به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ - ۱۶:۲۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۸ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : ۴۳۸۳۷۰

ادعای حمله  به تأسیسات سپاه در سوریه 

ادعای حمله  به تأسیسات سپاه در سوریه 
گروه بین الملل: لوید آستین٬ وزیر دفاع ایالات متحده،  در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌‌های اف ۱۵ این کشور یک تاسیسات مورد استفاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های وابسته به آن را در شرق سوریه هدف قرار دادند.
او تصریح کرد که به فرمان جو بایدن، ٰرئیس جمهور آمریکا یک انبار سلاح مورد استفاده سپاه و نیروهای نیابتی آن در راستای اقدامی برای «دفاع شخصی» مورد حمله قرار گرفت.
لوید آستین با اشاره به این که برای جو بایدن هیچ اولویتی بالاتر از امنیت نیروهای آمریکا وجود ندارد٬ گفت٬ «ایالات متحده کاملاً آماده است تا اقدامات لازم بیشتر را برای محافظت از مردم و تأسیسات خود انجام دهد.»وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد که کشورش مخالف هرگونه تشدید تنش است.
در همین زمینه٬ فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، نیز اعلام کرد: «به دنبال یک رشته حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده حمله هوایی را علیه تأسیساتی در سوریه انجام دادند که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های وابسته به آن، مورد استفاده قرار می‌گرفت.»
فرماندهی مرکزی آمریکا تصریح کرد: «ما تمامی اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای خود در برابر کسانی که مسئول حملات هستند انجام خواهیم داد و در زمان و مکان مورد نظر خود پاسخ خواهیم داد.»
همچنین رسانه‌های نزدیک به شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران نیز گزارش دادند که تاسیساتی در دیرالزور در شرق سوریه هدف چهار فروند موشک آمریکا قرار گرفت.
این حمله در حالی صورت گرفت که پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه دوباره مورد حمله قرار گرفتند.
آمریکا پیش از این نیز در چهارم آبان سال جاری دو تاسیسات مورد استفاده سپاه پاسدارن و نیروهای نیابتی آن را هدف قرار داد.
رئیس جمهور آمریکا روز ۶ آبان در نامه‌ای به کنگره این کشور از دستور خود برای حمله به تاسیسات مورد استفاده سپاه پاسداران و گروه‌های نیابتی آن در سوریه دفاع کرد و گفت که ایالات متحده آماده است اقدامات بیشتری را بر اساس ضرورت برای مقابله با تهدیدات و حملات انجام دهد.
در همین حال، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، گفت، در یک‌ماه گذشته پایگاه‌های محل استقرار نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه ۴۰ بار هدف قرار گرفته‌اند.
سابرینا سینگ٬ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، تصریح کرد: «از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تا هفتم نوامبر٬ نیروهای آمریکایی حداقل ۴۰ بار مورد حمله قرار گرفته‌اند که ۲۲ بار در عراق و ۱۸ بار در سوریه بوده است.»به گفته این مقام پنتاگون، این حملات شامل ترکیبی از پهپادهای یک طرفه (انتحاری) و راکت بوده‌اند.به گفته مقامات پنتاگون، در این حملات تاکنون ۴۶ نفر مجروح شده‌اند که جراحات اکثر آنها جزئی توصیف شده است. گفته می‌شود که ۴۰ تن از مجروحان به خدمت بازگشته‌اند.

 
برچسب ها: سوریه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها