به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۳/۰۳ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۳۰۲۵
امام جمعه خارگ:

دائما از شوهران نپرسید کجا و با کی بودی؟

گروه جامعه: امام جمعه خارگ گفت: امروزه یکی از مسائلی که موجب افزایش طلاق شده، عدم گذشت زوجین در زندگی زناشویی است.
حجت‌الاسلام موسی کمالی جمعه شب در دیدار قشرهای مختلف مردم خارگ با بیان آیاتی در مورد طلاق اظهار داشت: طلاق یکی از مواردی است که وقتی صورت می‌گیرد، عرش خداوند به لرزه در می‌آید. به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه طلاق همیشه آخرین راه حل محسوب می‌شود، افزود: زندگی همیشه پر از سختی‌ها و مشکلات است و نمی‌شود در آن سختی و گرفتاری نباشد، اما برخی از جوانان خیال می‌کنند این مشکلات نیست و زندگی باید رویایی باشد.

امام جمعه خارگ خاطرنشان کرد: باید به جوانان خود بیاموزیم که زندگی بدون مشکل و سختی، تنها در بهشت ممکن است و در زندگی دنیایی اینگونه نیست و اگر زمانی زندگی کردن با یکدیگر ممکن نبود، همان طور که در قرآن گفته شده، به درستی، بدون دلخوری و کینه از یکدیگر جدا شویم. این مسئول بیان داشت: متاسفانه امروزه مسئله ازدواج و طلاق برای  برخی از خانم‌ها، مایه کاسبی شده و می‌گویند با این فرد ازدواج می‌کنیم و اگر خوب نبود مهریه را می‌گیریم و مجدداً ازدواج می‌کنیم و این امر مدام تکرار می‌شود.

کمالی با اشاره به اینکه همیشه نباید تفاهم کامل بین زوجین برقرار باشد، عنوان کرد: بنده همیشه پس از خواندن صیغه عقد به زوجین می‌گویم که خیال نکنید همیشه باید تفاهم داشته باشید و اگر 50، 50 بود، خیلی خوب است و حتی تا 30 به 70 هم می‌شود با یکدیگر کنار آمد. وی تصریح کرد: رواج ازدواج‌های خیابانی امروز کمی دردسر ساز شده است و می‌بینیم که خیلی از ازدواج‌ها با شور و شوق بسیاری شروع می‌شود و آنچنان پشت تلفن برای هم می‌میرند، اما پس از ازدواج، هیچکدام حاضر به کوچکترین گذشتی برای هم نیستند.

امام جمعه خارگ اذعان داشت: امروزه یکی از مشکلاتی که گریبانگیر مسئله طلاق شده، همین عدم گذشت است و خانم‌ها نیز باید بدانند دائم از شوهران خود نپرسند که کجا بودی؟، با کی بودی؟، چرا پنج دقیقه دیر کردی؟، چرا و چرا، بلکه باید به هم اعتماد کرد و این مسائل تنها به افزایش بی‌اعتمادی‌ها و اختلافات دامن می‌زند.