به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۴۲۶۴۵۸

موفقیت چهار میلیارد دلاری تابستانی

موفقیت چهار میلیارد دلاری تابستانی
گروه فرهنگی:سینماهای آمریکای شمالی با فروشی ۴ میلیارد دلاری، موفقیت فصل تابستان خود را جشن گرفتند.به گزارش صبا، دو فیلم «باربی» و «اپنهایمر» دلیل اصلی این موفقیت کلان بوده‌اند.به گفته تحلیل‌گران اقتصادی سینما، معلوم نبود اگر این فیلم‌ها اکران نمی‌شدند تابستان هالیوود با چه وضعیتی روبرو می‌شد.

باربی و اوپنهایمر تاکنون موفق به فروش‌هایی ۶۱۲ و ۳۱۱ میلیون دلاری در جدول گیشه سینماهای امریکای شمالی شده‌اند و نمایش عمومی موفقیت آمیزشان هم‌چنان ادامه دارد.این دو فیلم به کمک چند اثر پرفروش دیگر آمدند تا تابستان گرم و داغی را برای صنعت سینمای آمریکا رقم بزنند.

دیگر کارهای موفق و پرفروش تابستان امسال هالیوود عبارتند از: انیمیشن «اسپایدرمن ۲» (با فروشی ۳۸۱ میلیون)، «نگهبانان کهکشان ۳» (۳۵۸ میلیون) و نسخه زنده «پری دریایی کوچولو» والت دیزنی (۲۹۵ میلیون)
اما شگفتی گیشه تابستانی درام افشاگرانه «صدای آزادی» با بازی جیم کاویزل بود که با هزینه اندک ۱۰ میلیون دلاری خود، تا حالا ۱۸۱ میلیون دلار در آمریکا فروش داشته و شگفتی و تعجب اهل فن را برانگیخته است.

داستان فیلم دربیاره قاچاق کودکان لاتینی تبار به خاک آمریکا و فروش آنهاست، که سخت مورد توجه منتقدان سینمایی قرار گرفت.با وجود فروش بالای تعدادی از محصولات پرسروصدای سینما، چند فیلم هم با شکست سخت تجاری‌شان باعث تعجب اهل فن شدند.

در این بین می توان به نسخه دوباره سازی «عمارت جن زده» کمپانی والت دیزنی و اکشن ابرقهرمانانه «فلش» کمپانی برادران وارنر اشاره کرد.برای هر دو فیلم فروش‌هایی بالا پیش‌بینی می‌شد. اما نوع برخورد و واکنش تماشاگران آن چیزی نبود که تهیه‌کنندگان این فیلم‌ها تصور می‌کردند.

دیدید آ گراس تحلیل گر اقتصادی سینما با توجه به موفقیت کلان تابستان هالیوود می‌گوید: «این نتیجه‌ای باشکوه، شیرین و فانتزی برای صنعت سینماست و قدم مثبت دیگری برای آن به حساب می‌آید.»پل درگارابدیان دیگر تحلیل‌گر اقتصادی هم می‌گوید: «این موفقیت کلان حکایت از آن می‌کند که اوضاع رو به سمت عادی شدن می‌رود و می‌توان امیدوار بود که شرایط کاملا به حالت طبیعی و نرمال خود برگشته است.»

با این وجود، بسیاری می‌گویند تابستان صنعت سینما هنوز با فروش کلی چهار و نیم میلیارد دلاری سال ۲۰۱۹ فاصله دارد.بعد از این تابستان بود که کووید ۱۹ از راه رسید و اوضاع سینما را هم مثل بقیه فعالیتهای تجاری کاملا به هم ریخت.

تابستان ۲۰۲۰ هالیوود با رقم بسیار پائین ۱۷۶ میلیون دلاری به کار خود خاتمه داد، زیرا عموم سینماها تعطیل بود.
رقم فروش کلی فیلم‌های سینمایی در تابستان ۲۰۲۱ هم یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون دلار شد.سال قبل که اوضاع بسیار بهتر شده بود، تابستان هالیوود فروشی سه و نیم میلیارد دلاری را تجربه کرد.
برچسب ها: سینمای جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها