به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۵ - ۲۳:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۲۹۱۲۰

حقوق‌ها کفاف ۱۰ روز زندگی مردم را هم نمی‌دهد

حقوق‌ها کفاف ۱۰ روز زندگی مردم را هم نمی‌دهد
گروه اقتصادی: حمیدحاج اسماعیلی کارشناس مسائل اقتصادی می‌گوید: با توجه به اظهارات رئیس کمیسیون تلفیق متوجه شدم یکی از پرسش‌های اصلی نمایندگان از سازمان برنامه منابع درآمدی لایحه بودجه است.به گزارش کیان آنلاین،  این نشان می‌دهد که بودجه سال آتی با اما و اگر‌های متعددی همراه است چرا که بخش‌های زیادی از منابع درآمدی بودجه محقق نشده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق آقای زاهد نیز قبلا اعلام کرده بود که میزان یارانه‌ای که برای سال جاری هدف‌گذاری کرده بودند هم محقق نشده است؛ خب این نشان می‌دهد که برای سال آینده هم ما این مشکل را به لحاظ منابعی داشته باشیم.

وی گفت: جز در بخش مالیات‌ها، در سایر بخش‌ها منابع درآمدی غیر قابل پیش‌بینی است و حتی مبالغ اعتباری برای فروش نفت هم با مشکلات اساسی روبرو شده است؛ مخصوصا بعد از تحریم‌های شدیدتری که علیه کشور ایجاد شده است. همچنین عرضه نفت ارزان قیمت روسیه و مشکلاتی که طی فروش به هند و چین داشتیم، درآمد ما از محل نفت را هم با اما و اگر روبرو کرده است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که سال آینده نیز دچار کسری بودجه شویم و به همین نسبت هم تورم افزایشی خواهد بود و هم برنامه حمایتی خصوصا در بخش یارانه‌ها با مشکلاتی روبرو خواهد بود از همین رو باید تلاش کنیم حداقل دستمزد‌ها را به اندازه کافی افزایش دهیم تا بخشی از مشکلات معیشتی مردم را جبران کند.
 
حاج اسماعیلی گفت:رقم حداقل ۷ میلیون که ابتدای سال برای حقوق کارکنان در نظر گرفته شد، هیچگونه هماهنگی با تورم و خط فقر و … ندارد زیرا این رقم حتی کفاف ۱۰ روز زندگی مردم را نمی‌دهد. زمانی که خط فقر ۲۰ میلیون تومان است، خب باید از طریق افزایش دستمزد‌ها به صورت مستقیم به مردم کمک کنیم. این مسئله آنجا مهم می‌شود که بدانیم اکثریت جامعه ما جمعیت حقوق بگیر هستند که شامل کارکنان، کارگران و بازنشستگان هستند. تورم به بی‌ثباتی اقتصادی دامن می‌زند. زمانی که تورم وجود دارد، لاجرم هم در بخش عمومی شاهد افزایش قیمت کالا‌ها هستیم، هم در حوزه کلان شاهد مشکلات هستیم.
برچسب ها: اقتصاد ايران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها