به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : ۴۲۵۰۷۹

نکات مهمی که هنگام خرید موکت باید بدانید

گروه کسب و کار: موکت­ها از جمله کفپوش­هایی هستند که به واسطه برخورداری از مزایای متعدد سال­هاست که به عنوان کفپوشی کاربردی، زیبا و بادوام در فضاهای مختلفی اعم از خانه‌­ها، هتل­ها و... استفاده می­شود.
نکات مهمی که هنگام خرید موکت باید بدانید
از مزایای خرید موکت می­توان به نرمی و انعطاف بالا، قیمت مناسب، شستشوی آسان، تنوع طرح و رنگ و جلوگیری از اتلاف انرژی و... اشاره نمود. با توجه به تنوع موکت­ها، انتخاب یک موکت مناسب برای هر فردی براساس کاربری فضای موردنظر و نوع طراحی داخلی آن، متفاوت است. از این رو در این مطلب با هم نکات مهمی که هنگام خرید موکت باید بدانید را با هم بررسی خواهیم نمود:

9 نکته کلیدی در زمان خرید موکت
 فرقی ندارد قصد خرید موکت خانگی، خرید موکت هتلی یا خرید موکت برای هر فضای دیگری را دارید. کافی است در زمان خرید به 9 فاکتور مهم و اساسی زیر در زمان خرید موکت توجه داشته باشید تا انتخاب نهایی بسیار مناسب و هماهنگ با فضای موردنظر باشد. موارد زیر از مهم­ترین نکات خرید موکت به شمار می­روند:
براساس نوع فضا، موکتی مناسب انتخاب کنید
 حتماً متناسب با فضای موردنظر، موکتی مناسب خریداری نمایید. در صورتی که قصد داشته برای محیط­های شلوغی چون ادارات و هتل­ها موکت تهیه کنید بهترین گزینه برای شما موکتی چون موکت­های کبریتی است که ضمن قیمت مناسب، شستشوی آسانی نیز دارند. همچنین بهتر است این موکت به رنگ تیره و دارای تراکم بالا باشد. اما در رابطه با محیط­های مسکونی و فضاهایی چون سالن پذیرایی خانه و به ویژه اتاق خواب­ها، خرید موکت پرز بلند می­تواند انتخابی بسیار مناسب باشد. چرا که زیبایی فوق­العاده­ای به فضا بخشیده و همچنین رفت و آمد به قدری زیاد نیست که پرزها کوبیده شوند.

موکت را متناسب با دکوراسیون انتخاب کنید
 از دیگر نکات مهم در زمان خرید موکت، دکوراسیون و طراحی داخلی فضای موردنظر است. به کمک یک موکت مناسب، می­توان هر فضایی را به محیطی پرآرامش و صمیمی تبدیل نمود. برای این که موکت انتخابی بیشترین هماهنگی را با فضا داشته باشد نیاز است که آن را متناسب با دیگر اجزای دکوراسیون انتخاب کرد. برای مثال در صورتی که بیشتر وسایل موجود در محیط از نوع سلطنتی و شلوغ هستند به سراغ موکتی با رنگ­های گرم یا طرح­هایی الهام گرفته شده از سبک کلاسیک بروید. بهتر است برای این سبک دکوراسیون از موکت­هایی با پرزهای کوتاه یا معمولی استفاده شود.
اما در سبک مدرن دست شما در انتخاب بازتر است و راحت­تر می­توانید با خلاقیت، فضای جذاب­تری را ایجاد کنید.
در انتخاب موکت، به متراژ فضا توجه کنید
 از دیگر معیارهای مهم برای خرید بهترین موکت، توجه به اندازه و متراژ فضای موردنظر است. برای فضاهای بزرگ دست شما در انتخاب رنگ­ها کاملاً باز است و می­توانید موکت­های طرح­دار و با رنگ­های تیره را انتخاب کنید. اما در صورتی که قصد خرید موکت اتاق یا سالنی کوچک را دارید بهترین گزینه، موکتی با رنگ­های روشن و طرح­های ساده است چرا که با این کار فضا، دلبازتر دیده می­شود.



از کیفیت موکت غافل نشوید
 معمولاً کیفیت و دوام موکت­هایی که دارای تراکم و فشردگی بیشتری هستند بالاتر است. کافی است در زمان خرید به پشت موکت توجه نموده و به این شکل بافت و گره­های آن را موردبررسی نمایید. اغلب موکت­های باکیفیت­تر از سوی تولیدکنندگان به همراه ضمانت­نامه عرضه می­شوند و با خیال راحت­تری می­توان آن­ها را خریداری نمود.

بودجه خود را برای خرید موکت تعیین کنید
 قطعاً بودجه شما، انتخاب­ها را محدودتر نموده و راحت­تر می­توانید از بین گزینه­های موجود دست به انتخاب بزنید. اما این را نیز به خاطر داشته باشید که هر چه هزینه بیشتری برای خرید موکت کنار بگذارید موکت باکیفیت­تر و بادوام­تری را می­توانید تهیه کنید و با این کار تا سال­ها نیازی به خرید دوباره موکت نخواهید داشت. 
 اما در صورتی که بودجه کافی برای خرید موکت­های گران قیمت را ندارید بهترین کار خرید موکت­های پرز کوتاه است. این موکت­­ها جذب گرد و غبار کمتری داشته و راحت­تر می­توان آن­ها را تمیز نمود.
 
به شرایط آب­وهوایی محیط زندگی خود توجه داشته باشید
 برای انتخاب موکتی مناسب، نیاز است که شرایط آب­وهوایی محل موردنظر را نیز در نظر بگیرید. برای نمونه در صورتی که ساکن مناطق شمالی کشور هستید بهتر است به دلیل نم و رطوبت بالای محیط، به سراغ موکت­هایی ساخته شده از الیاف طبیعی مانند پشم نروید چرا که احتمال داشته موکت بر اثر رطوبت بالای محیط کپک بزند.
بهترین گزینه برای مکان­های در معرض نور خورشید یا رطوبت، موکت­های از جنس پروپیلن است. این موکت­ها همچنین دارای قابلیت ضدآتش و الکتریسیته ساکن هستند.

موکت را متناسب با سن افراد ساکن در محیط انتخاب کنید
 در خانه‌­هایی که کودکان یا افراد سالمند ساکن هستند بهتر است برای امنیت بیشتر این افراد در زمان زمین خوردن، به سراغ موکت­های پرزدار بروید. این موکت­ها همچنین عایق خوبی برای صدا نیز به شمار می­آیند و جلوی انتقال صدای کودکان را به دیگر طبقات خواهند گرفت. همچنین برای خانه­های قرار گرفته در طبقه اول ساختمان استفاده از موکت­های پرزدار کمک می­کند جلوی ورود سرما از سمت زمین را بگیرید. این موکت­ها همچنین برای افرادی که دارای پا درد هستند و راه رفتن برای آن­ها دشوار است مناسب می­باشد.



طرح موکت باید متناسب با شرایط فضای موردنظر انتخاب شود
 پیش از خرید موکت، مشخص کنید که به دنبال موکتی ساده یا طرح­دار هستید. موکت­های طرح­دار در دو نوع طرح ساده و طرح برجسته موجود هستند که در این بین قطعاً نمونه­های برجسته زیبایی بیشتری دارند اما از طرفی نگهداری و جاروکشی آن­ها دشوارتر است.
موکت­های قدیمی یا همان موکت­های کبریتی، اگر چه دارای نرمی و لطافت کمتری هستند اما به راحتی قابل شستشو می­باشند. با توجه به شرایط فضای موردنظر و این که موکت چقدر در معرض آلودگی است می­توانید نوع طرح موکت را انتخاب کنید.

موکت را از برندی معتبر تهیه کنید
حتماً در زمان خرید موکت، به سراغ برندی معتبر بروید تا از کیفیت بالای آن آسوده خاطر باشید. چرا که معمولاً برندهای معتبر، به کیفیت محصولات خود توجه ویژه­ای خواهند داشت. همچنین برای آن که موکت­هایی تقلبی را به نام موکت برند، به شما معرفی نکنند بهترین کار خرید از یک فروشگاه معتبر و نام آشنا است.

بهترین فروشگاه خرید موکت کدام است؟
 فروشگاهی را برای خرید موکت انتخاب کنید که در رابطه با موکت موردنظر، اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار دهد و با توجه به توضیحات و راهنمایی­های آن بتوانید بهترین موکت را براساس بودجه خود خریداری نمایید. معمولاً فروشگاه­های معتبر دارای تنوع موکت بسیار بالایی هستند و همچنین موکت­های آن­ها، همگی از برندهایی باکیفیت و معروف می­باشند. قیمت مناسب یکی دیگر از مواردی است که شما می­توانید از این فروشگاه­ها بخواهید.
فروشگاه گامان تزیین جاوید یکی از فروشگاه­های معتبر در زمینه فروش انواع موکت ساده، طرح­دار، تایلی و رولی برای فضاهای مختلف اعم از خانه، ادارات، هتل­ها و... است. مشاوران این فروشگاه به شما کمک خواهند نمود تا با توجه به نیاز خود دست به انتخاب بهترین موکت بزنید.

حرف آخر
 خرید موکت نیازمند درنظرگیری نکاتی کلیدی و مهم است که در این مطلب به بررسی آن­ها پرداختیم. شما می­توانید با رعایت این نکات، برای خانه، محل کار خود، اتاق خواب، هتل و هر محیط دیگری بهترین موکت را تهیه کنید. در فروشگاه گامان تزیین جاوید انواع موکت باکیفیت از بهترین برندها، با مناسب­ترین قیمت عرضه خواهند شد و شما می­توانید طبق نکاتی که در این مطلب به آن­ها اشاره شد و همچنین مشاوره کارشناسان تیم گامان تزیین جاوید دست به انتخاب موکتی مناسب و ایده­آل بزنید.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها