به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۳:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۱ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۴۳۵۲۲۱

چرا کارآفرینی کنیم؟

گروه کسب و کار: یکی از راه های مبارزه با فقر و ریشه ن کردن بیکاری در جامعه کارآفرینی است. جهت توضیحات بیشتر تا آخر این مقاله همراه ما باشید.
چرا کارآفرینی کنیم؟
کارآفرینی و تاثیر آن در پیشرفت جامعه
کارآفرینی به معنی تعهد جهت ایجاد فرصت های شغلی جدید می باشد. به جرات می توان گفت که یکی از بهترین راه های ریشه کن کردن فقر و بیکاری در جامعه، کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی جدید است. در جامعه امروزی، همه چیز به سرعت در حال پیشرفت است و هر روز نیاز به چندین تخصص جدید در آن به وجود می آید، بهترین راهکار در این شرایط کارآفرین شدن است. همانگونه که از مفهوم این کلمه بر می آید، کارآفرینی یعنی ایجاد یک شغل یا حرفه. چه کسی می تواند کارآفرین باشد؟ فردی که در یک زمینه خاص مهارت، دانش و تجربه کسب کرده باشد. در هر زمینه شغلی هم می توان کارآفرین شد، فقط شخصی که کارآفرینی می کند باید در یک زمینه خاص که نیاز جامعه امروزی است، تخصص پیدا کند. در ادامه تاثیرات محیط مربع کارآفرینی در جامعه را بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایای کارآفرین شدن
ایجاد شغل و حرفه برای خود و دیگران کار بسیار خوبی است اما ایجاد این محیط و مساحت مثلث کارآفرینی کار هرکسی نیست. چرا کار هرکسی نیست؟ چون قدم در مسیر کارآفرین شدن همراه با سختی ها و فراز و نشیب های بسیار است. فردی که می خواهد کارآفرین شود قبل از هر چیزی باید روحیه قوی و جنگجو داشته باشد. چون این مسیر پر از شکست و سختی است. اگر روحیه ای این چنینی ندارید وارد این کار نشوید. در ادامه چند مورد از مزایای کارآفرین شدن و ایجاد شغل و مهارت برای دیگران را با هم بررسی می کنیم.
مزایای کارآفرین شدن
استقلال
اولین و بهترین مزایای کارآفرین شدن رسیدن به استقلال مالی و شغلی است. کارآفرین علاوه بر اینکه برای دیگران شغل ایجاد می کند خودش هم به استقلال می رسد. یک جمله معروف بین ما ایرانی ها هست که میگه: آقا بالا سر ندارم. یعنی فرد کارآفرین به استقلال شغلی و مالی کامل می رسد، علاوه بر اینکه کسی نیست که به وی امر و نهی کند، سبب سودرسانی به دیگران هم می گردد.

ایجاد فرصت های شغلی
کارآفرین هم برای خود و هم برای دیگران ایجاد شغل می کند. شما یک فرد خیاط را در نظر بگیرید یک کارگاه خیاطی راه اندازی کند، اگر او بتواند در مرحله اول چهار نفر را که خیاطی بلندند بر سر کار بیاورد، همچنین ماهانه به چهار نفر هم آموزش بدهد و کارگاهش را به مرور گسترش دهد، علاوه بر اینکه خودش سود کرده برای افراد بیکار و فاقد شغل دیگر هم ایجاد شغل کرده است.

از بین رفتن بیکاری
فقط کافی است که یک تحقیقی در جامعه بکنید و وضعیت شغلی جوانان، خصوصا آنهایی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند را پیگیری کنید. متاسفانه تعداد جوانان بیکار و بعضا تحصیل کرده در کشور ما رو به افزایش است. یکی از مقوله هایی که در بخش اقتصاد کلان مورد بررسی قرار می گیرد بیکاری است. اگر مدیریت صحیح صورت بگیرد و افراد خوشفکر و ریسک پذیر اقدام به کارآفرینی کنند به مرور تعداد جوانان بیکار کاهش پیدا خواهد کرد.

از بین رفتن فقر
مسائل و موضوعات اجتماعی را در بخش مجله خانواده مطالعه کنید. فقر یعنی افزایش تورم و کاهش درآمد مردم. یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروز ایران فقر و گرانی است. طبیعتا مسائل مختلفی مانند تحریم و عدم مدیریت صحیح منجر به افزایش تورم و گرانی می شود. در این میان افرادی که ضعیف ترند بیشتر تحت فشار قرار می گیرند، بی کار می شوند، توان خرید را از دست می دهند و افسرده می شوند. در این میان افراد کارآفرین هستند که می توانند بزرگترین نقش را داشته باشند. اگر فرصت های شغلی ایجاد شود، برای مثال از یک خانواده 6 نفره دو نفر بزرگسال شاغل باشد، قطعا تحمل گرانی آسان تر خواهد بود و خانواده ها می توانند زندگی خود را اداره کنند.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها