به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۳۵۹۰۸

یهودی‌ستیزی در آمریکا ۴۰۰ درصد افزایش یافت

یهودی‌ستیزی در آمریکا ۴۰۰ درصد افزایش یافت
گروه بین الملل: یک گروه یهودی می‌گوید از زمان حمله حماس به اسرائيل تعداد موارد یهودستیزی در ایالات متحده حدود ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.
داده‌های گروه «لیگ ضد افترا» ADL که سازمانی غیردولتی و حامی یهودیان است نشان می‌دهد که از تاریخ ۷ تا ۲۳ اکتبر امسال نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته موارد یهودی‌ستیزی در آمریکا ۳۸۸ درصد بیشتر شده است. 
 این سازمان یهودی در گزارش خود مدعی شده در این بازه زمانی ۳۱۲ حادثه یهودی‌ستیزانه در ایالات متحده گزارش شده که شامل مواردی چون آزار و اذیت، خرابکاری و همچنین حمله بوده است. حدود ۱۹۰ مورد از این موارد مستقیما با جنگ بین اسرائيل و حماس مرتبط بوده است. 
از جمله نمونه‌هایی که توسط ADL به عنوان حمله فیزیکی معرفی شده، پیام‌های خشونت‌آمیز آنلاین به ویژه در پیام‌رسان تلگرام بوده است. این سازمان همچنین تجمعات حمایت از فلسطینی‌ها که در آنجا از حماس هم حمایت شده را هم تحت عنوان خشونت علیه یهودیان در نظر گرفته است. 
بر اساس گزارش این موسسه یهودی، در سال ۲۰۲۲ و بازه زمانی مشابه، ۶۴ مورد حادثه یهودستیزانه به ثبت رسیده بوده است. ADL همچنین ادامه داده که حتی پیش از جنگ میان حماس و اسرائيل هم حوادث یهودستیزانه در آمریکا در حال افزایش بوده و در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۳۷۰۰ مورد گزارش شده است. این نهاد که از سال ۱۹۷۹ کار خود را آغاز کرده می‌گوید میزان یهودستیزی به بیشترین میزان از زمانی که این مجموعه این اتفاقات را پیگیری کرده، رسیده است. جاناتان گرینبلات، مدیر عامل ADL، از مقام‌های آمریکایی خواسته با حمایت از جوامع یهودی، زمینه را برای امنیت این افراد فراهم کنند. او در ادامه گفت: «زمانی که درگیری در اسرائيل شروع می‌شود، حوادث یهودی‌ستیزانه به سرعت در آمریکا و دیگر نقاط جهان رخ می‌دهد.»
 گرینبلات البته اشاره‌ای به این نکرده که اقدامات دولت دست‌راستی اسرائيل و کشتار فلسطینی‌ها در غزه توسط دولت نتانیاهو تا چه اندازه در شکل‌گیری چنین فضایی موثر بوده است. 
به گزارش رویترز از زمان حمله حماس به اسرائيل و در پی حملات هوایی ارتش این کشور به غزه، تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فلسطینی کشته شده است. 
همچنین روز گذشته، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی ضمن اشاره به اینکه حملاس حماس نمی‌تواند به توجیهی برای مجازات دسته جمعی مردم فلسطین تبدیل شود افزود: «حملات حماس در خلا رخ نداده و مردم فلسطین بیش از ۵۰ سال است که از اشغال رنج می‌برند. نمی‌توان وقایع اخیر را بدون وقایع پیشین بررسی کرد و نسبت به آنچه پیشتر بر غیرنظامیان ساکن در این منطقه محاصره شده گذشته، بی‌تفاوت ماند.»
مرجع : یورونیوز
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها