به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ - ۱۹:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۴۳۸۷۶۶

برد لالیگایی استقلال، صدر جدول را آبی نگه داشت

برد لالیگایی استقلال، صدر جدول را آبی نگه داشت
گروه ورزشی: تیم‌های فوتبال استقلال و تراکتور تراکتور تبریز از ساعت ۱۶:۲۰ امروز (شنبه) در چارچوب هفته دهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه دو بر صفر به سود استقلال به پایان رسید.

ترکیب استقلال:
سید حسین حسینی، ایمان سلیمی، محمدحسین مرادمند |امید حامدی فر '40|، آرمین سهرابیان، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، آرش رضاوند، ابوالفضل جلالی، کوین یامگا، مهرداد محمدی و گوستاوو بلانکو
سرمربی: جواد نکونام

ترکیب تراکتور:
حسین پورحمیدی، عارف آقاسی، شجاع خلیل‌زاده، محمد آقا جان‌پور |مهدی عبدی '59|، محمد نادری، صفا هادی، گوستاوو واگنین، آلوارو خیمنز |امیرحسین حسین زاده '59|، مهدی شیری |محمد قنبری'46|، مهدی هاشم‌نژاد و عارف رستمی
سرمربی: پاکو خمس

شرح گل ها:
استقلال یک – تراکتور صفر (دقیقه 25: ایمان سلیمی): ارسال کرنر مهدی مهدی پور به روی دروازه در تیر یک به ایمان سلیمی رسید و این بازیکن با ضربه سر دروازه تراکتور را باز کرد و تیمش را پیش انداخت.استقلال 2 – تراکتور صفر (دقیقه 50: گوستاوو بلانکو): ارسال ابوالفضل جلالی به روی دروازه با ضربه سر گوستاوو بلانکو ابتدا به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و سپس وارد دروازه شد که تلاش پورحمیدی برای بیرون کشیدن توپ بی فایده بود و کمک داور به نشانه عبور تمام توپ از تمام خط، به سمت مرکز زمین دوید و آن را گل اعلام کرد.

اخطارها:
کارت زرد
آرمین سهرابیان (24) ، مهدی هاشم نژاد (30) ، شجاع خلیل زاده (45+2) - صفا هادی (64)

لحظات حساس:
دقیقه 5: استقلال نخستین موقعیت جدی بازی را به روی دروازه تراکتور خلق کرد که پورحمیدی این توپ را مهار کرد.
دقیقه 8: روی یک پاس در عمق، محمد نادری می‌توانست با حسینی تک به تک شود ولی سنگربان آبی‌ها با خروج از دروازه به پشت محوطه جریمه رسید ولی توپ را خیلی بد دفع کرد. توپ به عارف رستمی رسید و در شرایطی که او دروازه خالی را برابر خودش داشت، ضربه‌اش را به بدترین شکل ممکن به بیرون زد.
دقیقه 17: ارسال عارف رستمی از سمت چپ در تیر دوم نزدیک بود که به مهدی شیری برسد ولی جلالی با حضور به موقع در آن منطقه، توپ را راهی کرنر کرد. کرنر ارسال خیمنز نیز با ضربه سر صفا هادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 21: ارسال مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر سلیمی به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت. پورحمیدی هنگام خروج از دروازه برخوردی با سلیمی داشت که منجر به مصدومیت این بازیکن شد.
دقیقه 24: استقلال یک فرصت طلایی را برای گلزنی از دست داد. پس از اشتباه خیمنز، این گوستاوو بلانکو بود که سعی داشت توپ را به رضاوند برساند ولی تکل صفا هادی مسیر توپ را کاملا تغییر داد و مهرداد محمدی در موقعیت بسیار بهتری صاحب توپ شد. او قصد داشت تا رضاوند را در یک موقعیت فوق العاده خوب قرار دهد ولی پاسش کم جان بود و پیش از آنکه رضاوند بخواهد ضربه‌اش را بزند، عارف آقاسی با یک تکل توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه 44: استقلال روی یک ضدحمله سریع صاحب فرصت فوق العاده‌ای شد و در شرایطی که تعداد استقلالی‌ها در برابر مدافعان حریف 4 به 2 بود، پاس رضاوند به سمت چپ نصیب حامدی فر و جلالی شد که برخورد این دو بازیکن به یکدیگر باعث سرنگونی آنها شد تا این موقعیت به شکل عجیب و غریبی از دست برود.
دقیقه 61: ارسال کرنر مهدی پور با ضربه سر مهرداد محمدی همراه شد که پورحمیدی این توپ را ناقص دفع کرد و در برگشت نیز روزبه چشمی نتوانست مقابل دروازه از توپ بهره بگیرد.
دقیقه 66: روی پاس حسین زاده، این واگنین بود که پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شد ولی ضربه او به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

حواشی:
خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران به عنوان ناظر ویژه این مسابقه را زیر نظر  دارد.هواداران زیادی برای تماشای این مسابقه راهی استادیوم آزادی شدند و ترافیکی در راه‌های منتهی به ورزشگاه مشاهده شد.یکی از هواداران تراکتور قبل از شروع مسابقه با استقلال با افت فشار مواجه شد و غش کرد.

یکی از اتفاقات ویژه دیدار استقلال و تراکتور حضور بازیکن سابق آبی پوشان در ورزشگاه آزادی است؛ جابر انصاری مهاجم سابق استقلال در ورزشگاه حضور یافت و تماشاگر بازی با تراکتور شد.پیمان بابایی که به دلیل مصدومیت از ترکیب تیمش دور است، به همراه انصاری و با لباس شخصی در ورزشگاه حضور یافت.پیش از آغاز بازی، برق استادیوم آزادی دچار مشکل شد.

امیرحسین حسین‌زاده دیگر بازیکن سابق استقلال بود که پس از محمد نادری مورد تشویق هواداران قرار گرفت.
علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال از جمله افراد حاضر در ورزشگاه است.هواداران استقلال جواد نکونام سرمربی تیم‌شان را بارها مورد تشویق خود قرار دادند.در شروع بازی، بازار خوش و بش میان بازیکنان داغ بود. هواداران استقلال مانند چند دیدار قبلی خانگی با اهتراز پرچم‌های بزرگ آبی نمای خاصی به روبه‌روی جایگاه ورزشگاه دادند.

عارف آقاسی، مهدی شیری و محمد نادری پیش از آغاز بازی به سمت جواد نکونام رفتند.رضا میرزایی هافبک استقلال که به دلیل مصدومیت دور از میادین است، در ورزشگاه حضور دارد.هواداران استقلال در دقیقه 6 با اهتزاز پیراهن شماره 6 جواد نکونام در دوران بازی کردنش در این تیم، سرمربی آبی‌پوشان را تشویق کردند.میرشاد ماجدی عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس هیئت فوتبال استان تهران با حضور در جایگاه خبرنگاران ورزشگاه آزادی به تماشای دیدار استقلال - تراکتور نشست.

در شرایطی که گفته می‌شد تنها سه‌هزار بلیت در اختیار هواداران میهمان قرار می‌گیرد، سکوهای بیشتری در اختیار تماشاگران تراکتور قرار داده شده است.همانند دیدارهای قبلی دو تیم، هواداران بارها علیه تیم مقابل شعار سر دادند. با توجه به پیروزی 7 بر یک در دیدار برگشت فصل گذشته، هواداران استقلال چندین بار شعار «7تایی‌ها» را سر دادند.

مهدی هاشمی‌نسب مربی استقلال، اولین نفری بود که وارد زمین شد و به‌شکل ویژه‌ای مورد تشویق هواداران تیمش قرار گرفت.آنتونیو مانیکونه مربی ایتالیایی تیم ملی ایران که برای تماشای مسابقه به ورزشگاه آزادی آمده است، به‌دلیل عدم هماهنگی برای دقایقی پشت درهای جایگاه CIP معطل شد.در دقیقه 15 و زمانیکه استقلال قصد داشت یک ضدحمله را ترتیب بدهد، شجاع با تنه به جلالی او را نقش بر زمین کرد که این موضوع اعتراض نکونام را کنار زمین به دنبال داشت.محمدحسین مرادمند در دقیقه 39 دچار مصدومیت شد و در شرایطی که نکونام قصد داشت حامدی فر را به جای او وارد زمین کند، مرادمند به بازی برگشت ولی در نهایت او تعویض شد و جایش را به حامدی فر داد
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: استقلال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها