به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب : ۴۲۸۷۷

سقاي‌بي‌ريا: کسی‌که فرزندندارد ذلیل‌است!

گروه سياسي: يكي از شاگردان آيت الله مصباح يزدي و عضو گروه پايداري گفت: در جامعه کنونی ما با توجه به کمبود رشد جمعیت و نیاز جامعه به جمعیت جوان فرزند آوری امری ضروری و واجب است و باید ما روی افزایش نسل و فرزند آوری خانواده‌ها برنامه‌ریزی خوبی انجام بدهیم.
حجت الاسلام سقای بی‌ریا با بیان اینکه بارداری زنها موضوعی است که به آن تاکید شده است اظهار کرد: در اسلام زن و دختر مظهر خیر و رحمت هستند و زن منشا عواطف در جامعه است که این امر تجلی در روز قیامت هم وجود دارد.ملاک ارزشی فرزند آوری دو چیز است که تربیت و تحمل سختی‌ها و گرفتاری‌های آن است. وی تصریح کرد: کسی که دارای فرزند دختر است باید علم وادب را به او بیاموزد و از نعمات خداوند او را بهره‌مند کند که فرزند خواستن و اقدام برای فرزند آوری که امری مستحب بوده است در جامعه امروزی ما امری واجب شمرده می‌شود.

معاون پژوهش موسسه امام خمینی خاطر نشان کرد: کسی که فرزند ندارد ذلیل است و کسی که دارای نعمت فرزند است قوی است و اگر که بمیرد انگار اصلا نمرده است چون فرزندانش هستند و کسی که فرزند ندارد پس از مرگش نامی از او باقی نمی‌ماند.  در جامعه کنونی ما با توجه به کمبود رشد جمعیت و نیاز جامعه به جمعیت جوان فرزند آوری امری ضروری و واجب است و باید ما روی افزایش نسل و فرزند آوری خانواده‌ها برنامه ریزی خوبی انجام بدهیم. سقای بی‌ریا با اشاره به روایتی از ائمه اطهار (ع) عنوان کرد: اگر جامعه‌ای می‌خواهد که حق خود را از ظالم بگیرد نیاز به فرزند دارد و جامعه‌ای که نسل جوان و فرزندی ندارد حقش خورده می‌شود.
مرجع : تسنيم

هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۴:۳۱
فعلن که انهایی که فرزند دارند ذلیل هستند چون تو خرجش موندند و حالا هم تو بیکاری فرزندانشون موندن (229343)
کوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۷:۲۱

من افکار سیاسی گوینده سخن فوق رااصلا قرول ندارم وکسانی که واقعا مشکل اقتصادی دارند جدا و عذرشان قبول ولی بسیاری از کسانیکه درامد خوبی دارند هم به تک فرزندی اکتفا می کنند که اینها ناشی از تنبلی نسل جدید به خصوص خانمهاست که متاسفانه بیشترفکر هیکل خود هستند و حتی دلشان برای صدمات روانی وارده به تک فرزند خود هم نمی سوزد که این خودخواهی این گروه را میرساند البته اینها اغلب از میانسالی به بعد که تنها شدند متوجه اشتباه بزرگ خود میشوند بخصوص در ایران با این آمار بالای بیماریهای خطرناک و تصادفات که هم والدین و هم فرزندان را تهدید میکند و غیر قابل اجتناب است تک فرزندی اشتباه محض است زیرا فقدان هریک از اعضای یک خانواده 3 نفره آسیب بسیار بالاتری برای دیگر اعضا در مقایسه با خانواده های 4_ 5 نفره دارد

(229377)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۲۱:۴۸
با بخشی از حرفهای شما موافقم کوروش امابرادر من در کشوری که امید به آینده نیست چطور میتوان فرزند بیشتری آورد.حال میخواهد خانواده ثروتمند باشد یا فقیر (229419)
هانیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۴:۴۰
تا کی می خواین از این حرفای صد تا یک غاز به خورد مردم بدین؟!
بابا برای یک بار هم که شده مردم رو آدم حساب کنین نه گوسفند!
بهار نیوز خواهش می کنم این نظر رو منتشر کن! (229344)
غلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۴:۵۱
مخارجشو تو میدی یا عمه ات (229348)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۷:۴۴
مگه فرقی هم داره؟؟؟
وضع هر جفتشون توپه توپه
به هر حال نفت هشت سال سر سفره پایداری ها و اقوامشون بوده دیگه (229383)
باران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۴:۵۲
تواین مملکتی که شما ساختین یک بچه هم خیلی زیاده (229349)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۴:۵۲
دژپولادین=تسنیم (229350)
روح الله - مشهد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۴:۵۵
بهارجان! توهم شدی عین خبرگزاری فارس. بخش نظرات رو برای چهره هایی بازمیذاری وبرای چهره های مقبول بسته؟ چرا برای مطلب آیت الله دستغیب نظرات بازنبود؟ درمورد این آدمای عجیب غریب نظردادن که کارشاقی نیست!!! (229351)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۵:۰۱
خدا رو شکر که این عزیزان جبهه پایداری وجود دارند وگرنه چه کسانی غیر از اینها می توانست به این هنرمندی همه چیز را به شقیقه ربط دهد . اصلا شما تا حالا می دانستید که برای گرفتن حق خود از ظالم نیاز به فرزند دارید؟ ده نمیدانستید دیگه ! یا برای اینکه نام نیک از شما بجا بماند اصلا لازم نیست کار نیک کنید ؟ و فقط باید فرزند داشته باشید برای اینکه نامتان جاودان باشد ؟ نه خدایی می دانستید؟ (229353)
الهام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۵:۳۶
جوانها شرایط ازدواج ندارند، حالا میگید هرکی بچه نداره ذلیله!
ذلیل مدیریت جوانها و جامعه است (229358)
شهروند خوشحال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۵:۵۸
هر دم از این باغ بری میرسد! (229361)
جوان ایرانی
Anonymous Proxy
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۶:۰۷
به جای نصیحت توهین به مردم به فکر اشتغال جوانان باشند جمعیت خود به خود افزایش پیدا می کنه من 30 سالمه و هنوز شغل درست درمونی ندارم آقای محترم حاضر دخترشو به عقد ازدواج من بیکار دربیار در اسلام هم امری نیک و پسندیده است تا امر شون رو اجابت کرده و در راه خدا 14 نوه به نیت 14 معصوم براشان بیاورم؟ (229364)
سینا صفوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۶:۱۰
ولی پدر ایشون اگر حقش خورده می شد! و پسری مثل ایشون نداشت عزیزتر بود... (229365)
سقای باریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۶:۳۰
یعنی اون بنده خدایی که بچه دار نمیشه نباید از حرفا دلش بشکنه . تا دیروز که دستورات جمعیتی اعلام نشده بود آقایون سفارشات و تاکیدات دین رو گوشه کتابخونه نگه میداشتن حالا تویه تبلیغ این قضیه مسابقه گذاشتن . اصن آینده کشور مهم نیست که با افزایش جمعیت یه مشکل بزرگ بوجود میاد فقط اطاعت از دستورات مهمه . اگه قشری میل به به بچه زیاد داشته باشن متاسفانه قشر پایین اجتماع هستن که هم از لحاظ مالی محرومن هم از آگاهیهای اجتماعی . نسل آینده ایران از این قشر زیر متوسط اجتماع پشتیبانی میشه و نسلی که از خانواده های ... (229367)
محمدرضابهزادی اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۱۸:۱۳
عمو کمبود سرباز دارند .به خاطر اونه که میگند جمعیت زیاد بشه....اونهم سربازی که 2 سال مفتی خدمت کنه..... (229387)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۲۰:۴۵
ما که دلمون میخواد بچه دار بشیم ولی نمیشیم ذلیل هستیم.به خاطر بی پولی نمیتونیم درمون رو ادامه بدیم.بیمه هم هستیم ولی از خرج زندگی و اجاره خونه همون 400 تا500 تومنی هم که باید برزیم حساب نداریم.ناباروری ها هم زیاد شده نمیدونم علتش چیه؟ (229406)
بهزاد از مرند
United States
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۲۲:۴۲
. . . ممکنه توازن شیعه و سنی به هم بخوره و به خاطر اونه که جمعیت باید زیاد بشه.... (229421)
adab
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۲۳:۱۷
بااینکه مخالف ایشون هستم ولی حرفاشون منطقی وصحیحه.
لطفا ذلیل رو درست معنا کنیم.
لطفا مغرضانه به همه چیز نگاه نکنیم٬حتی با اونهایی که مخالفشون هستیم. (229425)
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۳/۰۲ ۲۳:۳۵
هر فرزند علاوه بر بار مالی مسئولیت های دیگری هم به دنبال دارد که بزرگترینش تربیت و تعلیم انهاست و با توجه به پیچیدگی های زندگی در قرن 21وا قعا داشتن بیش از یک یا دو فرزند کار عاقلانه ای نیست (229426)