به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۴۱۸۹۱۸

ثبت نام مدارس تیزهوشان | مدارس نمونه دولتی | مدارس شاهد

گروه دانش: در این مقاله قصد دارم شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام سه تا از مدارس معروف و پر طرفدار کشور یعنی مدارس تیزهوشان ، مدارس شاهد و مدارس نمونه دولتی را به طور کامل توضیح دهیم. پس به ترتیب ابتدا مدارس تیزهوشان و سپس مدارس شاهد و در آخر مدارس نمونه دولتی را توضیح می دهیم پس با ادامه مقاله همراه باشید.
ثبت نام مدارس تیزهوشان | مدارس نمونه دولتی | مدارس شاهد
در این مقاله قصد دارم شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام سه تا از مدارس معروف و پر طرفدار کشور یعنی مدارس تیزهوشان ، مدارس شاهد و مدارس نمونه دولتی را به طور کامل توضیح دهیم. پس به ترتیب ابتدا مدارس تیزهوشان و سپس مدارس شاهد و در آخر مدارس نمونه دولتی را توضیح می دهیم پس با ادامه مقاله همراه باشید.

مدارس تیزهوشان
مدارس تیزهوشان یا مدارس استعدادهای درخشان هدف بالقوه‌ای برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با استعداد و باهوش دارند. این مؤسسات هر ساله تحت نظارت و مدیریت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) فعالیت می‌کنند. آزمون ورودی این مدارس هر ساله برای ورود به پایه هفتم و دهم به صورت جداگانه برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند در موعد از پیش اعلام شده به سایت ثبت‌نام آزمون مدارس تیزهوشان یا مدارس استعدادهای درخشان مراجعه نمایند تا آمادگی خود را جهت شرکت در این آزمون هماهنگ کشوری اعلام کنند.
بیش تر بخوانید: راهنمای سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان سامانه ندای مشاور

زمان ثبت نام مدارس تیزهوشان
فرآیند ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان برای پایه‌های ششم تا هفتم و نهم تا دهم به طور همزمان انجام می‌شود و تاریخ انجام این فرآیند از طریق سامانه اختصاصی هر پایه تحصیلی اطلاع‌رسانی می‌شود. زمان ثبت‌نام هر ساله معمولا فروردین ماه می باشد که در بعضی سال ها ممکن است اسفند ماه نیز ثبت نام داشته باشند.
همچنین، امکان تمدید زمان ثبت‌نام مجدداً نیز وجود دارد، بنابراین متقاضیان می‌توانند در زمان تمدید، هزینه ثبت‌نام آزمون مدارس تیزهوشان را پرداخت و فرم نام‌نویسی را تکمیل کنند. لازم به ذکر است که در بازه قانونی ثبت‌نام، امکان ویرایش اطلاعات ثبت‌نام آزمون تیزهوشان نیز وجود دارد.

شرایط ثبت نام مدارس تیزهوشان
فرآیند ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان متوسطه اول و دوم، نیازمند رعایت شرایط و ضوابطی است که برای همه دانش‌آموزان اجباری است. دانش‌آموزان باید مطابق با شرایط و قوانین ورود به مدارس تیزهوشان تعیین شده توسط سازمان ملی استعدادهای درخشان (سمپاد) باشند؛ در غیر این صورت، اجازه‌ی ثبت‌نام برای قبولی در مدارس تیزهوشان برای آن‌ها صادر نخواهد شد.
شرایط ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان به دو دسته‌ی کلی، عمومی و اختصاصی، تقسیم‌بندی می‌شود. این شرایط با توجه به اطلاعات اعلام‌شده توسط سازمان ملی استعدادهای درخشان در سال‌های گذشته برای داوطلبان هر دو پایه تحصیلی بررسی خواهند شد.
شرایط عمومی شامل داشتن تابعیت ایرانی است. البته، دانش‌آموزانی که تابعیت ایرانی ندارند نیز می‌توانند با شرایط خاص ثبت‌نام و در آزمون شرکت کنند.

شرایط ثبت‌نام آزمون تیزهوشان برای پایه‌های ششم تا هفتم بر اساس نتیجه‌ی سنجش آزمون ورودی سنجش هوش خواهد بود. دانش‌آموزان باید در زمان ثبت‌نام، به شرایط ثبت‌نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان پایه‌های ششم تا هفتم توجه کنند و با توجه به محل سکونت خود و منطقه (ناحیه آموزش و پرورش محل استقرار مدارس سمپاد)، مدارس تیزهوشان مورد نظر خود را انتخاب نمایند. در صورتی که در محل سکونت دانش‌آموز چندین مدرسه سمپاد وجود داشته باشد، او می‌تواند تنها حداکثر ۳ مدرسه را انتخاب کند که باید به ترتیب اولویت در فرم ثبت‌نام تیزهوشان خود وارد کند. در شهرهای دارای چند ناحیه و منطقه، انتخاب مدارس تیزهوشان در نواحی و مناطق اطراف اجباری است، و پس از پذیرش دانش‌آموز در یک منطقه، امکان انتقال به سایر مناطق وجود ندارد. در صورت انتخاب مدارس سمپاد در شهرهای مختلف یک استان، فقط اولویت اول دانش‌آموز مورد بررسی قرار می‌گیرد.
ثبت‌نام تیزهوشان ششم تا هفتم نیازمند اشتغال به تحصیل در پایه ششم و کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس نوبت اول پایه پنجم و نوبت دوم پایه ششم ابتدایی است. دانش‌آموزان باید حداقل تراز لازم برای قبولی تیزهوشان پایه‌های ششم تا هفتم را کسب کرده باشند تا اجازه‌ی ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان هفتم را داشته باشند.

نحوه ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان
نحوه ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان برای پایه‌های تحصیلی هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم، تا سال گذشته در دو سامانه جداگانه با عناوین hoosh.medu.ir و azmoon.medu.ir انجام می‌شد. اما با تغییرات اخیر در سامانه، اکنون متقاضیان ثبت‌نام پایه‌های هفتم و دهم مدارس تیزهوشان باید با ورود به سامانه my.medu.ir، اقدامات لازم برای ثبت‌نام را انجام دهند. برای راهنمایی دانش‌آموزان، نحوه ثبت‌نام در مدارس تیزهوشان به شرح زیر ارائه می‌شود:

1.    مراحل ثبت‌نام:
1. ابتدا متقاضیان ثبت‌نام باید به سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش my.medu.ir مراجعه کنند و با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود، وارد پنل شخصی خود شوند.
2.    2. پس از ورود به پنل شخصی، بر روی گزینه "آزمون سمپاد" کلیک کنید. سپس به صفحه بعدی منتقل می‌شوید.
3.    3. در این مرحله، بر روی گزینه "ثبت نام" کلیک کنید. با انجام این مرحله، فرم‌های ثبت‌نام تیزهوشان برای شما نمایش داده می‌شود.
4.    4. پس از تکمیل فرم‌های ثبت‌نام، دانش‌آموزان باید گزینه موافقت‌نامه را تایید کنند تا به مرحله بعدی انتقال یابند.
5.    5. در مرحله بعد، پس از انتخاب پایه تحصیلی مورد نظر، فرم ثبت‌نام نمایش داده می‌شود. دانش‌آموزان می‌توانند با تکمیل و ذخیره این فرم، به مرحله پرداخت هزینه ثبت‌نام تیزهوشان پایه‌های ششم تا هفتم بروند و پرداخت مبلغ مربوطه را انجام دهند. همچنین در انتها، کد پیگیری ثبت‌نام را از سایت مذکور دریافت می‌کنند.

مدارس شاهد
مدارس شاهد، گروهی از مؤسسات تحصیلی هستند که هر سال فرآیند پذیرش دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی را انجام می‌دهند. بسیاری از اولیا هنوز به اشتباه فکر می‌کنند که این مؤسسات تنها دانش‌آموزان مرتبط با طرح شاهد را پذیرش می‌دهند؛ اما واقعیت این است که این مدارس از چندین سال قبل، تمامی دانش‌آموزانی که شرایط ثبت‌نام را دارند و امتیازهای لازم را کسب می‌کنند، می‌پذیرند.
در زمان ثبت‌نام ابتدایی دوره‌های اول و دوم مدارس شاهد، بسیاری از اولیا و دانش‌آموزان به دنبال ثبت‌نام در این مدارس هستند، اما به دلیل عدم آشنایی کامل با شرایط ثبت‌نام، نمی دانند که آیا شرایط مورد نیاز را دارند یا خیر، یا حتی اینکه نحوه ثبت نام مدارس شاهد چگونه است. به همین دلیل، در این مقاله قصد داریم زمان، شرایط و نحوه ثبت‌نام در مدارس غیردولتی شاهد را به‌طور دقیق توضیح دهیم. اگر شما نیز به این مؤسسات علاقه‌مند هستید، با ما همراه باشید تا تا آخرین بخش این مقاله اطلاعات کاملی را دریافت کنید.
بیش تر بخوانید: راهنمای ثبت نام مدارس شاهد سامانه ندای مشاور

ثبت نام مدارس شاهد

زمان ثبت‌نام مدارس شاهد
هر سال، مدارس شاهد به تمام مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم، در زمان مشخصی که توسط وزارت آموزش و پرورش اعلام می‌شود، دانش‌آموزان علاقه‌مند زیادی را برای پذیرش پذیرفته می‌کنند. در گذشته، ظرفیت مدارس شاهد فقط مختص خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران بوده و برای افراد غیرشاهد یا غیرایثارگر، فرصتی باقی نمی‌ماند؛ اما از سال‌ها قبل، این مدارس بر اساس جدول امتیازبندی، افراد عادی و همچنین شاهدان (خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران) را می‌پذیرند.
با توجه به گفته‌ها، زمان ثبت‌نام مدارس شاهد هر سال توسط وزارت آموزش و پرورش معلوم می‌شود و داوطلبان با داشتن شرایط و بررسی جدول امتیازبندی می‌توانند در این بازه ثبت‌نام کنند. معمولاً زمان پیش‌ثبت‌نام مدارس شاهد از نیمه ماه خرداد تا نیمه ماه تیر ادامه دارد. طبق آخرین اطلاعیه‌ها، پیش‌ثبت‌نام مدارس شاهد پایه اول از تاریخ 1 خرداد ماه تا 26 خرداد ماه و پیش‌ثبت‌نام پایه دهم از تاریخ 1 تیر ماه تا 10 تیر ماه انجام می‌شود. لازم به ذکر است که پیش‌ثبت‌نام پایه‌های میانی (هر پایه‌ای غیر از پایه‌های اصلی مثل دوم، هشتم، یازدهم و ...) از تاریخ 25 تیر ماه آغاز شده است.

پیش‌بینی می‌شود که ثبت‌نام مدارس شاهد نیمسال جدید مانند سال‌های گذشته، در همین بازه (از نیمه ماه خرداد تا نیمه ماه تیر) آغاز شود. برای تسهیل در ثبت‌نام، وزارت آموزش و پرورش، سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir را به عنوان سایت ثبت‌نام مدارس شاهد در پایه‌های ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم راه‌اندازی کرده است. داوطلبان متقاضی ثبت‌نام در این پایه‌ها می‌توانند به صورت غیرحضوری از این سایت استفاده کنند، و همچنین داوطلبان پایه‌های میانی (هر پایه‌ای غیر از پایه‌های اصلی مثل دوم، هشتم، یازدهم و ...) نیز می‌توانند از طریق سایت مای مدیو به صورت آنلاین برای ثبت‌نام اقدام کنند.

شرایط ثبت‌نام در مدارس شاهد
هر سال، سازمان امور ایثارگران و وزارت آموزش و پرورش، شرایط ثبت‌نام در مدارس شاهد را تعیین می‌کنند و این شرایط در قالب دفترچه ثبت‌نام مدارس شاهد منتشر می‌شود و قبل از نام‌نویسی، در اختیار متقاضیان تحصیل در این مدارس قرار می‌گیرد.
شرایط ثبت‌نام مدارس شاهد 1402-1403 از دو بخش عمومی و اختصاصی تشکیل شده است. شرایط عمومی برای تمامی دانش‌آموزان اعم از شاهد و غیرشاهد یکسان است، اما برای هر کدام از مقاطع، شرایط اختصاصی در نظر گرفته شده است که متقاضیان در صورت واجد شرایط می‌توانند اقدام به ثبت‌نام نمایند.

شرایط عمومی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس شاهد به شرح زیر است:
1. داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری مناسب.
2. رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش‌آموزان، به خصوص حجاب برتر برای دانش‌آموزان دختر.
3. التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزش‌های اسلامی و تربیت دینی.
4. رعایت مقررات و آئین‌نامه‌های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد.
بررسی شرایط ذکر شده از طریق سوابق تحصیلی و تربیتی دانش‌آموز انجام می‌شود و با حضور دانش‌آموزان و والدین آن‌ها، مسئولیت ثبت‌نام ورودی بر عهده ستاد ثبت‌نام مدرسه و ادامه تحصیل به عهده شورای مدرسه می‌باشد.

شرایط اختصاصی ثبت‌نام مدارس شاهد پایه اول ابتدایی
ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس شاهد پایه اول ابتدایی بر اساس کسب امتیاز بالا طبق جدول امتیازات ثبت‌نام مدارس ابتدایی شاهد انجام می‌شود و همچنین این دانش‌آموزان بایستی واجد شرایط عمومی اعلام شده از سوی این مدارس باشند.

شرایط اختصاصی ثبت‌نام و ادامه تحصیل مدارس شاهد پایه هفتم
دانش‌آموزان ثبت‌نامی مدارس شاهد پایه هفتم بایستی مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس کسب کنند یا موفق به کسب مقیاس خوب در حداکثر یک درس و خیلی خوب در سایر دروس در امتحانات نوبت دوم پایه ششم ابتدایی باشند. به علاوه، این شرط برای فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد متفاوت است و آن‌ها با حداکثر دو نمره خوب نیز پذیرفته می‌شوند.

شرایط اختصاصی ثبت‌نام مدارس شاهد پایه دهم
ثبت‌نام متقاضیان پایه دهم شرط معدل دارد و محاسبه معدل و شرایط ورود به پایه دهم مدارس شاهد به صورت (معدل × 30) + نمره تراز + 150 امتیاز بابت کسب اولویت الف (هدایت تحصیلی) یا 50 امتیاز بابت کسب اولویت ب (هدایت تحصیلی) انجام می‌شود.
برای آن دسته از داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در آزمون نمونه دولتی هستند، سامانه‌ای راه‌اندازی شده است که دانش‌آموزان می‌توانند از خدمات غیرحضوری آن جهت ثبت‌نام در آزمون بهره‌مند شوند. در این مقاله به معرفی سایت نمونه دولتی و خدمات آن پرداخته‌ایم.

نحوه ثبت نام در مدارس شاهد
متقاضیانی که قصد دارند در مدارس شاهد ثبت‌نام کنند، ابتدا باید دفترچه‌ای را که شامل شرایط عمومی، اختصاصی، زمان‌بندی و مراحل ثبت‌نام است، دانلود و مطالعه کنند. اگر شرایط ذکر شده در آن دارا باشد، مدارک مورد نیاز را برای پیش‌ثبت‌نام آماده کنند.

مراحل ثبت نام در مدارس شاهد:
  1. 1. پس از آماده کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای پیش‌ثبت‌نام مدرسه شاهد، متقاضیان آدرس سایت "پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش" را در گوگل سرچ کنند و وارد این سایت شوند.
    2. پس از ورود به سایت، روی لینک "ورود از درگاه دولت" کلیک کنند.
    3. در ادامه، شماره تلفن خود را وارد کنید و کدی که به تلفن همراهتان ارسال می‌شود را وارد کنید.
    4. در بخش بعدی، تابعیت خود را مشخص کنید.
    5. سپس مدرسه شاهد مورد نظر را انتخاب نمایید.
    6. در ادامه، سایر موارد مورد نیاز را به ترتیب وارد کنید تا ثبت‌نام شما نهایی شود.
مدارس نمونه دولتی
در سال تحصیلی پیش‌رو، نحوه ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه دولتی نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی را تجربه می‌کند. بر اساس این تغییرات، دانش‌آموزان پایه‌های ششم به هفتم برای ورود به مدارس نمونه دولتی، نیازی به شرکت در آزمون نخواهند داشت و پذیرش آن‌ها تنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. اما دانش‌آموزان پایه‌های نهم به دهم در صورت برخورداری از شرایط لازم، باید در یک آزمون ورودی شرکت کرده و در صورت کسب نمره حد نصاب، پذیرفته خواهند شد. در این باره، سایت ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه دولتی برای همه استان‌ها یکسان نیست و داوطلبان باید در زمان نام‌نویسی مدارس نمونه دولتی، به سایت my.medu.ir مراجعه کنند.
بیش تر بخوانید: راهنمای سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی سامانه ندای مشاور

ثبت نام مدارس نمونه دولتی

همچنین، تمامی دانش‌آموزان حتما باید دفترچه راهنما را دانلود و مطالعه کنند. این داوطلبان می‌توانند در صورت برخورداری از شرایط و مدارک لازم، در زمان ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه دولتی سال جدید، هزینه مربوطه را واریز و فرم تقاضانامه را تکمیل کنند. در ادامه این مقاله، تمامی اطلاعات مرتبط با نحوه و زمان نویسی، شرایط و مدارک لازم و روش‌های تکمیل فرم در سایت ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی به‌دقت ذکر خواهد شد.

زمان ثبت‌نام مدارس نمونه دولتی
در سال‌های گذشته، نحوه ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه دولتی برای دانش‌آموزان پایه‌های ششم به هفتم مشابه داوطلبان دوره متوسطه دوم بود. اما اکنون با تغییر شرایط، ورودی‌های ششم به هفتم مدارس نمونه دولتی بدون آزمون پذیرش می‌شوند و ثبت‌نام به صورت هیئت امنایی انجام می‌پذیرد. بنابراین، داوطلبان باید با این تغییر در زمان نام‌نویسی آشنا باشند و به صورت حضوری به مدرسه مراجعه نمایند. ثبت‌نام دانش‌آموزان ورودی ششم به هفتم هم‌زمان با ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم انجام می‌شود. زمان مشخص‌شده برای نام‌نویسی این دوره در ادامه توضیح داده خواهد شد.
اما دانش‌آموزان ورودی نهم به دهم مدارس نمونه دولتی همچنان می‌بایست در آزمون ورودی شرکت کنند. علاقه‌مندان باید با زمان ثبت‌نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم آشنا شده و در این مهلت مقرر شده نام‌نویسی خود را انجام دهند. طبق آخرین بخشنامه‌ها، زمان ثبت‌نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم سال جدید از تاریخ ۱۵ فروردین آغاز شده و تا ۲۵ فروردین ادامه دارد. بنابراین دانش‌آموزان پایه نهم که تمایل به ثبت‌نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی دارند، باید از پانزدهم فروردین ماه خود را آماده کرده و اطلاعیه‌های مربوطه را مطالعه نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی
در اطلاسنامه مدارس نمونه دولتی، یک مجموعه از مشروطیت‌ها برای شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی تعریف شده است. با اینکه از سال ۱۴۰۲ ثبت نام‌ها در تمام استان‌ها به صورت مشترک و از طریق سایت پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش انجام می‌شود، اما این شرایط برای همه متقاضیان در سراسر کشور یکسان است و از طریق دفترچه راهنما به دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی می‌شود. در ادامه، شرایط ثبت‌نام در آزمون مدارس نمونه دولتی ذکر می‌شود.
  1. 1. داشتن تابعیت ایرانی: همه دانش‌آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم، مجاز به ثبت‌نام در آزمون مدارس نمونه دولتی متوسطه دوم هستند.
    2. تقسیم‌بندی نمره‌ها: 50 درصد از نمره‌های قبولی در آزمون به معدل دانش‌آموزان و 50 درصد دیگر به نمره‌های آزمون ورودی اختصاص دارد.
    3. رقابت علمی: رقابت علمی تنها بین داوطلبانی است که در دبیرستان‌های نمونه دولتی همان منطقه مشغول به تحصیل هستند.
    4. انتخاب رشته تحصیلی: هر داوطلب تنها مجاز به انتخاب یک رشته تحصیلی از شاخه‌های نظری در برگ تقاضانامه ثبت‌نام است.
    5. آزمون هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای: داوطلبان آزمون ورودی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای نمونه دولتی با دانش‌آموزان شهر و شهرستان‌ها رقابت خواهند کرد.
    6. کوچ رو: دانش‌آموزان کوچ رو می‌توانند در هر منطقه سطح استان برای نام‌نویسی و شرکت در آزمون اقدام کنند.
    7. دانش‌آموزان خارج از کشور: برای دانش‌آموزانی که در مدارس خارج از کشور تحصیل می‌کنند، آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی جداگانه‌ای برگزار نمی‌شود؛ بنابراین باید در استان مربوطه نام‌نویسی کنند.
    8. انتخاب دو مدرسه: اگر در یک منطقه دو مدرسه نمونه دولتی وجود دارد، داوطلبان می‌توانند این دو مدرسه را بر اساس اولویت‌بندی خود در زمان نام‌نویسی آزمون مدارس نمونه دولتی انتخاب نمایند.
راهنمای ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی
با توجه به توضیحات بالا، داوطلبان برای ثبت نام در مدارس متوسطه اول نمونه دولتی باید به صورت حضوری به مدرسه نمونه دولتی منطقه خود مراجعه کنند. مدیر و کادر اجرایی مدرسه، سوابق و مدارک دانش‌آموزان را بررسی کرده و در صورت داشتن شرایط ثبت نام، آن‌ها را پذیرش خواهند کرد.
اما دانش‌آموزان پایه نهم که نام‌نویسی آن‌ها به شکل اینترنتی انجام می‌شود، باید در بازه زمانی تعیین‌شده به سایت ثبت‌نامی مربوطه به نشانی my.medu.ir مراجعه کرده و با طی‌کردن یک سری مراحل، نام‌نویسی را انجام دهند. برای انتقال به مرحله ثبت‌نام، کد ملی و سریال شناسنامه به عنوان اطلاعات خواسته‌شده وارد می‌شود.
زمان نام‌نویسی آزمون مدارس نمونه دولتی از زمان ۱۴ فروردین آغاز و تا ۲۴ فروردین ادامه دارد. در این مدت، لینک ثبت‌نام در سایت ثبت‌نامی فعال خواهد شد و داوطلبان می‌توانند پس از کلیک بر روی این لینک، فرم ثبت‌نام مربوطه را تکمیل کنند. برای کمک به داوطلبان، در صفحه اصلی سایت ثبت‌نام، راهنمای تصویری جامع ثبت‌نام در این بخش قرار داده می‌شود.
در مراحل ثبت‌نام، اطلاعات خواسته‌شده در فرم باید به دقت وارد شود و پس از تکمیل ثبت‌نام، کد رهگیری ارائه خواهد شد.

نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد، این است که در صورتی که هر کدام از دانش‌آموزان در زمان نام‌نویسی اشتباهی در اطلاعات ورودی داشته باشند، سه بازه زمانی برای ویرایش یا اصلاح اطلاعات ارائه می‌شود. اولین فرصت مربوط به مهلت اولیه ثبت‌نام است و پس از آن، فرصت دوم برای ویرایش اطلاعات در زمان تمدید مهلت نام‌نویسی فراهم می‌شود. آخرین زمان برای ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی همزمان با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی خواهد بود. به‌همین دلیل، داوطلبان در هر یک از این مهلت‌ها امکان ویرایش فرم نام‌نویسی خود را خواهند داشت.
در انتها در صورت نیاز نیاز به مشاوره برای ثبت نام مدارس تیزهوشان ، نمونه دولتی و شاهد می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی سامانه ندای مشاور به نشانی اینترنتی moshaverin.org استفاده نمایید و یا با شماره تلفن های سامانه ندای مشاور  به شماره 1375-907-909 بدون گرفتن پیش شماره و با تلفن ثابت تماس بگیرید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها