به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ - ۲۱:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۶ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۴۳۷۹۱۶

چرا پروتئین برای کاهش وزن مفید است؟

چرا پروتئین برای کاهش وزن مفید است؟
گروه علمی:وقتی می‌خواهید برای رژیم لاغری خود برنامه‌ریزی کنید بهتر است به جای اینکه فقط به دنبال کالری‌ها باشید نگاهی هم به مقدار پروتئین هر غذا بکنید.به گزارش بهداشت نیوز، پروتئین به دلایل زیر اهمیت دارد:
 
۱. شما را راضی نگه می‌دارد. غذاهای پروتئین دار اشتها را تنظیم می‌کنند، چون زمان هضم، متابولیزم و جذبشان بالاتر از کربوهیدرات‌ها است. این یعنی بدن برای پردازش پروتئین مجبور است کالری بیشتری مصرف کند.

۲. دریافت پروتئین کافی به ترمیم بافت عضلانی کمک می‌کند. علاوه بر ورزش مرتب، دو برابر کردن پروتئین دریافتی، می‌تواند کلید کاهش وزن بدون از دست دادن بافت عضلانی باشد.تیم ریچ، مربی ورزش می‌گوید: هر کسی که تمرین قدرتی و استقامتی انجام می‌دهد، درست بعد از ورزش حداقل ۱۰ گرم پروتئین نیاز دارد، تا مطمئن شود بدنش برای ترمیم عضلات و ریکاوری مواد مغذی کافی را دریافت کرده است. بسیار مهم است که بعد از ورزش میان وعده‌ای مناسب و هوشمندانه استفاده شود.

۳. مصرف پروتئین به شما کمک می‌کند به چیزهایی به جز لاغری نیز برسید. مسلم است که دانستن کالری غذایی که می‌خورید کمک می‌کند به هدف کاهش وزنتان برسید، اما این همه چیز نیست. غذاهای سرشار از پروتئین مانند گوشت بدون چربی، ماهی، آجیل‌ها و … شاید به نظر پرکالری بیایند، اما باعث سلامت برنامه غذایی و بالا نگه داشتن سطح انرژی فرد رژیم گیرنده می‌شوند.

پس اگر می‌خواهید در برنامه کاهش وزن خود موفق باشید، حتماً میزان پروتئین دریافتی را در نظر داشته باشید. شناخت کالری مواد غذایی پروتئین دار نیز اهمیت فراوانی دارد و آن را هم مدنظر قرار دهید.
برچسب ها: پروتئین کاهش وزن
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها