به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۶ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۴۳۴۴۲۷

ترامپ: بایدن دشمنان آمریکا را قوی کرده است

ترامپ: بایدن دشمنان آمریکا را قوی کرده است
گروه بین الملل: دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در ادامه حملات تبلیغاتی و انتخاباتی خود علیه جو بایدن، در یادداشتی ابراز عقیده کرد که ضعف رئیس جمهوری فعلی، دشمنان ایالات متحده را قوی و جسور کرده است.
ترامپ در یادداشت خود برای نشریه نیوزویک، با حمله‌های تند علیه بایدن، ابراز داشت که در صورت بازگشت به کاخ سفید آسیب‌های وحشتناک رئیس جمهوری فعلی و خیانت او به اسرائیل را بی‌اثر خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، درحالیکه به نظر تحلیلگران، آمریکا در دوره ترامپ به لحاظ وجهه بین‌المللی ضربه وحشتناکی را متحمل شد، اما وی با تمجید از عملکرد خود نوشت که در آن زمان موضع سختی را علیه گروه‌ها و طرفداران فلسطینی اتخاذ و میلیارد‌ها دلار کمک به تشکیلات خودگران را قطع کرده بود، اما با روی کارآمدن بایدن یکی از اولین کار‌هایی که وی انجام داد عقبگرد از این سیاست و ارسال ۲۳۵ میلیون دلار مالیات دهندگان آمریکایی به فلسطینی‌ها بود.
چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در این یادداشت مدعی شد که بایدن حتی ۱۰۰ هزار دلار به یک دانشگاه فلسطینی داده است که اعضای حماس را «شهدای درستکار» توصیف می‌کند.
رئیس جمهور سابق آمریکا در بخش دیگری از این یادداشت در نیوزویک ادامه داد که باید مانع شکست قطعی دولت بایدن در اجرای سیاست هایش شویم، زیرا تنها چیزی که بایدن در آن خوب است استفاده از نظام قضایی به عنوان سلاح علیه مخالفان سیاسی است. به نوشته ترامپ، جو بایدن دشمنان آمریکا در جهان را قوی و جسور کرده به ویژه گروه حماس و حامی آن ایران.
وی ادعا کرد زمانی که کاخ سفید را ترک کردم ایران ضعیف و ناامید برای یک توافق بود و «به کشور‌های دیگر از جمله چین گفتم اگر می‌خواهید از ایران نفت بخرید نمی‌توانید در آمریکا تجارت کنید.»
ترامپ تنها رئیس جمهوری آمریکا که خود با اتهام‌های متعددی روبرو است، ادعا کرد با وجود بایدن، ماموران ایرانی سیاست واشنگتن در قبال تهران را تحت نظر رابرت مالی که یک طرفدار حماس است، مدیریت کردند. وی افزود: گفته می‌شود به علت نفوذ رابرت مالی، افرادی با ارتباط نزدیک به ایران در جایگاه‌های بسیار حساس وزارت خارجه و وزارت دفاع بایدن نفوذ کردند. این باید به عنوان یکی از بزرگترین رسوایی‌های امنیت ملی تاریخ آمریکا در نظر گرفته شود، اما "فیک نیوزها" آن را نادیده می‌گیرند.
ترامپ با فرض اینکه دوباره در انتخابات بعدی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ روی کار بیاید، مدعی شد: در دولت من، ما تمام جاسوس‌هاو عاملان ایرانی را شکار و از دولت آمریکا کنار می‌گذاریم. این شیوه‌ای است که من آسیب وحشتناکی که جو بایدن زده را بی‌اثر کرده و به خیانت بایدن به اسرائیل پایان می‌دهم.
وی همچنین درخصوص برخی از مسائل داخلی آمریکا نوشت: در نهایت، ما مرز‌های خود را به طور کامل ایمن خواهیم کرد و بزرگترین عملیات اخراج در تاریخ آمریکا را آغاز می‌کنیم، از جمله خارج کردن همه بیگانگان غیرقانونی از کشور‌هایی که از ما و از ارزش‌های ما متنفرند. در دوران بایدن، تروریست‌ها و جنایتکاران در حال سرازیر شدن هستند. ما آن‌ها را متوقف و حذف خواهیم کرد.
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها