به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۱ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : ۴۱۷۶۴۰

شاهکارهای «ون‌گوگ» در یک ساعت مچی

شاهکارهای «ون‌گوگ» در یک ساعت مچی
گروه فرهنگی: یک هنرمند نسخه‌های مشابه آثار هنری مشهور «ون‌گوگ» را با ابعاد میکروسکوپی باز خلق کرده و آن‌ها را داخل یک ساعت مچی قرار داده است.به گزارش ایسنا ، یک هنرمند به مناسبت پنجهامین سالگرد تاسیس موزه «ون‌گوگ»، سه اثر هنری مشهور «وینسنت ون‌گوگ» را در ابعاد میکروسکوپی بازخلق کرده است و آن را درون یک ساعت مچی قرار داده است.
 
این نقاشی‌ها که «شب پرستاره»،‌ «گل‌های آفتاب‌گردان»‌ و «خودنگاره با کلاه خاکستری نمدی» را شامل می‌شود،‌ توسط «دیوید لیندن»‌،‌ هنرمند بریتانیایی خلق شده‌اند و اندازه هرکدام نیم میلیمتر است.«ون‌گوگ» در مجموع هفت تابلو نقاشی با موضوع «گل‌های آفتابگردان» خلق کرد که پنج مورد از آن‌ها اکنون در موزه‌های مختلف سراسر جهان نگهداری می‌شوند. «شب پرستاره» که آسمانی پر پیچ و خم و ستاره‌های پرنور را به تصویر می‌کشد، تنها نقاشی منظره شب از مجموعه نقاشی‌های است که «ون‌گوگ» از منظره پنجره مشرف به تخت خوابش نقاشی کرده‌ است.

این ساعت مچی که در ساخت آن از طلا استفاده شده است به قیمت ۱۹۲,۸۰۰ دلار توسط‌ «گالری هموند»‌ به فروش می‌رسد.«لیندن»‌ پیش از اینکه هنر را دنبال کند، به عنوان مهندس برای سیستم‌های هوانوردی با وزارت دفاع بریتانیا همکاری می‌کرد.ایده ساخت این ساعت مچی به این دلیل شکل گرفت که «لیندن»‌ و «هموند»‌ هر دو می‌خواستند اثر هنری خلق کنند که قابلیت پوشیدن‌ آن‌ وجود داشته باشد و پیچیدگی‌های یک ساعت و ظرافت شاهکارهای هنری «ون‌گوگ» را ترکیب کند.

«لیندن»‌ تمام ابزارهایی که برای خلق این نقاشی‌ها استفاده می‌کند را خودش می‌سازد. او در جریان خلق یکی از این آثار هنری میکروسکوپی، ابزارهای نقاشی را به دلیل ظریف و شکننده‌بودن باید بارها از نو بسازد.به گفته «گالری هموند» این ساعت مچی نخستین مورد ساعت خواهد بود که در آن از نقاشی‌های میکروسکوپی «ون‌گوگ» استفاده شده است. پیش‌تر ساعت‌های مچی با بازخلق نقاشی‌های بسیار کوچک «پیکاسو» و «دالی»‌ تولید شده بود.
برچسب ها: ونگوگ شب پر ستاره
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها