به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۴۱۷۱۸۶

اعزام واحدهای آبی-خاکی آمریکا به خلیج فارس

اعزام واحدهای آبی-خاکی آمریکا به خلیج فارس
گروه بین الملل: ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحدە، سنتکام اعلام کرد کە آمریکا علاوه بر ارسال جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۱۶ و ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده، بخشی از نیروهای یک واحد آبی - خاکی نیروی دریایی ارتش خود را در خلیج‌فارس مستقر می‌کند.
ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحدە، سنتکام در بیانیەای، اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور یک گروه ضربت دریایی را به همراه یگانی از تفنگداران دریایی راهی خلیج فارس می‌کند.
به گفتە سنتکام اعزام این نیروها توان، قابلیت و انعطاف‌پذیری نیروهای دریایی ایالات متحده در منطقه را افزایش خواهد داد.
پنتاگون مشخص نکردە کە چه تعداد نیروی جدید در خاورمیانه مستقر خواهد کرد. اما به گفتە بلومبرگ یک واحد آبی – خاکی ارتش آمریکا معمولا دارای چند کشتی تهاجمی دریا به خشکی، تانک‌های آبراهام و حدود ۵ هزار تفنگدار است.
وزارت دفاع آمریکا در حالی تصمیم بە اعزام نیروی بیشتر بە خاورمیانه گرفتە است کە  ۱۴ ژوئیه نیز اعلام کردە بود جت‌های جنگنده اف ۱۶ به محدوده تنگه هرمز در خلیج فارس اعزام می‌کند .
فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام در حساب توییتر فارسی خود ضمن اعلام این خبر، از قول مایکل کوریلا، فرمانده این ستاد نوشته کە "این مرکز به دفاع از آزادی تردد در منطقه فرماندهی خود که شامل یکی از مهم‌ترین آبراه‌های جهانی می‌شود متعهد است."
او همچنین گفتە نیروهای اضافه شده "قابلیت‌های منحصربه فردی" دارند که می‌توانند در کنار شرکای آمریکا در منطقه "از جریان آزاد تجارت بین‌المللی بیشترمحافظت ونظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین را حفظ کنند".
 
برچسب ها: خلیج‌فارس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها