به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۱۷:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۱ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب : ۴۳۱۷۵۳

کمک اپل به شکست بینگ مایکروسافت از گوگل

کمک اپل به شکست بینگ مایکروسافت از گوگل
گروه اقتصادی: مدیرعامل مایکروسافت فاش کرد این شرکت نرم افزاری حاضر شد برند «بینگ» موتور جستجوی خود را در دستگاه‌های اپل حذف کند تا بتواند موافقت سازنده آیفون را برای کنار گذاشتن گوگل جلب کند، اما موفق نشد.
 
به گزارش ایسنا، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در دادگاه ضد انحصارطلبی وزارت دادگستری آمریکا علیه گوگل، به عنوان شاهد حاضر شد و توصیف کرد شرکتش برای این که موقعیت موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه‌های اپل را به دست آورد، تا کجا پیش رفت. مایکروسافت به اپل پیشنهاد کرده بود برند «بینگ» از این موتور جستجو برداشته شود و سازنده آیفون را تشویق کرده بود به فناوری این شرکت به شکل مستقل از برند «بینگ» نگاه کند.

توافق گوگل با اپل، موضوع اصلی این محاکمه است. گوگل سالانه، میلیاردها دلار به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه‌های این شرکت باشد و مایکروسافت تلاش کرد، اما موفق نشد قرارداد جذاب‌تری را پیشنهاد کند. دولت آمریکا در این محاکمه می‌خواهد اثبات کند که گوگل یک انحصارطلبی غیرقانونی را در بازار جستجو حفظ کرده است.

مایکروسافت در فاصله سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ که اپل تصمیم گرفت گوگل را به عنوان موتور جستجوی مورد استفاده در سیری تغییر دهد، وارد عمل شد. با این حال، اپل هرگز گوگل را در مرورگر وب سافاری تغییر نداد و چند سال بعد، در بخش‌های دیگر هم به گوگل بازگشت.

مذاکرات درباره حذف برند «بینگ» در سال ۲۰۱۸ انجام شد و اگر به نتیجه می‌رسید، نتایج جستجو در سافاری توسط «بینگ» اما تحت برند دیگری ارائه می‌شد.نادلا گفت: وی از سال ۲۰۱۴ که مدیرعامل مایکروسافت شد، هر سال تلاش کرده است گوگل را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض در دستگاه‌های اپل کنار بزند اما اپل، از تلاش مایکروسافت برای بالا بردن قیمتی استفاده کرده است که گوگل را مجبور می‌کند پرداخت کند.

اِدی کیو، مدیر خدمات اپل گفت: این شرکت با گوگل همکاری کرده است زیرا این شرکت بهترین نتایج جستجو را فراهم می‌کند. سازنده آیفون سالانه حدود هشت میلیارد دلار از توافق گوگل، درآمد کسب می‌کند.بر اساس گزارش بلومبرگ، مایکروسافت حتی در سال ۲۰۲۰، فروش موتور جستجوی «بینگ» را به اپل پیشنهاد کرده بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها