به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۰۹:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۴۲۰۱۳۰

۳۰۰هکتار از جنگل‌های مریوان در محاصره آتش

۳۰۰هکتار از جنگل‌های مریوان در محاصره آتش
گروه جامعه: فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن تاکید بر انسانی بودن منشا آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان اظهار کرد: چهار نقطه از پنج نقطه محل آتش‌سوزی اطفای حریق شده و دو بالگرد دیگر به منطقه «دره وران» - که هنوز شعله‌ور است - اعزام شده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، سرهنگ رضا اکبری درباره آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان اظهار کرد: ساعت ۱۳ روز گذشته (۱۳ مردادماه) آتش‌سوزی در پنج نقطه از جنگل‌های مریوان رخ داد که در چهار نقطه اطفا شده است. یکی از نقاط آتش‌سوزی در منطقه «دره‌وران» است که طی شب گذشته اطفا شد اما به دلیل وزش باد شدید و گرمای هوا دوباره شعله ور شد. روز گذشته یک ساعت بعد از اعلام حریق یعنی ساعت ۱۴ یک بالگرد به منطقه فرستادیم و تا الان ۱۸ سورتی پرواز، برای اطفای حریق داشته است. در مجموع الان فقط در «دره‌وران» حریق داریم .

وی افزود: امروز نیز با یکی از بالگردها به منطقه از پایگاه فتح می‌روم و دو بالگرد دیگر نیز از کرمانشاه به منطقه اعزام می‌شوند. منطقه تحت تاثیر حریق در «دره‌وران» حدود ۳۰۰ هکتار و بر اساس وضعیت موجود می‌توان گفت که حریق تحت کنترل است و امیدواریم با اعزام این بالگردها تا پایان امروز حریق را اطفا کنیم. مساحت کلی حریق نیز پس اطفا اعلام خواهد شد.

اکبری در پایان درباره منشاء این آتش‌سوزی‌ها گفت: منشاء این آتش‌سوزی‌ها قطعا انسانی است اما ما در حال بررسی هستیم که آیا سهوی بوده یا عمدی؟ هرچه قدر هم هوا گرم هم باشد تا آتشی روشن نشود و اقدامات انسانی وجود نداشته باشد، چنین آتش‌سوزی‌هایی رخ نمی‌دهد. درست است که به دلیل گرمای هوا و کاهش رطوبت ظرفیت آتش‌سوزی بالاست اما عوامل انسانی در این بروز اتفاقات تاثیر زیادی دارند. ما دستورات لازم را صادر کرده‌ایم تا عمدی یا سهوی بودن این آتش‌سوزی‌ها بررسی شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها