به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۴۱۹۱۷۵

باربی به سرعت به سمت میلیاردی شدن می‌رود

باربی به سرعت به سمت میلیاردی شدن می‌رود
گروه فرهنگی:«باربی» با کسب ۷۷۵ میلیون دلار در سطح جهانی تا چند روز دیگر به باشگاه میلیارد دلاری‌ها می‌پیوندد.به نظر می‌رسد پدیده‌ای که از آن به عنوان «باربنهایمر» یاد شده واقعی باشد زیرا در حالی که باربی ۷۷۵ میلیون دلار فروخته «اوپنهایمر» هم از فروش ۴۰۰ میلیون دلاری در سراسر جهان گذشته است.
 
فیلم «باربی» به کارگردانی گرتا گرویگ، محصولی از کمپانی برادران وارنر، در دومین آخر هفته اکران خود، ۲۳۱.۵ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی به دست آورد که ۹۳ میلیون دلار آن در داخل آمریکا و ۱۲۲.۲ میلیون دلار از نمایش در ۷۰ بازار خارج از کشور بوده است.به این ترتیب مجموع درآمد باربی در داخل کشور به ۳۵۱.۴ میلیون دلار می‌رسد. این فیلم در همین حال در مجموع ۴۲۳.۱ میلیون دلار در خارج از آمریکا کسب کرده تا مجموع فروشش در سطح جهان را به ۷۷۴.۵ میلیون دلار- تنها پس از ۱۲ روز اکران – رسانده باشد.

با این سرعت باید احتمال قوی داد که این فیلم که با بازی مارگو رابی و الهام گرفته از عروسک باربی است، اوایل هفته آینده به کلوپ میلیارد دلاری‌ها در باکس آفیس جهانی بپیوندد. در این صورت این فیلم اولین فیلم هالیوودی تاریخ خواهد بود که توسط یک زن به تنهایی کارگردانی می‌شود و از مرز یک میلیارد دلار عبور می‌کند. پیشتر این عنوان در اختیار «زن شگفت‌انگیز» ساخته پتی جنکینز با فروش ۸۲۲ میلیون دلاربود (البته این رقم فروش بدون درنظر گرفتن تورم است). این فیلم دومین فیلم سال ۲۰۲۳ خواهد شد که پس از فیلم «برادران سوپر ماریو» محصول یونیورسال با فروش نهایی ۱.۳۴ میلیارد دلار، به این باشگاه میلیارد دلاری‌ها می‌پیوندد.

پیش‌بینی برخی این بود که این فیلم در هفته دوم خود به شدت افت می‌کند، اما اشتباه می‌کردند و فروش آن با افت ۴۳ درصد در آمریکای شمالی و ۳۲ درصدی در خارج از کشور در هفته دوم هم قابل توجه بود.این فیلم حتی در چین نیز دارد توجه‌ها را جالب می‌کند و با وجود اینکه کارش را با افتتاحیه ۸.۲ میلیون دلاری شروع کرد به رقم ۲۵ میلیون دلار تا یکشنبه رسید و انتظار می‌رود تا ۴۰ میلیون دلار یا بیشتر هم برسد که بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شد.

در میان تمام بازارها، بریتانیا با ۶۱.۶ میلیون دلار پیشتاز است و با فروش ۳۳.۵ میلیون دلاری در برزیل، این فیلم موفق‌ترین فیلم برادران وارنر در این کشور شده است.ترکیب «باربی» و «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان که از آن با نام «باربنهایمر» یاد می‌شود برای گیشه تابستانی سینماها یک موهبت بوده است.

«اوپنهایمر» یونیورسال هم در آخر هفته دوم با موفقیت و تنها با افت ۴۴ درصدی در آمریکای شمالی کارش را ادامه داد و ۴۶.۲ میلیون دلار فروخت. این دومین آخر هفته پرفروش برای فیلمی با درجه R است و فروش ۴۳.۵ میلیون دلاری «ددپول ۲» را هم پشت سر گذاشت. «اوپنهایمر» در مجموع فروش داخلی خود را به ۱۷۴.۶ میلیون دلار رسانده است.

در خارج از کشور، این درام بیوگرافی سه ساعته ۷۲.۴ میلیون دلار دیگر فروخت تا مجموع فروش خارجی خود را به ۲۲۶.۳ میلیون دلار برساند و در مجموع فروش ۴۰۰.۴ میلیون دلاری را برای سراسر جهان به دست آورد. به این ترتیب این فیلم تا به اینجا ششمین فیلم بزرگ نولان در تمام دوران‌ها شده است.«اوپنهایمر» در حال حاضر عنوان بزرگترین فیلم نولان در ۲۸ بازار را کسب کرده و بزرگترین فیلم غیر ابرقهرمانی او در ۳۹ سال شده است.
مرجع : مهر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها