به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۹:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۴۲۴۴۷۳

چرا کارت‌های سوخت گازوئیل شارژ نمی‌شود؟

چرا کارت‌های سوخت گازوئیل شارژ نمی‌شود؟
گروه اقتصادی: کمبود سوخت به گازوئیل رسیده است. طوری که در روزهای اخیر برخی رانندگان خودروهای سنگین از عدم شارژ کارت سوخت گازوئیل خود خبر داده‌اند. اما ماجرا چیست؟

به گزارش تجارت نیوز، عضو هيات مديره كانون رانندگان كشور در واکنش به اعتراض برخی از رانندگان در عدم شارژ سوخت ماهیانه کامیون‌هایشان گفت: شارژ کارت سوخت کامیون‌ها براساس پیمایش استاندارد صورت می‌گیرد
ناجی سلامی افزود: بر اساس مصوبات، سهمیه سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری براساس اسناد حمل از جمله صورت وضعیت مسافربری، بارنامه و بارنامه بین‌المللی یا همان CMR در نظر گرفته و در کارت‌های سوخت شارژ می‌شوند.

وی با تاکید بر این نکته که هر راننده باید دارای دو شرط به منظور شارژ کارت‌سوخت در یک ماه باشد، اضافه کرد: هر خودرو سنگین برای این‌که مشمول شارژ کارت‌ سوخت گازوئیل شود باید 7000 کیلومتر پیمایش و یا ۱۸ بارنامه در اختیار داشته باشد. در غیر این‌صورت اعتراض پذیرفته نخواهد بود. البته می‌توان در این قوانین بارنامه الکترونیکی را نیز شامل شد.

سلامی خاطرنشان کرد: رانندگان باید اطلاعات مندرج در بارنامه هوشمند، صورت وضعیت و بارنامه بین‌المللی خود را به دقت کنترل کنند، هم‌چنین اطلاعات کارت خودرو خود یا همان VIN که شماره شناسایی خودروست را در سامانه کارت هوشمند ناوگان بروز رسانی کنند تا در زمینه اختصاص یافتن سهمیه سوخت به آنان با مشکلی مواجه نشوند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها