به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ساعت ۲۲:۱۳
کد مطلب : ۴۱۸۳۵۹

«پنس» غایب بزرگ در مناظره اول جمهور‌ی‌خواهان

«پنس» غایب بزرگ در مناظره اول جمهور‌ی‌خواهان
گروه بین‌الملل: ۶ کاندیدای اصلی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خود را برای اولین مناظره درون حزبی آماده می‌کنند. در بین این ۶ نفر مایک پنس معاون اول ریاست‌جمهوری در دوره ترامپ بدلیل نداشتن یکی از سه شرط اولیه، غایب است اما احتمال حضور او در بین کاندیداها در مناظره دوم وجود دارد. در حال حاضر دونالد ترامپ با بیش از ۵۰ درصد و ران دیسانتیس با حدود ۲۴ درصد، بیشترین آرای جمهوری‌خواهان را دارند.
شرایط حضور نامزدها در مناظرات انتخاباتی جمهوریخواهان 
ایندیپندنت در گزارشی نوشت: نانمزد‌های #انتخابات ریاست ‌جمهوری نوامبر 2024 آمریکا برای این ‌که جایگاهی در نخستین مناظره انتخاباتی داشته باشند، باید شرایط خاصی را مرتبط با جمع ‌آوری کمک‌های مالی و نظرسنجی‌ها برآورده کنند.
به گزارش وال‌ استریت ژورنال، نخستین مناظره نامزد‌های جمهوریخواه انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا قرار است روز 23 اوت در شهر میلواکی ایالت ویسکانسین برگزار شود. تا کنون 12 نامزد وارد رقابت انتخاباتی شده ‌اند، اما به نظر می‌رسد برخی از آن‌ها شرایط شرکت در مناظره نخست را ندارند.
نامزد‌ها برای شرکت در این مناظره  باید مجموعه ‌ای از شرایط مربوط به جمع ‌آوری کمک‌ها را داشته و در نظرسنجی‌ها حداقل ‌هایی را به دست آورده باشند. این شرایط را کمیته ملی جمهوریخواهان طراحی کرده است. آن‌ها همچنین باید متعهد به دفاع از نامزد نهایی حزب باشند.
معیارهای جمع آوری کمک‌ مالی که کمیته ملی جمهوری‌خواهان برای نامزد‌ها در جهت شرکت در نخستین مناظره تعیین کرده است شامل وجود دست ‌کم 40 هزار نفر اهدا کننده به ستاد اصلی انتخاباتی و دست کم 200 اهدا کننده در هریک از ستاد‌ها در دست ‌کم 20 ایالت است.
ستاد‌های انتخاباتی هر یک از نامزد‌ها تا 17 ژوئيه آمار و ارقامی از این کمک‌ها ارایه داده‌اند:
ویوک راماسوامی: بیش از 65 هزار اهدا ‌کننده و بیش از 200 نفر در بیش از 20 ایالت
دونالد ترامپ: بیش از 57 هزار و 800 اهدا ‌کننده و بیش از 200 نفر در بیش از 44 ایالت
تیم اسکات: بیش از 53 هزار اهدا ‌کننده و بیش از 200 نفر در بیش از 20 ایالت
کریس کریستی: بیش از 45 هزار اهدا ‌کننده و بیش از 200 نفر در 38 ایالت
داگ برگم: بیش از 40 هزار اهدا ‌کننده و بیش از 200 نفر در بیش از 20 ایالت
ران دسانتیس: بیش از 40 هزار اهدا ‌کننده و بیش از 200 نفر در بیش از 20 ایالت
نیکی هیلی: بیش از 40 هزار اهدا ‌کننده و بیش از 200 نفر در بیش از 20 ایالت
براساس این گزارش، سخنگوی مایک پنس، معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا از به اشتراک گذاشتن تعداد اهدا کنندگان منحصر به فرد به کمپین او خودداری کرد.
حداقل شرایط نظرسنجی
نامزد‌ها همچنین باید از حداقل شرایطی در نظرسنجی‌ها بهره ‌مند باشند. آن‌ها باید دست‌کم یک درصد حامیان را در هر نظرسنجی یا یک درصد در دو نظرسنجی و به علاوه یک نظرسنجی در دوایالت مختلف (آیوا، نیوهمپشایر، نوادا و کارولینای جنوبی) به دست آورند.
کمیته ملی جمهوری‌خواهان تنها نظرسنجی‌هایی که پس از اول ژوئیه با دست کم 800 شرکت‌ کننده انجام شده ‌باشند را به رسمیت می‌شناسد.
گزارش وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که از بین 12 نامزد؛ دونالد ترامپ، ران دسنتیس، کریس کریسی، نیکی هیلی، ویوک راماسوامی و تیم اسکات، واجد همه شرایط‌ شده ‌اند. داگ برگم، آسا هاچینسون و مایک پنس یک شرط را برآورده ‌اند و لری الدر، ویل هرد و فرانسیس سوارز هیچ شرایطی را برآورده نکرده ‌اند.
برچسب ها: جمهوری‌خواهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها