به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۲:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب : ۴۲۶۵۸۰

سیل شدید و طغیان رودخانه در شرق چین

سیل شدید و طغیان رودخانه در شرق چین
گروه جامعه: رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند: توفان «هایکوی» روز گذشته (سه‌شنبه) جنوب و شرق این کشور را در هم کوبید و سیل شدید پس از توفان، یک خودروی آتش‌نشانی را که در حال امدادرسانی بوده با خود برده و در این حادثه سه نفر مفقود شده‌اند.
 
به گزارش ایسنا، توفان هایکوی در مناطقی از شرق و جنوب این کشور باعث بارش‌های شدید و سیل‌آسا شد و خسارات قابل توجهی برجای گذاشت.در یکی از حوادث مرتبط با این حادثه طبیعی در استان شرقی «فوجیان»، سیل شدید یک خودروی آتش‌نشانی با ۹ سرنشین را با خود برد که شش نفر از آنها نجات یافتند اما سه آتش‌نشان دیگر همچنان مفقود هستند.

مقامات آتش‌نشانی می‌گویند که طغیان رودخانه موجب این حادثه شده است.توفان «هایکوی» پس از آنکه در روزهای گذشته فیلیپین و تایوان را درنوردید اکنون به مناطق جنوب و شرق چین رسیده است.به گزارش رویترز، این توفان منجر به تخلیه هزاران نفر از مناطقِ در معرض خطر شد و گزارش‌ها حاکیست که حدود ۱۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر از نواحی که در مسیر توفان بودند، تخلیه شدند.

کارشناسان می‌گویند: چندین منطقه در فوجیان بیش از ۳۰۰ میلی متر بارندگی را طی ۲۴ ساعت ثبت کردند.
سیل ناشی از توفان منجر به آبگرفتگی منازل و وسایل نقلیه شده و مدارس نیز در برخی از مناطق تعطیل شده است.

بنابر گزارش رسانه‌های‌ دولتی این کشور، بسیاری از پروازها در دو فرودگاه فوجو و «کوانژو» لغو شده و اماکن توریستی و پارک‌ها نیز بسته شدند.این دومین توفان گرمسیری است که در روزهای اخیر چین را درمی‌نوردد. پیش از این نیز توفان دیگری موسوم به «سائولا» منجر به وقوع سیل در استان «گوانگ‌دونگ» چین شد و یک قربانی گرفت. سائولا خساراتی نیز در این استان برجای گذاشته است.
 
 
برچسب ها: سیل توفان چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها