم بر روان مزمن می‌شود. در نتیجه، آسیب‌های روانی جدی مانند رنجور شدن، افسردگی و سایر اختلالات روانی ممکن است رخ دهد.استرس طولانی مدت می‌تواند منجر به اختلال در مکانیسم‌های سازگاری و ایجاد بیماری‌های مزمن از جمله اختلالات عصبی، فشار خون بالا، بیماری عروق کرونر قلب و نقص ایمنی شود. متخصصان تغذیه هشدار داده‌اند که اولین نشانه‌‌هایی که باید مراقب آن بود، خستگی مزمن، ضعف،  خواب زیاد یا کم خوابی است به طوری که فرد حتی یک خواب خوب شبانه را نیز نمی‌تواند تجربه کند.

بعد از مزمن شدن این حالت، فرد شروع به اجتناب از تماس‌ها و ارتباطات اجتماعی می‌کند و منزوی می‌شود، زیرا دیگران برایش  آزاردهنده می‌شوند. همچنین درباره خود احساس نارضایتی و ناامیدی می‌کند و حتی ممکن است حمله پانیک برایش رخ بدهد.  
مرجع : باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: استرس خواب
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها