به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۲۲۸۰۵

نفت برنت ۸۴ دلار و ۸۰ سنت شد

نفت برنت ۸۴ دلار و ۸۰ سنت شد
گروه اقتصادی:قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۸ سنت معادل ۰.۸۱ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.به گزارش بازار، قیمت نفت حدود یک درصد در روز جمعه به دنبال نشانه‌های کند شدن تولید در آمریکا افزایش یافت. اما افزایش نگرانی در مورد رشد تقاضای جهانی طولانی‌ترین روند رشد قیمت نفت برنت و نفت آمریکا را متوقف کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۸ سنت معادل ۰.۸۱ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۸۶ سنت معادل ۱.۷ درصد افزایش ۸۱ دلار و ۲۵ سنت معامله می‌شود.
این شاخص‌های نفتی در روز جمعه و پس از انتشار خبر کاهش تعداد چاه‌های نفت و گاز طبیعی آمریکا افزایش یافتند. تعداد چاه‌های آمریکا برای ششمین هفته پیاپی پایین آمدند. کاهش تولید نفت آمریکا می‌تواند کمبود عرضه در بازار را در ادامه سال جاری میلادی تشدید کند.

نگرانی‌های ناشی از کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس قیمت نفت را برای هفتمین هفته پیاپی از ماه ژوئن بالا برد. قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا به ترتیب ۱۸ درصد و ۲۰ درصد طی ۷ هفته منتهی به یازدهم ماه اوت افزایش داشتند. اما قیمت نفت در این هفته ۲ درصد نسبت به هفته گذشته سقوط کرد.

تشدید بحران مسکن در چین به نگرانی در مورد رشد آهسته اقتصاد این کشور افزوده و تمایل سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه‌های مخاطره آمیز را پایین آورده است. سرمایه‌گذاران در درگیری بین رشد آهسته اقتصاد دنیا و کاهش عرضه جهانی مانده‌اند.

ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هم به این نگرانی‌ها افزوده است. نرخ بهره بالا مانع رشد اقتصاد شده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.اما پیش بینی می‌شود تقاضا در چین علی رغم ضعف رشد اقتصاد این کشور افزایش یافته و قیمت نفت در ماه‌های آینده بین ۷۵ تا ۹۰ دلار در هر بشکه باقی بماند.


 
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها