به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۱۵۸۲۶

اعطای نشان به روزنامه‌نگار کشته شده

اعطای نشان به روزنامه‌نگار کشته شده
گروه بین الملل: فرانسه نشان لژیون دونور، که بالاترین نشان افتخار این کشور است را به آرمان سولدین، خبرنگار و تصویربردار خبرگزاری فرانسه که در اوکراین کشته شد، اعطا کرد.
 سولدین ۳۲ ساله، در ماه می، در یک حمله راکتی در نزدیکی شهر باخموت جان باخت.
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در نامه‌ای به خبرگزاری فرانسه از «شجاعت» سولدین قدردانی کرد.
به گفته کمیته حفاظت از روزنامه نگاران، سولدین یکی از حداقل ۱۷ روزنامه نگاری است که از زمان حمله روسیه در اوکراین کشته شده است.
این نشان افتخار  با فرمان ریاست جمهوری به سولدین اعطا شد. مکرون در نامه قبلی خود به خبرگزاری فرانسه از «شخصیت قدرتمندو انگیزه سولدین» تمجید کرده بود.
او گفت: «آرمان سولدین شور و شوق تحریریه شما را تجسم بخشید و اشتیاق برای انتقال حقیقت، گفتن داستان و جمع آوری روایت‌ها را، این اشتیاق برای یک هدف بود: وظیفه اطلاع رسانی.»
سولدین در نهم ماه مه و زمانی که تیمی از خبرنگاران همراه با گروهی از سربازان اوکراینی مورد حمله قرار گرفتند، پس از اصابت راکت در نزدیکی چاسیو یار، درست در غرب باخموت، کشته شد. همکارش امانوئل پوشو گفت که او «در حالی که دوربین در دست داشت» جان باخت. در آن زمان، باخموت برای چندین ماه کانون درگیری بین نیروهای اوکراین و روسیه بود. دفتر دادستانی ضد تروریسم فرانسه گفته است که تحقیقات در خصوص جنایات جنگی در مورد مرگ آرمان سولدین را آغاز کرده است.
سولدین متولد کشور بوسنی و تبعه فرانسه بود و بخشی از اولین تیم خبرگزاری فرانسه بود که پس از تهاجم روسیه در فوریه سال گذشته به اوکراین رفت و از سپتامبر در آنجا زندگی می‌کرد. خانواده وی در دوران نوزادی سولدین و همزمان با جنگ در بوسنی از آنجا فرار کرده و در سال ۱۹۹۲ به فرانسه آمده بودند.
کریستین بوهاگیار، مدیر اروپای خبرگزاری فرانسه از سولدین به عنوان فردی پر از «شور و انرژی و شجاع» یاد می‌کند.لژیون دونور، بالاترین نشان افتخار فرانسه است و به کسانی اعطا می‌شود که شجاعت خود را چه در امور نظامی و چه غیر نظامی نشان دهند.
این نشان برای اولین بار در سال ۱۸۰۲ توسط ناپلئون بناپارت معرفی شد.
برچسب ها: فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها