به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۳ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب : ۴۱۹۹۲۸

توضیحات هنگامه قاضیانی در باره دو سریال

گروه هنری: «هنگامه قاضیانی»، بازیگر سینما و تئاتر، که در جریان اعتراضات سراسری پارسال بازداشت شده بود، اعلام کرد در ۱۱ ماه اخیر در هیچ کار جدیدی بازی نکرده است.
توضیحات هنگامه قاضیانی در باره دو سریال
این بازیگر ایرانی در واکنش به پخش اخیر سریال‌های «آمستردام» و «پدر گواردیولا» با بازی او، در یک استوری اینستاگرامی نوشت که سریال‌های مربوط به دو و سه سال پیش هستند. قاضیانی که پیشتر در حمایت از اعتراضات حجاب از سر برداشته بود، تاکید کرد که: «یازده ماه است هیچ پروژه تصویری و نمایشی رو نپذیرفتم.» همچنین در حالی که از هفته گذشته خبرهایی درباره «توقیف» سریال «آمستردام» منتشر شده است،‌ قاضیانی توضیح داده که علت توقیف آن را نمی‌داند.
خبرگزاری تسنیم پیش از این به نقل از ساترا نوشته بود که مجوز پخش این سریال صادر شده و مشکلی ندارد. اما توزیع این سریال از یکی از پلتفرم‌های شبکه نمایش خانگی متوقف شده است. سریال «پدر گواردیولا» قرار است به‌زودی از یکی دیگر از پلتفرم‌های نمایش خانگی پخش شود. در این سریال، ‌مهران مدیری و حمید فرخ‌نژاد هم بازی کرده‌اند.  این بازیگر ایرانی در واکنش به پخش اخیر سریال‌های «آمستردام» و «پدر گواردیولا» با بازی او، در یک استوری اینستاگرامی نوشت که سریال‌های مربوط به دو و سه سال پیش هستند.

هنگامه قاضیانی روز ۹ تیر با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود نوشت بعد از ۲۴ سال با بازیگری خداخافظی می‌کند. او روز ۷ مرداد اظهارات عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، درباره خود و روند بازداشت شدنش را تکذیب کرد. ضرغامی گفته بود در جلسه‌ای با این بازیگر، از او شنیده که به حجاب اجباری «اعتقاد» دارد و همچنین برای بازجوهای خود «دلتنگ» شده است. در واکنش به این ادعای وزیر، هنگامه قاضیانی نوشت: «شرح دستگیری در منزل و روزهایی که در بند ۲۰۹ بودم را هم نوشتم. هیچی را باور نکنید، غیر از آنکه خودم بگم. به احترام شهیدان سال گذشته ترجیح میدم سکوت کنم.»
افسانه بایگان
علاوه بر خانم قاضیانی، بازیگران سرشناس دیگری مانند کتایون ریاحی، افسانه بایگان، ترانه علیدوستی، لیلا بلوکات، آزاده صمدی، بدون حجاب در برخی مراسم حضور یافتند که برخی بازداشت شدند و با احکام سنگین قضایی مواجه شدند. بسیاری ممنوع الکار و ممنوع التصویر شده‌اند تا حدی که رئیس انجمن صنفی بازیگران گفته بود که برخی از همکاران ما حتی از «حقوق اولیه شهروندی» محروم شده‌اند.
لیلا بلوکات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها