به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۱:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۵ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۴۳۶۰۱۳

این میوه پاییزی ضد سرطان است

این میوه پاییزی ضد سرطان است
گروه سلامت: التهاب مزمن می تواند منجر به بروز به بسیاری از بیماری ها از جمله امراض قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان شود. این در حالی است که مصرف انار ممکن است به جلوگیری از التهاب مرتبط با این شرایط مزمن کمک کند.به گزارش بهداشت نیوز،فواید اصلی این میوه‌ فوق العاده عبارت اند از فعالیت آنتی اکسیدانی، کمک به حفظ سلامت قلب، سلامت دستگاه ادراری، افزایش استقامت ورزشی و شماری دیگر از مزایای منحصر به فرد.
 
بر اساس مطالعات معتبر، ترکیبات موجود در انار دارای خواص ضد سرطانی هستند. در واقع یک سری از تحقیقات حیوانی نشان داده اند که انار به کند کردن رشد تومور در مراحل اولیه سرطان کبد کمک می کند.علاوه بر این طبق تحقیقات قدیمی ‌تر، عصاره انار ممکن است برای سرطان پروستات نیز مفید باشد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد میوه های غنی از ترکیبات پلی فنلی مانند انار ممکن است برای سلامت قلب مفید باشند.به عنوان مثال در یک مطالعه روی افراد مبتلا به بیماری قلبی، نوشیدن آب انار باعث کاهش دفعات و شدت درد قفسه سینه و همچنین نشانگرهای زیستی مشخصی شد که همگی نشان دهنده اثر محافظتی این میوه بر سلامت قلب هستند.

 مطالعات آزمایشگاهی و انسانی نشان داده اند که عصاره انار ممکن است به کاهش تشکیل سنگ کلیه کمک کند.
در یک مطالعه در سال ۲۰۱۴، مشخص شد که عصاره انار مکانیسم مرتبط با تشکیل سنگ در افراد مبتلا به سنگ کلیه مزمن را مهار می کند. علاوه بر این، طبق مطالعات حیوانی عصاره انار می تواند به تنظیم غلظت اگزالات، کلسیم و فسفات در خون که از اجزای اصلی تشکیل سنگ کلیه هستند، کمک کند.
 
برچسب ها: انار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها