به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۱ ساعت ۰۹:۵۳
کد مطلب : ۴۳۸۸۲۸

لقب جذاب و خاصی که زیدان به لئو مسی داد

لقب جذاب و خاصی که زیدان به لئو مسی داد
گروه ورزشی:دو ابرستاره در گفت‌وگو با یکدیگر از مسائل مختلف دوران فوتبالی خود گفتند مصاحبه اسطوره فوتبال فرانسه یعنی زیدان با لئو مسی را، کمتر کسی باور می‌کرد که محقق شود اما درنهایت این اتفاق در آمریکا رخ داد. آدیداس همان برندی است که نقش اساسی در انتقال لئو مسی از پاری‌سن‌ژرمن به اینتر میامی آمریکا داشته چراکه این برند، یکی از اسپانسرهای اصلی لیگ ام‌ال‌اس آمریکاست. آنها پیشنهادی اغواکننده به مسی دادند که ستاره فوتبال آرژانتین مجاب شد به‌جای عربستان، راهی آمریکا شود؛ بخشی از سهام آدیداس به مسی رسید و در سود سهام این برند نیز مسی سهیم است.

حالا گام بعدی آدیداس برای برندسازی لیگ آمریکا، مصاحبه جذاب زیدان با مسی است که چندی‌پیش توپ طلای هشتم را به خانه برد. مسی از حسرتش در دنیای فوتبال گفت و زیدان با تمجیدهای پیاپی از لئو، هواداران رئال مادرید را دلخور کرد. صفر تا صد یکی از جذاب‌ترین مصاحبه‌های یک‌دهه اخیر را باهم مرور می‌کنیم.
 
تمجید از مارادونا
بخش جذاب این مصاحبه که در شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص برای آرژانتینی‌ها برجسته شده، تمجید کم‌نظیر مسی از مارادوناست. هرچند در همین بخش، مسی با ناراحتی و حسرت از روزهایی می‌گوید که سن کمی داشته و آنطور که باید، نتوانسته از جادوی مارادونا خاطره‌سازی کند: «برای ما آرژانتینی‌ها شماره ۱۰ عدد بسیار خاصی است زیرا با دیدن شماره ۱۰، مارادونا به ذهن‌مان می‌آید. می‌خواستیم مثل او باشیم با اینکه هیچ‌یک از ما شبیه او نشدیم، این آرزوی ما بود. مارادونا شماره ۱۰ بود و بازیکنی بود که بسیار تحسیناش می‌کردیم.

من دیه‌گو را زیاد ندیدم، زمانی که او به نیوولز رفت، شش یا هفت‌ساله بودم و چیز زیادی به یاد ندارم، درست مثل جام‌جهانی ۱۹۹۴. بچه بودم و چیز زیادی یادم نیست. بعداً ویدئوها را دیدم. او مرجع و بت ماست. برای ما دیه‌گو بسیار پررنگ است و سال‌های بسیار زیادی اینگونه خواهد بود؛ شک ندارم. فرزندان من بدون اینکه او را دیده باشند، درباره‌اش می‌دانند؛ به‌خاطر ویدئوها و آنچه ما به آنها می‌گوییم.» بسیاری عقیده داشتند مسی هیچ‌گاه به قدرت تکنیک مارادونا و حتی به صلابت رهبری او نمی‌رسد، چراکه دیه‌گو توانست در جام‌جهانی 1986 یک‌تنه تیم‌ملی کشورش را به مقام‌قهرمانی برساند اما مسی چنین قدرتی ندارد. این نظریه سال‌ها پشت‌سر مسی سنگینی کرد تا جام‌جهانی 2022 فرا رسید و آرژانتین با از پیش‌رو برداشتن رقبا، جام‌قهرمانی جهان را بالای سر برد.
 
زیدان: مسی برای پاریس، بزرگ بود
بخش دیگری از این‌ مصاحبه که ثابت کرد زیدان بدون تعصب نسبت به موضوعات مختلف، صحبت و نظرش را بیان می‌کند، مربوط به حواشی دوران حضور مسی در پاری‌سن‌ژرمن است. هواداران پاری‌سن‌ژرمن به‌خصوص بعد از قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی به‌دلیل شکست فرانسه مقابل یاران مسی، به‌شدت علیه او موضع گرفتند و کار به جایی کشیده بود که وقتی مسی صاحب توپ می‌شد، هواداران پاری‌سن‌ژرمن علیه او شعار می‌دادند. زیدان معتقد است، مسی برای باشگاه پاریس بسیار بزرگ‌تر بود به‌همین‌دلیل آنها قدر این بازیکن را طی دو فصل ندانستند.

زیدان خطاب به مسی دراین‌زمینه گفت: «چه خوب که تو هنوز بازی می‌کنی و شماره 10 در فوتبال وجود دارد. خیلی حیف شد که نتوانستیم با هم همبازی شویم. کارهایی که مسی انجام می‌دهد را بقیه بازیکن‌ها فقط می‌توانند خوابش را ببینند؛ او بهترین فوتبالیستی است که دیده‌ام. پاری‌سن‌ژرمن توانایی درک اینکه مسی در این‌تیم حضور دارد را نداشت؛ مسی برای آنها بیش‌ازحد بزرگ بود. تو در 2022 بازی فینال 2014 را جبران کردی و قهرمان جام‌جهانی شدی؛ الان دیگه تو خدای مردم آرژانتین هستی.»

مسی که از تعریف و تمجیدهای زیدان به وجد آمده بود، سعی کرد برای اولین‌بار با صراحت‌تمام نسبت به دوران فوتبالی زیدان صحبت کند: «من همیشه گفتم، زیدان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ است؛ او یک بازیکن خاص در یک تیم فوق‌العاده بود. به‌عنوان یک بارسایی خیلی ما را اذیت می‌کرد؛ به‌عنوان بازیکن. زیزو خیلی کامل بود؛ او خلاقیت، هوش و جادو را با هم داشت. تو بودی که باعث‌شدی شماره 5 در فوتبال مهم باشد.»

مسی همچنین اذعان داشت که از نپوشیدن پیراهن شماره ۱۰ در پاری‌سن‌ژرمن اذیت می‌شد. نیمار این پیراهن را پوشید و مسی شماره ۳۰ را برداشت. مسی به بازیکن سابق رئال مادرید گفت: «در پاریس شماره ۱۰ را نداشتم. به پوشیدن این شماره عادت کرده بودم، اگرچه برایم مهم نبود و هیچ اتفاقی نیفتاد، اما واقعاً دلم برای آن تنگ شده بود. بعداً به شرایط عادت کردم و اولین‌بار با پیراهن شماره ۳۰ بازی کردم.»

ترس مسی از زیدان
یک آمار برجسته از دوران مربیگری زیدان وجود دارد که در کنار قهرمانی‌های او در لیگ قهرمانان اروپا، زیزو را برجسته‌تر از سایرین می‌کند. زیدان هیچ‌گاه به‌عنوان سرمربی رئال مادرید، در ورزشگاه نیوکمپ بارسلون شکست نخورد.

زیدان از سال 2001 تا 2006، در رئال مادرید بازی کرد و مسی از سال 2004 که برای اولین‌بار به تیم اصلی بارسلونا پیوست، به مدت 17 سال در این تیم حضور داشت. این‌دو در سال 2005 و در بازی ال‌کلاسیکو به مصاف یکدیگر رفتند و پس‌ازآن، رویارویی این‌دو در قامت بازیکن بارسلونا و سرمربی رئال مادرید بود. مسی به‌رغم اینکه رقیب سرسخت رئال‌مادرید بود، اعتراف کرد که عاشق تماشای حضور زیدان برای دیکته‌کردن سرعت بازی‌ها و خلق لحظاتی به‌یادماندنی برای هواداران سراسر جهان است.

اسطوره آرژانتینی خطاب به هافبک افسانه‌ای گفت: «تو را بسیار تحسین می‌کنم، ما آنقدر خوش‌شانس نبودیم که کنار هم بازی کنیم، اما کمی مقابل یکدیگر بازی کردیم. همیشه برای کاری که انجام دادی و همچنان ادامه‌اش می‌دهی، برایت احترام قائلم.»او در مورد زیدان چنین ادامه داد: «برای من، او یکی از بزرگترین‌های تاریخ است و من همیشه تحسیناش می‌کردم. زیدان را در مادرید بسیار دنبال می‌کردم. همه‌چیز داشت، متفاوت بود، ظریف، قدبلند و جادویی. گل به لورکوزن را در خاطر دارم، همچنین گل‌های جام‌جهانی، چرخش‌های ۳۶۰ درجه و... را.»

لقب جادوگر
پایان‌بندی این مصاحبه 45 دقیقه‌ای اما جذاب‌تر از سایر بخش‌ها بود. آنجایی که زیدان با آن مهارت خاص فوتبالی، به مسی لقب «جادوگر» می‌دهد. زیدان معتقد است، مسی جادوگر خالص دنیای فوتبال است: «اگر بخواهم تو را فقط با یک کلمه توصیف کنم، از کلمه جادوگر استفاده می‌کنم. من و تو هرروز با هم نیستیم به‌همین‌خاطر امروز روز بسیار مهمی برای من است؛ زیرا می‌توانم به تو بگویم که چقدر تحسینت می‌کنم. تو یک جادوگری، جادوی خالص! وقتی حرکات تو در زمین را می‌بینم، با خودم می‌گویم آفرین، خودشه! بهترین تصمیم را گرفتی.»

مسی هم با حسرت از روزهایی می‌گوید که زیدان به‌عنوان سرمربی، رئال مادرید را پیاپی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا می‌کرد: «زمانی که در رئال مادرید بودی، تو را دنبال می‌کردم، هرچند وقتی مربی شدی خیلی ما را آزار دادی! رئال کهکشانی تو که قهرمان لیگ قهرمانان شد را دنبال می‌کردم. تیم فوق‌العاده‌ای داشتی که عالی بازی می‌کرد. وقتی بازی می‌کردی، کلاس، هنر و جادوگری را به‌طور همزمان داشتی. با اینکه تو پیراهن شماره ۱۰ رئال را به تن نمی‌کردی، اما در این پست بازی می‌کردی و به آن معنای خاص و متفاوتی بخشیدی.»
مرجع : روزنامه هم‌میهن
برچسب ها: لیونل مسی زیدان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها