به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ ساعت ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۳۵۵۶۲

ارتش اسرائیل برای گروگان‌ها جایزه تعیین کرد

ارتش اسرائیل برای گروگان‌ها جایزه تعیین کرد
گروه بین الملل: دانیل هاگری، سخنگوی ارتش اسرائیل در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشت این کشور تلاش می‌کند ساکنان نوار غزه را به دادن اطلاعات درباره محل نگهداری گروگان‌های حماس تشویق کند. 
پیام اسرائیل به مردم غزه این است: «اگر آینده بهتری برای خود و فرزندان‌تان می‌خواهید، فعال شوید و هرچه سریعتر اطلاعات مفید و ارزشمند درباره محل اختفای گروگان‌ها بدهید. ارتش اسرائیل به شما اطمینان می‌دهد که با تمام قوا تلاش خواهد کرد امنیت شما و سرپناهی برای شما فراهم کند و پاداش نقدی به شما دهد. ما به شما اطمینان می‌دهیم رازدار شما باشیم.» 

 تاکید مکرون بر یافتن راه‌حل سیاسی برای خاورمیانه
امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در دیدار با مقامات اسرائیل تشریح کرد که ثبات در خاورمیانه تنها زمانی ممکن خواهد بود که اسرائیل اجازه راه حل سیاسی برای درگیری با فلسطینی‌ها را بدهد. او خواهان مبارزه قاطعانه با تروریسم شد، اما تاکید کرد قوانین نباید نقض شود و مورد بی‌توجهی قرار بگیرد. 
او به حماس و حزب‌الله  هشدار داد که ریسک تنش در سراسر منطقه را نکنند. مکرون پیشنهاد کرد همانند مقابله با داعش یک ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با حماس تشکیل شود. 

ارتش اسرائیل نقشه‌ای برای حمله زمینی ندارد
روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات بلندپایه آمریکایی نوشت، این کشور نگران آن است که اسرائیل در عملیات زمینی‌اش در غزه اهداف قابل دسترسی نداشته باشد و نتیجه می‌گیرد که ارتش اسرائیل برای حمله زمینی آماده نیست.
بر اساس گزارش نیویورک تایمز لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با همتای اسرائیلی‌اش تاکید کرده که باید به دقت بررسی شود که نیروهای اسرائیلی چگونه می‌توانند تهاجم زمینی به نوار غزه را انجام دهند.شبکه پیچیده تونل‌های حماس در منطقه پرتراکم غزه در یک حمله زمینی مشکل‌ساز خواهد بود.
مقامات بلندپایه آمریکایی به نیویورک تایمز گفته‌اند که ایالات متحده به اسرائیل نمی‌گوید چه کار انجام دهد و این کشور کماکان از حمله زمینی حمایت می‌کند. به همین دلیل پنتاگون جیمز گلین، سپهبد در ارتش آمریکا را به عنوان یک کارشناس به اسرائیل فرستاده است تا در محل برای مقابله با چالش‌های یک جنگ شهری نظامیان این کشور را مورد پشتیبانی قرار دهد.
گلین فرمانده بسیاری عملیات نیروهای ویژه در عراق علیه داعش بوده است.
وزیر دفاع آمریکا به شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت: «هرکسی می‌داند که جنگ شهری به شدت سخت است.» او افزود که همتای اسرائیلی‌اش گالانت را ترغیب کرده که چنین عملیاتی را همگام با قوانین جنگی پیش ببرد.مقامات آمریکایی به نیویورک تایمز گفته‌اند دولت بایدن به شدت نگران است که جنگ زمینی در نوار غزه منجر به قربانی شدن تعداد زیادی غیرنظامی شود. در آخرین مکالمه تلفنی وزرای دفاع دو کشور بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان تکید شده است.
به گزارش نیویورک تایمز، دولت ایالات متحده این برداشت را دارد که نیروهای اسرائیل هنوز راه نظامی مشخصی برای رسیدن به هدف تعیین‌شده از سوی نتانیاهو یعنی نابودی حماس ندارند.
مقامات آمریکایی گفته‌اند، در حال حاضر هیچ برنامه جنگی اجراپذیری در این رابطه وجود نداشته و اسرائیل در برابر این تصمیم قرار دارد که آیا می‌خواهد تلاش کند همانند آمریکا در موصل عمل کند یا با تانک و پیاده نظام وارد نوار غزه شود.
بنا بر ارزیابی مقامات آمریکایی هر دو تاکتیک به خسارات سنگینی منتهی می‌شود، اما یک عملیات زمینی می‌تواند برای نظامیان و غیرنظامیان خونبارتر باشد. بنابراین، شیوه آزادسازی شهر موصل ترجیح داده می‌شود که در انجام آن از ترکیبی از عملیات هوایی و عملیات نیروهای ویژه استفاده شد.
طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس تعداد غیرنظامیانی که در نبرد آزادسازی موصل از چنگ داعش کشته شدند بین ۹ تا ۱۱ هزار نفر بود، اما تفاوت‌های فاحشی میان موصل و غزه وجود دارد. 
بنا بر تحلیل یکی از همکاران اندیشکده واشنگتن، نیروهای داعش دو سال زمان داشتند تا موقعیت دفاعی خود را در موصل آماده کنند: «حماس ۱۵ سال فرصت داشته تا یک "دفاع منسجم در اعماق" را آماده کند که شامل مواضعی در زیرزمین، سطح زمین، بالای زمین و تونل‌های ارتباطی است.»
علاوه بر اینها احتمالا میدان‌های مین، مواد منفجره دست‌ساز، مین‌های ضدتانک و ساختمان‌هایی پر از تله انفجاری هم وجود دارند.
به گفته این مقامات آمریکایی، ایالات متحده اسرائیل را از هرگونه اقدام شتاب‌زده بر حذر داشته است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها