به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۴۳۰۱۶۰

همه هزینه‌های هوش مصنوعی با مایکروسافت

همه هزینه‌های هوش مصنوعی با مایکروسافت
گروه علمی: شرکت مایکروسافت می‌گوید هزینه‌های قانونی پشتیبانی از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در مقابل ادعاهای نقض حق معنوی پوشش می‌دهد.به گزارش ایسنا، مایکروسافت اعلام کرده است که در صورت مواجهه با هرگونه دعوای حقوقی نقض حق چاپ و تکثیر از طرف اشخاص ثالث، هزینه‌های حقوقی مشتریان خود را که از محصولات هوش مصنوعی آن برای تولید محتوا استفاده می‌کنند، بر عهده خواهد گرفت.
 
تعهد حق تکثیر Copilot
مایکروسافت اعلام کرد که تا زمانی که مشتریان از «حفاظ‌ها و فیلترهای محتوایی» که در محصولاتش تعبیه شده است تبعیت کنند تا از تولید محتوای متخلف توسط هوش مصنوعی جلوگیری شود، این پوشش را ارائه خواهد کرد.
این یک ابتکار جدید توسط مایکروسافت است که آن را «تعهد حق تکثیر Copilot» می‌نامد.

با این حال، این ابتکار با برخی شرایط همراه است، زیرا این شرکت نمی‌خواهد از فناوری هوش مصنوعی آن برای اهداف مضر استفاده شود. بنابراین کاربران باید از فیلترهای محتوا و سایر سیستم‌های ایمنی که این شرکت در محصولات خود ارائه کرده است، استفاده کنند و نباید سعی در تولید مطالب متخلف مانند استفاده از ورودی‌هایی که حق استفاده از آنها را ندارند، داشته باشند.

این شرکت گفته است که می‌خواهد به مشتریان خود این اطمینان را بدهد که می‌توانند از خدمات Copilot مایکروسافت و خروجی‌هایی که ایجاد می‌کنند بدون هیچ گونه نگرانی قانونی استفاده کنند.این شرکت اعلام کرده است که اگر مشتریانش به دلایل نقض حق تکثیر با مشکل مواجه شوند، مسئولیت خطرات قانونی احتمالی را بر عهده خواهد گرفت.

مایکروسافت گفته است که این تعهد، گسترش پشتیبانی غرامت مالکیت معنوی موجود آن به خدمات تجاری Copilot است و بر اساس تعهدات قبلی مشتری هوش مصنوعی است.این شرکت می‌گوید اگر شخص ثالثی از مشتری مایکروسافت به دلیل استفاده از Copilot یا خروجی تولید شده شکایت کند، از مشتری خود دفاع می‌کند و هر گونه هزینه دادرسی و شکایت و غرامت احتمالی را می‌پردازد، البته مشروط بر اینکه مشتری از محافظ‌های موجود و فیلترهای محتوایی که مایکروسافت در محصولات خود تعبیه کرده است، استفاده کرده باشد.

هوش مصنوعی مولد یک فناوری جدید است که می‌تواند متن، تصاویر، صداها و سایر داده‌ها را بر اساس برخی ورودی‌ها یا درخواست‌ها ایجاد کند و برخی از مسائل اخلاقی و حقوقی در مورد اصالت و مالکیت محتوای تولید شده توسط چنین سیستم‌هایی مطرح شده است.

مایکروسافت یکی از بازیگران پیشرو در توسعه این فناوری است. این شرکت روی شرکت OpenAI که سازنده نخستین ربات مشهور این حوزه موسوم به ChatGPT است، سرمایه‌گذاری کرده و هوش مصنوعی مولد را در بسیاری از محصولات خود مانند خدمات ابری، جستجو و نرم افزار بهره‌وری سازمانی گنجانده است.
خدمات Copilot این شرکت دستیارانی مجهز به هوش مصنوعی هستند که به کاربران در انجام وظایف مختلف کمک می‌کنند.

پایان امتیازات رایگان هوش مصنوعی سازمانی
مایکروسافت در ماه ژوئیه همچنین فاش کرد که برای استفاده از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT در نرم‌افزار بهره‌وری خود به ازای هر کاربر، هزینه‌ای ماهانه در نظر می‌گیرد. این ویژگی‌ها در حال حاضر در برنامه‌های آفیس، تیمز و سایر برنامه‌ها در دسترس هستند.بنابراین از ماه اکتبر به بعد، تنها مشتریان سازمانی که ماهانه ۳۰ دلار به ازای هر کاربر پرداخت می‌کنند، می‌توانند از آنها استفاده کنند.مایکروسافت ادعا می‌کند که این قیمت‌گذاری نشان‌دهنده ارزش و نوآوری است که ویژگی‌های هوش مصنوعی آن به مشتریانش ارائه می‌کند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها