به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۵ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۴۲۴۵۱۴

افت قیمت نفت در بازارهای جهانی

افت قیمت نفت در بازارهای جهانی
گروه اقتصادی:قیمت نفت در معاملات روزهای ابتدایی هفته، با توجه به اینکه امید به بهبود زودهنگام اقتصاد چین کمرنگ شد، با افت قیمت همراه شد.به گزراش بازار، قیمت نفت در معاملات روزهای ابتدایی هفته، با توجه به اینکه امید به بهبود زودهنگام اقتصاد چین کمرنگ شد، با افت قیمت همراه شد. براساس نظرات تحلیلگران به نظر می رسد بهبود اقتصاد چین به زودی اتفاق نخواهد افتاد و چین ذخایر کافی در نیمه اول سال خریداری کرده است.

قیمت نفت در معاملات روز جمعه با افزایش قیمت گازوئیل در آمریکا، کاهش تعداد دکل های نفتی و وقوع آتش سوزی در پالایشگاهی در لوئیزیانا، افزایش پیدا کرد و افت روزهای ابتدایی هفته را جبران کرد. قیمتهای آتی گازوئیل در هفته گذشته حدود ۵ درصد افزایش پیدا کرد و به بالاترین حد خود در ۷ ماهه اخیر رسید. کرک اسپرد گازوئیل به عنوان معیاری برای حاشیه سود پالایشی ها به بالاترین سطح از ژانویه ۲۰۲۳ رسیده است.

نرخ های بهره بالاتر می تواند رشد اقتصادی را کاهش دهد و تقاضا برای نفت را تحت تاثیر قرار دهد. دلار قویتر هم می تواند کاهش قیمت نفت را به همراه داشته باشد. شاخص دلار به بالاترین سطح ۱۱ هفته اخیر رسیده است. پاول در سخنرانی روز جمعه در نشست جکسون هول انتظارات نسبت به نرخ بهره را تقویت کرد. با این حال کاهش سمت عرضه از قیمت نفت حمایت کرده است. تحلیلگران مورگان استنلی انتظار دارند که قیمت نفتبا توجه به کسری در ادامه سال ۲۰۲۳، در محدوده ۸۰ دلار حمایت شود.

ذخایر نفت آمریکا حدود ۶.۱ میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد و به ۴۳۳.۵ میلیون بشکه رسید. ذخایر نفت آمریکا حدود ۲ درصد زیر متوسط ۵ سال اخیر قرار دارد. ذخایر بنزین حدود ۱.۵ میلیون بشکه افزایش پیدا کرد و به ۵ درصد زیر متوسط ۵ سال اخیر قرار دارد.
برچسب ها: قیمت نفت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها