به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ - ۱۷:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۴۱۹۱۴۲

اشعه‌فرابنفش در تهران‌به بیشترین حد‌خود می‌رسد

اشعه‌فرابنفش در تهران‌به بیشترین حد‌خود می‌رسد
گروه جامعه: تابستان سال جاری از گرمترین روز‌ها و شب‌های یک دهه گذشته است و بنا بر اعلام متخصصان فردا (سه شنبه) میزان اشعه ماورای بنفش خورشید در تهران شدید است و مردم باید اقدامات حفاظتی را مورد توجه قرار دهند تا از خطرات و آسیب‌های این اشعه خطرناک در امان باشند.

شما هر روز به کمی نور طبیعی نیاز دارید تا در یک خواب راحت کمکتان کند چراکه سلول‌های حساس به نور در چشم، نقش مهمی در چرخه طبیعی بیداری و خواب بدن ما ایفا می‌کنند. این امر به ویژه با افزایش سن و مستعد شدن به بی خوابی بسیار مهم است. همچنین نور خورشید در تولید ویتامین دی نیز بسیار مهم و ضروری است.  
 
اگرچه استفاده از نور طبیعی خورشید، بسیار مهم و در عین حال مفید است، ولیکن تماس طولانی مدت با اشعه ماورای بنفش نور خورشید به همراه آسیب‌هایی برای بدن به خصوص پوست و چشم است. موضوعی که در این رابطه وجود دارد این است که شما می‌توانید نور خورشید را ببینید. می‌توانید گرمای خورشید را احساس کنید،   اما  نمی‌توانید تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید را ببینید یا احساس کنید. اشعه ماوراء بنفش می‌تواند مستقیماً از طریق خورشید به شما برسد. همچنین می‌تواند در سطوح مختلف منعکس شده و توسط ذرات موجود در هوا پراکنده شود.  

اشعه فرابنفش در تهران به بیشترین حد خود می‌رسد
جهانگیر پرهمت، عضو هیات علمی پژوهشکده آبخیزداری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش سطح اشعه فرابنفش، بیان کرد: بر اساس آمار سامانه‌های جهانی هواشناسی سطح اشعه فرابنفش در تهران سه شنبه هفته پیش رو به حد «شدید» می‌رسد و مردم و مسؤولان باید اقدامات لازم برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی را انجام دهند.
مرجع : فارس
برچسب ها: وضعیت آب و هوا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها