به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۱۷۶۱۲

آیفون ۱۴ به سختی از ناتینگ‌فون شکست خورد

آیفون ۱۴ به سختی از ناتینگ‌فون شکست خورد
گروه فناوری:درحالی‌که آیفون ۱۴ پلاس ۲۰۰ دلار از ناتینگ فون ۲ با ۱۲ گیگابایت رم گران‌تر است، اما در تست سرعت از آن شکست می‌خورد.ناتینگ نزدیک به دو هفته پیش از نسل دوم گوشی هوشمند خود به نام ناتینگ فون ۲ رونمایی کرد؛ دستگاهی که یک پرچمدار و نه میان‌رده محسوب می‌شود. حالا ناتینگ فون ۲ در تست سرعت در برابر آیفون ۱۴ پلاس قرار گرفته و توانسته است گوشی اپل را شکست دهد.
 
ناتینگ فون ۲ نسبت به نسل قبلی‌اش قیمت بالاتری دارد، اما همچنان از پرچمداران مطرح بازار ارزان‌تر است که یکی از دلایل آن، استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به‌جای اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. اما این موضوع باعث نشده که گوشی جدید ناتینگ در برابر آیفون ۱۴ پلاس کم بیاورد.

تست سرعت ناتینگ فون ۲ و آیفون ۱۴ پلاس
کانال یوتوب PhoneBuff این‌بار به سراغ جدیدترین گوشی‌های ناتینگ و اپل رفته و در ویدیویی آن‌ها را در تست سرعت در مقابل یکدیگر قرار داده است. گوشی مورد استفاده PhoneBuff، نسخه مجهز به ۱۲ گیگابایت رم گوشی ناتینگ فون ۲ است، درحالی‌که نسخه پایه از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد؛ بنابراین قیمت آن ۱۰۰ دلار بالاتر از نسخه پایه و برابر ۶۹۹ دلار است. بااین‌وجود همچنان از آیفون ۱۴ پلاس ۸۹۹ دلاری ارزان‌تر است.

ناتینگ فون ۲ در اپلیکیشن‌هایی مانند مایکروسافت ورد و برنامه‌های ویرایش عکس مانند Snapseed، عملکرد بالاتری از خودش نشان می‌دهد. اما در مواردی مانند خروجی‌گرفتن از ویدیو، آیفون ۱۴ پلاس دست بالا را دارد.آیفون ۱۴ پلاس با سرعت بالایی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را باز می‌کند، بااین‌حال همچنان از نماینده ناتینگ شکست می‌خورد. دور اول تست را ناتینگ فون ۲ با زمان ۲:۰۱.۷۸ دقیقه و آیفون ۱۴ پلاس با زمان ۲:۰۵.۳۶ دقیقه به پایان می‌رسانند.

در دور دوم تست، اپ‌ها دوباره باز می‌شوند تا نحوه نگهداری آن‌ها در پس‌زمینه مشخص شود. در گذشته به‌لطف بهینه‌سازی‌های iOS، آیفون‌ها با وجود رم کمتر، تقریباً تمام پرچمدارهای اندرویدی را در این تست شکست داده بودند. بااین‌حال در این دور بازهم ناتینگ فون ۲ برنده می‌شود.درنهایت ناتینگ فون ۲ درمجموع دو تست را با زمان ۲:۵۰.۸۵ دقیقه و آیفون ۱۴ پلاس با زمان ۲:۵۶.۹۲ به پایان می‌رسانند. اختلاف ۶ ثانیه میان یک آیفون و یک گوشی اندرویدی قابل‌توجه است، بااین‌حال انتظار داریم آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس قادر به شکست نماینده ناتینگ باشند.
مرجع : دیجیاتو
برچسب ها: آیفون 14
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها